Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hain omaa työpaikkaani enkä päässyt edes jatkokierrokselle haastateluissa

Vierailija
13.07.2019 |

Hain omaa työpaikkaani enkä päässyt haastatteluissa edes toiselle kierrokselle ryhmähaastatteluista. Asia ilmoitettiin automaattisella viestillä, enkä kysellyt asiasta sitten sen enempää. Sain kuitenkin jatkaa samoissa tehtävissä samalla työnantajalla, mutta en juuri tuossa kyseisessä työssä. On jäänyt vaivaamaan, että pitäisikö tuosta tehdä jotain johtopäätöksiä? En mitenkään olettanut, että juuri minut valittaisiin siihen, mutta on silti jäänyt vaivaamaan mieltä, kun en päässyt edes jatkokierrokselle. Pitääkö tuosta tehdä jotain päätelmiä? Olenko jotenkin epäonnistunut tai huono työntekijä vai missä on vika?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kieroutuneessa työpaikassa haetaan paikkaa, jossa jo on?

Vai olitko sijaisena ja se paikka vakinaistettiin?

Vierailija
2/84 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselisin kyllä. Ja tuskin jäisin samalle työnantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajua, kun jäit kuitenkin samaan työhön tavallaan?

Vierailija
4/84 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Hait paikkaa jota et saanut ja sait kuitenkin jatkaa samassa tehtävässä?

OT, isot firmat pistää joskus organisaatiomuutosten aikana porukan hakemaan omia tehtäviään. Voihan sitä hakea kaverinkin tehtävää siinä samalla, kaikki paikat on haettavissa. Pointti on se että paikkoja on aina vähemmän kuin hakijoita eli osa saa kenkää.  

Vierailija
5/84 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Hait paikkaa jota et saanut ja sait kuitenkin jatkaa samassa tehtävässä?

OT, isot firmat pistää joskus organisaatiomuutosten aikana porukan hakemaan omia tehtäviään. Voihan sitä hakea kaverinkin tehtävää siinä samalla, kaikki paikat on haettavissa. Pointti on se että paikkoja on aina vähemmän kuin hakijoita eli osa saa kenkää.  

Aikuisten tuolileikki, kivaa !

Vierailija
6/84 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein siis määräaikaisena paikkaa, joka vakinaistettiin. En saanut sitä paikkaa, mutta sain jatkaa samassa työpaikassa tavallaan samassa työtehtävässä silti. Siellä on siis useampi samalla nimikkeellä töissä. Jäi vaan vaivaamaan tuo, kun en päässyt edes jatkoon. 

Vierailija
7/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tuttua ainakin hoitoalalla. Osa kelpaa vain sijaisiksi. Minunkin työni on kahdesti vakinaistettu julkisen haun jälkeen jollekin muulle, olen kyllä saanut jatkaa sitten jonkun muun sijaisuutta vastaavissa tehtävissä. Sijaisuuksia olen tehnyt putkeen jo yli viisi vuotta.

Vierailija
8/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin tuttua ainakin hoitoalalla. Osa kelpaa vain sijaisiksi. Minunkin työni on kahdesti vakinaistettu julkisen haun jälkeen jollekin muulle, olen kyllä saanut jatkaa sitten jonkun muun sijaisuutta vastaavissa tehtävissä. Sijaisuuksia olen tehnyt putkeen jo yli viisi vuotta.

Se taitaa olla valitettava tosiasia, että ei hyvää sijaista kannata vakinaistaa. Sitten puuttuu se hyvä sijainen 🤔

Vierailija
9/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua. Ap, jos yhtään mahdollista vaihda työpaikkaa. Olet selvästi ikuinen sijainen muutoin.

Vierailija
10/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sama, oma työpaikkani vakinaistettiin enkä päässyt edes haastatteluun. Loukkaannuin niin syvästi (olisivat edes kohteliaisuuden ja työmotivaation nimissä feikanneet jonkun haastattelun) että nostin kytkintä. Se oli eka kerta kun kieltäydyin tarjotusta työstä. Olisin siis saanut jatkaa määräaikaisena lähes samassa työssä, mutta en pystynyt. Työllistyin kyllä muualle.

Vierailija
11/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama täälläkin, sillä erotuksella, että minut sentään haastateltiin. :) Määräaikaisuuttakin (joka tuli siis vakituisen paikan täyttämisen jälkeen hakuun) olisi taas pitänyt hakea. Saivat pitää tunkkinsa, onneksi löysin uuden työn.

Toivon, että ap:lla ja kaikilla muilla vastaavassa tilanteessa olevilla käy yhtä hyvä tuuri ja voi näyttää mielipiteensä moisesta touhusta jaloillaan ja kuljettamalla työpanoksensa jonnekin muualle.

Vierailija
12/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kerran pyytämällä pyydettiin hakemaan yhtä paikkaa (tyyliin, kun ei me saada muita päteviä hakijoita tänne, niin hakisit sinä nyt, kun pystyisit kuitenkin tänne muuttamaan). No hain, enkä päässyt edes toiselle kierrokselle. :(

Vierailija
13/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleistä, että työnantaja käyttää vakipaikkaa houkutteena saada taloon uutta porukkaa, varsinkin muuttotappiopaikkakunnilla. Sitten se hyvä määräaikainen saa jatkaa määräaikaisena, kun ajatellaan että eihän se minnekään ole lähdössä.

