Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelulaitoksen johtaja lävistyksistä: 'Että minun pitää omassa kodissani niitä rautanaamoja katsella'

Vierailija
14.07.2019 |

HS tänään juttu kovamaineisesta lastensuojeluyksiköstä, jossa tiukat rajat. Yksikön johtajan suku on jo kolme sukupolvea johtanut lastensuojelulaitoksia. Johtaja harmittelee nykymenoa ja liian sallivaa lakia. Esim nuoren ulkonäköön ei saa puuttua, kun ennen lävistykset napattiin pois. 'Että minun pitää omassa kodissani niitä rautanaamoja katsoa. Lävistykset ovat terveysriski ja turvallisuusriski, ja sitä paitsi ne ovat äärettömän rumia.'

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.. mikään ei näköjään muutu  .( Kun olin lastikassa  90luvulla tyttöjen meikkaamiseen puututtiin uittamalla päätä lavuaarissa, yhden punkkaripojan piti valita ottiko itse kulmakorunsa pois vai irrrotettiinko se pihdeillä, seurusteleva pari  ei olisi edes saanut nojata toisiinsa...

Miten niin ei muutu? Jutussahan sanottiin, ettei lävistyksiin saa enää puuttua. Kai niistä saa silti mielipide olla?

Vierailija
42/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistyskeskusteluun vain sen verran, että tuotantoeläimillä on yleensä korvissa merkit ja tuolla logiikalla valtaosa naisista on rautanaamaisia tuotantoeläimiä. Vai ovatko korvalävistykset lakanneet olemasta lävistyksiä jossain kohti?

Muutenkin tuntuu todella oudolta puhua nuorien ulkonäöstä tuollaiseen sävyyn kun vain tuollaisista pikkuasioista on kyse. Voin vain kuvitella miten esim. ylipainosta puhuttaisiin, jos pahaiset lävistyksetkin ovat jo rumaa ja suoraan saatanasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele että on huonosti voivia nuoria kun vanhemmat, "viisaammat", ovat noin kylmiä, typeriä ja epäempaattisia. Ei olisi nuorilla alunperinkään ongelmia, jos asenteet olisivat jotai muuta kuin näillä julmilla vanhemmilla sukupolvilla.

Vierailija
44/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa tulla julkisesti kertomaan, kuinka surkea on omassa työssään.

Miten kukaan nuori voi kunnioittaa tuollaista, nöyryyttäviä nimityksiä käyttävää, saatika saada turvallisen, ymmärtäväisen aikuisen mallia. Juuri sitä mikä on voinut nuorelta jäädä saamatta ja mistä ongelmat johtuvatkin.

Nimittelee kuin olisi itse joku teini ja vielä julkisuudessa 😂

Vierailija
45/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs on nämä lapsipoloiset noin surkeisiin olosuhteisiin saattanut?? Ihan itse mokailleet,pahasti koska tuon tason laitokseen päätyneet.Sittenkään ei saisi kuria pitää!

Sama kuin vangit vinkumassa vankilan "epäinhimillisistä" olosuhteista.No voitko käyttäytyä niin,ettet sinne joudu!

Ei säälitä yhtään.

No itse jouduin laitokseen, kun äitini sairastui skitsofreniaan ja yritti tappaa minut, kun kuvitteli, että minussa asuu demoni. Sairastuin masennukseen ja syömishäiriöön ja yritin itsemurhaa. Jouduin nuorten psykiatriselle osastolle, josta sijoitettiin lastenkotiin.

Että kiitos vaan syyllistämisestä!

Vierailija
46/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäs on nämä lapsipoloiset noin surkeisiin olosuhteisiin saattanut?? Ihan itse mokailleet,pahasti koska tuon tason laitokseen päätyneet.Sittenkään ei saisi kuria pitää!

Sama kuin vangit vinkumassa vankilan "epäinhimillisistä" olosuhteista.No voitko käyttäytyä niin,ettet sinne joudu!

Ei säälitä yhtään.

