Eikö ihmiset enää pese käsiään?
Näin miehenä olen huomannut, että noin puolet miehistä ei pese käsiään yleisissä vessoissa. Ei vaikka tullaan sieltä kopista jossa sitä paskaa on väännetty. Mennään suoraan ulos käymättä lavuaarin luona.
Ja niistä puolesta jotka kätensä pesee, ainakin 8/10:sta vaan huuhteee kädet hanan alla. Huolelliseen käsien pesuun menee aikaa useita minuutteja. Pestään kämmenet kunnolla, sormien välit, kynsien aluset ja myös rannetta yli rannenivelen.
Onko naisten keskuudessa tilanne yhtään parempi?
Kommentit (145)
Ei kai sinne kukaan mitään pesemään pääse, kun eräs jynssää useita minuutteja...
Mulla on kädet amputoitu. Peseminen on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla sama juttu. Ihan siistin ja fiksun oloiset naiset marssivat vessasta ulos ilman käsienpesua. Hyi helkkari.
Minä en käsitä sitä, että parkkeerataan vessan lavuaarien ja peilin eteen meikkaamaan ja suihkimaan lakkaa tukkaan ja hajuvesiä muualle eikä älytä väistää kun ihminen tulee vessasta ja haluaisi pestä kätensä. Joka ikinen kerta pitää sanoa asiasta.
Eikö näille vessakaunistautujille tule mieleen kaksi asiaa eli kaikki suihkiminen vaikeuttaa hengityselinsairaiden vessakäyntejä ja toiseksi se, että ne lavuaarit ovat ensisijaisesti tarkoitettu vessasta ulostulevien käsienpesuun. Ei se lavuaaritaso ole mikään kotoisen meikkipöydän jatke vaan sen funktio on hygienian ylläpitäminen.
Itse en edes ilkeäisi pitää meikkejäni jne julkisen vessan lavuaaritason päällä. No, nämä urheat neidot kantavat sitten kaikki taudit meikkiensä mukana kotiin saakka eivätkä kai välitä yhtään siitä, että onko meikkipakkaus puhdas. Kosmetologit ovat kyllä vuosikymmeniä takoneet, että käsien ja työvälineiden pitäisi olla meikatessa puhtaat. Käsillään niihin lavuaaritason päällä olleisiin purkkeihin kosketaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kädet amputoitu. Peseminen on hankalaa.
Sinäkö se saa****na ruikit pitkin seiniä ja kattoja ja sitten minun täytyy pestä kädet kun kaikki on kuse ssa ja pas kassa. Muuten en pesisi kun on kädet taskussa.
Ei monet naisetkaan pese käsiään. Itse aina pesen, ja yritän välttää kahvoihin tarttumista. Pesen myös aamulla töihin tultua (jos olen kulkenut julkisilla enkä kävellyt) ja illalla kotiin tultua ensin kädet, ennen kuin teen mitään muuta.
Käsihygienia on paras keino ehkäistä flunssia ja muita infektioita, eikä sen laiminlyönti todellakaan paranna kenenkään vastustuskykyä. Ihmeellistä, miten pihalla ihmiset ovat näistä asioista.
Kävin vessassa, en pessyt käsiä.
Te olette ihan ylihysteerisiä. Pieni määrä pöpöjä tekee vain hyvää ihmisen vastustuskyvylle. Pysytte terveinä kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Ei monet naisetkaan pese käsiään. Itse aina pesen, ja yritän välttää kahvoihin tarttumista. Pesen myös aamulla töihin tultua (jos olen kulkenut julkisilla enkä kävellyt) ja illalla kotiin tultua ensin kädet, ennen kuin teen mitään muuta.
Käsihygienia on paras keino ehkäistä flunssia ja muita infektioita, eikä sen laiminlyönti todellakaan paranna kenenkään vastustuskykyä. Ihmeellistä, miten pihalla ihmiset ovat näistä asioista.
Minulla on parantanut. En ole ollut sairaana vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin vessassa, en pessyt käsiä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kannykkasi-on-10-kertaa-likaisempi-…
Ihmiset on ällöjä ja naisten siivottomuus erityisesti ihnetyttää. Töissä on ollut verta pöntönrenkaalla, jarrarit pöntössä ja moni ei pese käsiään tai sitten aukaisee hanan ja käyttää 2 sekuntia kättä alla ja pois. Ja samat tyypit tuo töihin leipomuksiaan. Mikä ihmisiä vaivaa kun tää ei ole kehitysmaa missä ei saa vettä, se hana ja saippua on ihan syystä. Sitten on kiva kun näitä bakteereja levitellään ja ihmiset sairastuu. Ei voi aikuiselle ihmiselle olla liian vaikeaa pestä kädet kunnolla, johan se pikkulapsillekin opetetaan. Ja se ovi kannattaa avata paperilla, kyynärpäällä tai jalalla. Kotiin tullessa pestä ensin kädet ja puhelin kannattaa myös desinfioida välillä.
Olette ihan säälittävän tyhmiä te käsienpesusta jankkaavat. Tajuatteko, että me emme pyyhi takapuolta,me käsillämme? On vain hyvä, että ihmiset eivät turhaan pese käsiään. Muistan kun mummini puhui minulle pienenä ollessani basilleista, joiden takia kädet piti pestä. Nauratti, kun ei kukaan muu käytä sellaista sanaa. Eikä siinä ikinä ollut eroa, pesinkö kädet mummin seurassa vai enkö pessyt jossain muussa seurassa. Joten miksi pestä? Se on turhaa, oikeasti. Tajua jo se, ap.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on ällöjä ja naisten siivottomuus erityisesti ihnetyttää. Töissä on ollut verta pöntönrenkaalla, jarrarit pöntössä ja moni ei pese käsiään tai sitten aukaisee hanan ja käyttää 2 sekuntia kättä alla ja pois. Ja samat tyypit tuo töihin leipomuksiaan. Mikä ihmisiä vaivaa kun tää ei ole kehitysmaa missä ei saa vettä, se hana ja saippua on ihan syystä. Sitten on kiva kun näitä bakteereja levitellään ja ihmiset sairastuu. Ei voi aikuiselle ihmiselle olla liian vaikeaa pestä kädet kunnolla, johan se pikkulapsillekin opetetaan. Ja se ovi kannattaa avata paperilla, kyynärpäällä tai jalalla. Kotiin tullessa pestä ensin kädet ja puhelin kannattaa myös desinfioida välillä.
Vain nämä desinfiointihulkut sairastuu. Juuri oli tutkimus, että Nokian vesikriisi 2007 paransi lasten vastustuskykyä. Kun saivat pöpöjä elimistöönsä.
Vierailija kirjoitti:
Oven saa usein auki kyynärpäällä. Kädet kannattaa pestä vessakäynnin jälkeen, koska käsidesi ei tehoa kaikkiin mikrobeihin. Vaikka itse olet kuinka siisti, vessakäynnin aikana kosket kopin kahvoihin, lukkoon, pöntön nuppiin yms., jotka voivat olla hyvinkin paskaisia.
Ei niistä mitään saa. Ikinä en ole sairastunut julkisista vessoista. Mulla on normaali vastustuskyky. Sulla ei ole.
Joissain kopeissa on käsienpesu mahdollisuus ja kun on siellä pessyt saattaa vaikuttaa ettei pesisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain nämä desinfiointihulkut sairastuu. Juuri oli tutkimus, että Nokian vesikriisi 2007 paransi lasten vastustuskykyä. Kun saivat pöpöjä elimistöönsä.
Nimenomaan ei sairastu, tai jos sairastuu niin johtuu ihmisistä jotka ei pese käsiään tai yskii miten sattuu. Itsekkäitä on sont*aiset jotka ei edes omasta hygieniasta välitä ja levittää bakteereja ympäriinsä. Eikö ole tullut mieleen että toisille ihmisille on sairastuminen vakavampaa? Että toiset eivät voi mennä kauppaan edes normiaikoina, vaan heitä varten avataan kauppa erikseen ja se sitä ennen huolella siivotaan? Tällaisiakin ryhmiä on, mm. sairaat lapset.
Nimenomaan kun ihmiset huolehtisi yksinkertaisesti käsienpesusta niin moni välttäisi taudit kun ne ei leviäisi jokapaikkaan.
Kävin lentokentän vessassa enkä pessyt käsiäni.
Onneksi minulla on kyky levitoida ja manipuloida ympäristöä. Voin käydä vessassa roiskimassa koskematta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan joku superpöpö, lintuinfluenssa tai muu pääsee valloilleen, se tekee ainakin selvää suomalaisista junteista nopeasti. Noh, ainakin persujen kannatus putoaa.
Valitettavasti taitaa sinunlaisesi pöpökammoiset olla niitä ensimmäisiä, jotka menee :D Junteillahan on paskassa pyöriessä kehittynyt niin hyvä vastustuskyky, etteivät ole moksiskaan.
Tuliko juntille mieleen, että kun niillä paskaisilla käsilläsi otat vaikka buffetissa ruokaa, niin sitä paskaa siirtyy sun käsistä siihen kauhan kahvaan ja sen paskan saa siitä joku normaali ihminen jolla ei ole niin hyvä vastustuskyky? Mutta ethän sinä juntti ymmärrä, kun olet omassa juntti-persu-kuplassasi ihan yksinään.
Voitko kertoa, miten persut tähän liittyy? Minä olen "persu" ja todennäköisesti pesen enemmän ja kauemmin käsiä, kuin 95% kansasta.
Se on juurikin näin. Ei tartu basillit kun ei koske.