Ja hups sitten tuleekin taas lama ja määräaikaisella on ekana kengänkuva pyllyssä.

Periaatteessa määräaikaisuudelle pitäisi aina olla syy, eikä jatkuvaa työtä voi teettää määräaikaisilla sopimuksilla, mutta se on taas työpaikasta ja liitosta kiinni, onko edes toivoa alkaa selvitellä näitä.

Vierailija
14/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein siis määräaikaisena paikkaa, joka vakinaistettiin. En saanut sitä paikkaa, mutta sain jatkaa samassa työpaikassa tavallaan samassa työtehtävässä silti. Siellä on siis useampi samalla nimikkeellä töissä. Jäi vaan vaivaamaan tuo, kun en päässyt edes jatkoon. 

Minkä alan työstä on kysymys?Valtio,kunta vai yksityinen?Millaisesta tehtävästä?

Itse olen ollut julkisella puolella kauan ja myös lähtenyt ”uusiin haasteisiin” itse ja sitten palannutkin takaisin.

Monenlaisia rekryja ja valintoja on koettu.Joskus on joku hyvällä ruotsinkielellä mennyt edelle ja joskus joku vaan siksi,että on asunut kyseisen toimipisteen vieressä ja hakenut vain ja ainostaan siihen paikkaan.Julkisella puolella myös työkokemuksen pituus on tärkeä tekijä ja esimimieskokemus.

Todennäköisesti saat valinnan jälkeen selityksen ja myös mahdollisuuden jutella omista uranäkymistä.Itse en ole enää pätevänä ja kokeneena näistä ottanut pulttia vaan olen osoittanut joustavuutta todennut,että ”tietenkin pitää tehdä ratkaisut siten,että mikä sopii parhaiten kokonaisuuteen”.

Mulle on käynyt loppupeleissä aina tosi hyvin.

Odota rauhassa ja pidä pää kylmänä nyt.

Jos oikeasti tilanne on sellainen,että sua ei arvosteta ja et pääse pettymyksestä yli,lähdet tietenkin vetämään.

Vierailija
15/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kyllä alkaisin hakea uutta työpaikkaa. Kuten sanottu, määräaikeisesta työntekijästä on helppo päästä eroon.

Vierailija
16/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kyse hoitoalasta... Haalitaan kauheasti sijaisia, jotta homma pyörisi ja vakinaistetaan ehkä joskus ja jouluna joku ja yleensä sellainen, joka on 5 vuotta roikkunut siinä oravanpyörässä tehden sijaisuuksia... Kuitenkin työtä on jatkuvasti tarjolla sijaisena keikkaluontoisesti...

Vierailija
17/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei sinun määräaikaisuutta jatketa seuraavan kerran, etsivät "parempia" tekijöitä. Onhan tuo aika nöyryyttävää kohtelua työnantajalta!!

Vierailija
18/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa ja samalla tietysti ikävää lukea, etten ole ainoa vastaavaa kokenut. Näköjään tämä on yleistä. Harmittaa teidän muidenkin puolesta. Minäkin taidan olla ikuinen sijainen. Itsetuntoni kärsi aika kovan kolauksen. :( Niin kuin jo sanoin, en mitenkään olettanut olevani automaattinen valinta tehtävään, mutta kun en päässyt edes jatkoon. Jäi sellainen olo, etten kelpaa jonkun syyn takia. Sain vaan tylyn ja kylmän automaattisen viestin, joka lähetetään kaikille. Olisivat edes soittaneet ja avanneet vähän syitä, kun olen ollut töissä silti monta vuotta (6 tai 7). Alkaa tuntua, että tämä työnantaja on nähty.

Ap

Vierailija
19/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon sisältä tulevan on oikeasti tosi vaikea onnistua haastattelussa ja monesti myös haastattelijat ottaa sen tilanteen tosi löysästi.

Ulkopuolinen voi valmistautua tosi hyvin ja myydä itsensä ihan eri tavalla ja siinä tilanteessa on vielä hyvä asetelma todeta,että on kiinnostunut vain ja ainoastaan vakituisesta työstä ja just ko. tehtävästä,joka on se ammatillinen unelma,johon on aina tähdännyt.

Vierailija
20/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottavaa ja samalla tietysti ikävää lukea, etten ole ainoa vastaavaa kokenut. Näköjään tämä on yleistä. Harmittaa teidän muidenkin puolesta. Minäkin taidan olla ikuinen sijainen. Itsetuntoni kärsi aika kovan kolauksen. :( Niin kuin jo sanoin, en mitenkään olettanut olevani automaattinen valinta tehtävään, mutta kun en päässyt edes jatkoon. Jäi sellainen olo, etten kelpaa jonkun syyn takia. Sain vaan tylyn ja kylmän automaattisen viestin, joka lähetetään kaikille. Olisivat edes soittaneet ja avanneet vähän syitä, kun olen ollut töissä silti monta vuotta (6 tai 7). Alkaa tuntua, että tämä työnantaja on nähty.

Ap

Mitä työtä teet?Tuo on pitkä aika!Oletko pätevä?Onko työnantaja iso?Onko sut ohitettu monesti?

Onko uus homma muualta helppo saada?