No itse jouduin laitokseen, kun äitini sairastui skitsofreniaan ja yritti tappaa minut, kun kuvitteli, että minussa asuu demoni. Sairastuin masennukseen ja syömishäiriöön ja yritin itsemurhaa. Jouduin nuorten psykiatriselle osastolle, josta sijoitettiin lastenkotiin.

Että kiitos vaan syyllistämisestä!

Niin ja samassa lastenkodissa asui alkoholistien ja päihdevanhempien lapsia. Suurin osa kokenut lapsuudessaan väkivaltaa, seks.hyväksikäyttöä ja laiminlyöntejä.

Sitä kun ei valitettavasti itse voi valita mihin perheeseen syntyy.

Vierailija
47/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele että on huonosti voivia nuoria kun vanhemmat, "viisaammat", ovat noin kylmiä, typeriä ja epäempaattisia. Ei olisi nuorilla alunperinkään ongelmia, jos asenteet olisivat jotai muuta kuin näillä julmilla vanhemmilla sukupolvilla.

Jep! Mä oon niiiin onnellinen, että nämä suuret ikäluokat poistuvat eduskunnasta.

Vierailija
48/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu lähti nyt kyllä ihan hakoteille. Pointti oli lasten huonossa kohtelussa, ei lävistyksistä. Tietysti järkyttävää että myös lasten ulkonäköä haukutaan, mutta oli tuolla muitakin isoja epäkohtia ja puutteita. Nämä lapset tarvitsisivat lempeitä ja ammattitaitoisia aikuisia ympärilleen, eivät tällaisia sivistymättömiä ja sadistisia urveloita.

Vierailija
49/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttöporsaita ja rautanaamoja ja sitten julkisen(kin) häpäisyn jälkeen ihmetellään miksi nuorilla on huono itsetunto.. Onnea media ja onnea kirjoittajat!

Tämän maan vanhemmat sukupolvet ovat keskimäärin aivan sairasta sakkia. Ei terve ja tasapainoinen ihminen hauku ketään julkisesti tuolla tavoin. Suurten ikäluokkien tavaramerkki on se, että omassa käytöksessä ei nähdä mitään korjattavaa ja kaikki on aina nuorempien syytä, myös se, kun itsellä on paska fiilis.

Miten ei mene jakeluun, että suuret ikäluokat ovat 1946-50 syntyneet?

Onko joku jotain muuta väittänyt?

Aika outo väite. Isäni sisarukset ovat syntyneet 1942-56. Sinun mukaasi heistä vain 48 ja 50 syntyneillä on joku oma mikrokulttuurinsa, jota nämä muut eivät jaa.

Laitoksissa asuu lapsista häiriintyneimmät, joten on tosiaan naurettavaa typistää keskustelu lävistyksiin. Eiköhän kyse ole ollut vain heitosta ja esimerkistä, mutta toimittajalle tällaiset ovat makupaloja.

Vierailija
50/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin suvaitsematon tolla alalla? Olisi kiinnostavaa saada tietää mitä mieltä esm homoista, tatskoista?

Onko tämä joku 100 vuotias fossiili?

Vierailija
51/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti eiväthän ne lävistetyt ole edes ihmisen näköisiä, pitäisi kieltää lailla nämä sekoilut. Lävistyksen tekemisestä alaikäiselle pitäisi tuomita reilu vankeusrangaistus.

Alaikäiset myös tekee itse itselleen niitä...

Vierailija
52/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituinen kommentti. Eihän sinne omaan kotiin ole mikään pakko ottaa teinejä, jos he noin kovasti ärsyttävät? Ja tuollaisen kommentin jälkeen ei varsinkaan pitäisi teinejä tuonne sijoittaa, että julkisesti heitä sanoo "rautanaamoiksi joita pitää omassa kodissa katsella". Huhhuh, lapsiparat, ei mitään arvostusta ja kunnioitusta yhdeltäkään aikuiselta :(

Vierailija
53/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei joudu laitokseen "epäempatian" takia. Kaikilla on taustalla oikeasti vakavia juttuja. Ne voivat olla myös synnynnäisiä.

Vierailija
54/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti eiväthän ne lävistetyt ole edes ihmisen näköisiä, pitäisi kieltää lailla nämä sekoilut. Lävistyksen tekemisestä alaikäiselle pitäisi tuomita reilu vankeusrangaistus.

Alaikäiset myös tekee itse itselleen niitä...

Ajatella, oma äitini vei minut 90-luvulla lävistettäväksi kun olin 7v. "Kaikilla" muilla luokan tytöillä oli jo korvalävistykset siinä vaiheessa.

Vierailija
55/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas kamalaa jos lävistykset kielletään! Minun äitini kielsi minulta tatuoinnit ja lävistykset, ja hyvä olikin että kielsi! Maailma on rajoituksia täynnä, miksi ihmeessä osalle nuorista pitäisi opettaa ettei heidän tarvitse miettiä ulkomuotoansa yhtään? Sitten samat ihmiset valittavat kun ei töitä löydy, vaikka nassussa on kilo rautaa ja tukka on pesty viimeksi jouluna.

No kai sulla sentään omatahto on herännyt kun 18 täytit? Vai vieläkö mamin kielto vaikuttaa.

Niitä lävistyksiä ja tatuointeja voi hommata ihan aikusenakin. Varsinkin intiimi lävistykset, for his and her pleasure, hommataan aikuisiällä.

Vierailija
56/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin suvaitsematon tolla alalla? Olisi kiinnostavaa saada tietää mitä mieltä esm homoista, tatskoista?

Onko tämä joku 100 vuotias fossiili?

Sotealalla ihan yleistä. Sinne hakeutuvat laumasielut, jotka eivät siedä erilaisuutta. Oppilaitoksissa jo kiusataan ja syrjitään. Terkuin, sotealaa ammatti- ja korkeakoulussa opiskellut.

Vierailija
57/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpas kamalaa jos lävistykset kielletään! Minun äitini kielsi minulta tatuoinnit ja lävistykset, ja hyvä olikin että kielsi! Maailma on rajoituksia täynnä, miksi ihmeessä osalle nuorista pitäisi opettaa ettei heidän tarvitse miettiä ulkomuotoansa yhtään? Sitten samat ihmiset valittavat kun ei töitä löydy, vaikka nassussa on kilo rautaa ja tukka on pesty viimeksi jouluna.

Minunkin äitini kielsi tatuoinnit ja lävistykset, ei tykkää niistä yhtään vaikka itselläänkin on korvakorut ja pieni tatuointi.

Harmi vain hänen kannaltaan kun ei tykkää, olen nimittäin tatuoitu ja jonkin verran lävistyksiäkin löytyy.

Ja mitä tuohon "tukka pesty viimeksi jouluna" asiaan tulee niin tiesitkö, että lävistykset pitkälti vaativat puhdistamista ja hyvää hygieniaa?

Eli olettaisin, että vahvasti lävistetyllä ihmisellä on noin muutenkin henkilökohtainen hygienia hoidossa.

Vierailija
58/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtaja on ihan oikeassa. Kierään kaikki tatuoidut ja lävistety ihmiset kaukaa. Myös karvat kuulu olla ihmisellä genitaalien ympärillä niin naisilla kuin miehilläkin. Perse on paskan koti. PISTE

Eli valtaosan naisista? Esim. Jenni Haukiota et suostuisi tapaamaan?

Vierailija
59/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi muotoiltu ja antaa kuvan vähän tuuletusta kaipaavasta suhtautumistavasta.

Sinälläänhän hän on kyllä oikeassa. Lävistykset ovat rumia ja kertovat jotain taustalla olevasta yksilön ristiriidasta suhteessa itseensä ja muihin ihmisiin.

Vierailija
60/77 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan edelleen ”asenne kohdallaan”. Jos nuorten kohtelu oli aiemmin viranomaisten mielestä epäasiallista niin oikeaa muutosta on turha odottaa. Muutos lähtee asenteista ja nyt ne on niin että muut on väärässä.

Muistakaas nyt, että tässä on kyse vain ja ainoastaan yhden menneisyyteen jämähtäneen ihmisen kommentista. Ei varmasti edusta kovinkaan monen arvomaailmaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi