Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset enää pese käsiään?

Vierailija
15.07.2019 |

Näin miehenä olen huomannut, että noin puolet miehistä ei pese käsiään yleisissä vessoissa. Ei vaikka tullaan sieltä kopista jossa sitä paskaa on väännetty. Mennään suoraan ulos käymättä lavuaarin luona.

Ja niistä puolesta jotka kätensä pesee, ainakin 8/10:sta vaan huuhteee kädet hanan alla. Huolelliseen käsien pesuun menee aikaa useita minuutteja. Pestään kämmenet kunnolla, sormien välit, kynsien aluset ja myös rannetta yli rannenivelen.

Onko naisten keskuudessa tilanne yhtään parempi?

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun kannattaisi opetella kusemaan käsille roiskimatta.

PS. Ihmettelen elämäntehtävääsi, jos se on päivystää yleisissä miestenvessoissa ja tarkkailla käsien pesemistä, vai oletko etsimässä poikarakkautta?

Vierailija
2/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava vetää kusinen vessan ovi auki puhtailla käsillä... ☹️

Ja vaikka naiset pesisivätkin käsiä, tilanne nollaantuu kun unisex-vessat yleistyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla sama juttu. Ihan siistin ja fiksun oloiset naiset marssivat vessasta ulos ilman käsienpesua. Hyi helkkari.

Vierailija
4/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun kannattaisi opetella kusemaan käsille roiskimatta.

PS. Ihmettelen elämäntehtävääsi, jos se on päivystää yleisissä miestenvessoissa ja tarkkailla käsien pesemistä, vai oletko etsimässä poikarakkautta?

Ihan vaan havainnoin ympäristöä normaalin ihmisen tapaan. En tosin halua koskea yhteenkään pintaan johon olet koskenut paskalla käyntisi jälkeen. Menet varmaan myös ruokailuun ilman käsien pesua.

Vierailija
5/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka naiset pesisivätkin käsiä, tilanne nollaantuu kun unisex-vessat yleistyvät.

Juuri tuon takia en käsien pesun jälkeen enää koske vessan oven kahvaan poistuessani. Usein oven saa työnnettyä jalalla auki tai sitten otan käsipyyhkeen käteeni suojaksi. Pyyhkeen heitän ekaan roskikseen ulkopuolella.

-ap

Vierailija
6/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää? Mä en ole ikinä jynssännyt käsiäni samaan tahtiin mitä puolet palstalaisista... Ja yleisissä vessoissakin kuulun siihen muodollesesti huuhtaisten kädet kosteiksi porukkaan.

Vierailija
7/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan naiset on tässä asiassa miehiä huonompia. 

Itse en pese, mutta käytän käsidesiä kun olen poistunut yleisistä tiloista. Käsien pesu on yhtä tyhjän kanssa, koska suurin osa ei niitä käsiään pese.

Vierailija
8/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joissain yleisissä vessoissa ovi aukeaa sisään päin vessasta poistuttaessa? Ärsyttää puhtailla käsillä koskea ovenkahvoihin, juuri siksi, kun jotkut ei pese käsiään. Vessasta pääsisi pois koskematta kahvoihin, jos ovet voisi työntää auki.

Vierailija
9/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sioille ohjeita

https://www.kansanterveys.fi/flunssa/unohtuiko-kasien-pesu/

Ja tuon jälkeen kuivaus paperilla eikä sillä tuulettimella. Ja lopuksi vielä käsidesi.

Vierailija
10/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan naiset on tässä asiassa miehiä huonompia. 

Itse en pese, mutta käytän käsidesiä kun olen poistunut yleisistä tiloista. Käsien pesu on yhtä tyhjän kanssa, koska suurin osa ei niitä käsiään pese.

Mahtaa siellä sormuksien alla bakteerit jo muodostaa korkeakulttuureita ja pohtia filosofisia ajatuksiakin. 

Vierailija
11/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on ongelma kun ei sitä ovea saa auki koskematta ripaan kun ne ovet aukeaa yleensä vielä sisään päin. Näin ollen se käsien pesu on aivan turhaa.

Vierailija
12/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Noro virus leviää tehokkaasti pintojen kautta. Edes käsidesi ei tuhoa sitä, vain kunnon käsien pesu saippualla saa pöpön pois käsistä.

Vierailija
13/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää? Mä en ole ikinä jynssännyt käsiäni samaan tahtiin mitä puolet palstalaisista... Ja yleisissä vessoissakin kuulun siihen muodollesesti huuhtaisten kädet kosteiksi porukkaan.

Sama täällä. Huuhtaisen kädet aina myös kotiin tullessa, mutta en minä siihen mitään minuuttien operaatiota käytä. Flunssaa en ole sairastanut vuosikausiin.

Vierailija
14/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisia sikoja ihmiset lopulta onkaan? Käsiä ei pestä, vessoja ei vedetä veden säästämiseksi (yllättävän moni jättää vessan vetämättä), buffeteissa syödään (niillä paskaisilla käsillä) itsensä ähkyyn jne jne. Kyllä huomaa että täällä junttilassa ollaan pudottu puusta vasta vähän aikaa sitten. 

Vierailija
15/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta minuuttia. :-D En ole koskaan nähnyt kenenkään pesevän käsiään montaa minuuttia. Kauanko olet kärsinyt OCD:stä?

Vierailija
16/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja pesen aina kädet, jotkut luulevat varmaan lääkäriksi kun pesen melkein kyynärpäähän asti. Monet naiset näyttäisivät pesevän kätensä yleisissä vessoissa, mutta aina joskus näkyy näitä, jotka eivät pese. 

Olen joskus mennyt tuollaisen naisen jälkeen sinne koppiin, joka ei pessyt käsiään. Istuinrenkaalla oli kuukautisverta, joten ekhkä olisi kannattanut pestä ne kädet...

Tästä tulikin mieleeni eräs mieheni kaveri, joka kävi meillä viime vuonna. Hän oli aika sottainen, jätti kahvikuppeja joka paikkaan (keräsin niitä 6! yhden ihmisen jälkeen), jätti roskat ja astiat pöytään tai sohvalle, jätti murusia joka paikkaan, ei käyttänyt lautasta kun söi jotain murustelevaa jne. Kun sitten kävin vessassa, huomasin ettei käytä pyyhettä, eikä hänen kätensä olleet märät, joten ei tainnut pestä käsiään vessakäynnin jälkeen. Seuraavalla kerralla kun kävi, niin kuuntelin. Veti vessan ja heti sen jälkeen vessan ovi kävi, ei pessyt käsiä. Koko loppuillan kuurasin joka paikkaa johon oli koskenut, en olisi osannut ajatella, ettei pese käsiään vessakäynnin jälkeen vaikka muuten olikin kuin possu. Vielä pisteenä ii:n päälle, pöntön edessä lattialla oli tippoja.

Vierailija
17/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä laitteita ei tee mieli käyttää, pitäisi olla vapaasti juokseva vesi ja kunnollinen ohut pyyhe mihin kuivata, sen sijaan että on pikku liraus vettä ja aparaatti jotka puhaltaa naamalle kaikki pöpöt höyrynä.  

Vierailija
18/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ap! Onneksi on vielä sun kaltaisia. Itsekin pesen käsiä usein ja en koske oviin ilman paperia. Pytyn kannen laitan kiinni paperin välityksellä samoin vetäsen ja avaan oven paperilla. Kännykän desifioin päivittäin. Miettikää mihin koskette päivän aikana ja kuin usein kosketatte kännyä.... niinpä!

Vierailija
19/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia en käsien pesun jälkeen enää koske vessan oven kahvaan poistuessani. Usein oven saa työnnettyä jalalla auki tai sitten otan käsipyyhkeen käteeni suojaksi. Pyyhkeen heitän ekaan roskikseen ulkopuolella.

-ap

Kyllä tuolla logiikalla saisit kulkea jossain eristyspallossa aivan joka paikassa, koska niitä bakteereja löytyy varmasti kaikesta mikä on ihmisten kanssa kosketuksissa.

Vierailija
20/145 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsienpesun ongelmaa yleisissä käymälöissä:

Vessojen ovet joita ei saa työntämällä auki

Vessat joissa ei ole saippuaa

Vessat joissa ei ole paperia käsien kuivaamiseen

Tästä syystä minä käyn vessassa vaikeannäköisesti. En koskaan koske mihinkään ilman paperia välissä, jota kannan mukanani laukussa. Näin ollen ainoa johon kosken kädelläni on puhdas paperi, ja vältyn pesemästä käsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä