Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et olisi ikinä juonut ja ostanut alkoholia etkä olisi korvannut sitä millään muualla, paljonko tililläsi olisi nyt extra rahaa sen myötä?

Vierailija
13.07.2019 |

Itselläni on keskiarvo n. 10e / kk alkoholiin menevä raha.

Eli

12 kk * 10e = 120e

15 vuotta olen juonut näin

120 * 15 = 1800e

Minulla olisi extra 1800e jos en ikinä joisi tai ostaisi alkoholia.

Paljonko summa olisi sinulla? Joillain tämä summa lienee sadoissa tuhansissa? Se pistää miettimään, että onko alkoholiin tuhlaamisessa järkeä. Mitä siitä on jäänyt käteen?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitään, olen juonut ehkä pari-kolme pulloa viiniä elämäni aikana.

Vierailija
2/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 € päivässä. Koska juominen on harrastukseni. En tarvitse rahaa, miksi niitä pitäisi säästää. Maksan itse ruokani, vuokrani, juomani ja tupakkani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 € päivässä. Koska juominen on harrastukseni. En tarvitse rahaa, miksi niitä pitäisi säästää. Maksan itse ruokani, vuokrani, juomani ja tupakkani.

Todellako käytät alkoholiin 3650e vuodessa? 20 vuoden aikana se olisi 73 000e.

No jokainen tavallaan, mutta kyllähän järkevämpiäkin sijoituksia varmasti olisi.

Vierailija
4/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin hyvin karkeasti että rapiat 20 tonnia on tuohon touhuun mennyt, olen 27-vuotias nainen. Hiton hauskaa on ollut, ja tänään taas mennään. :)

Vierailija
5/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v, eli kai sitä jokunen euro olisi säästetty. VÄitän kuitenkin, että oma säästöni on satasissa eikä tuhansissa.

Juon aika usein shamapanjaa. Pointti on vain siinä, että minä en niitä maksa, vaan mies maksaa...

Vierailija
6/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin käyttänyt rahan johonkin muuhun.

Vierailija
7/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on käyttöä varten, en homehduta seteleitä sukanvarressa enkä niitä laske.

Vierailija
8/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa extra-raha on käypää valuuttaa?

Vierailija
9/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

72000 euroa.

mies 40

Vierailija
10/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellako käytät alkoholiin 3650e vuodessa? 20 vuoden aikana se olisi 73 000e.

No jokainen tavallaan, mutta kyllähän järkevämpiäkin sijoituksia varmasti olisi.

30 vuotta on jo mennyt. En tarvitse mitään järkevämpiä sijoituksia. Ihan hauskaa näin.

Vierailija
11/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paljonko olisi. Shoppaan vaatteita ja sisustaan. Saan sillä aina hetkeksi hyvän olon ja merkitystä tyhjään yksinäiseen elämääni. Ulkomailla en ole käynyt. Varmaan jos lopettaisin shoppailemisen voisin ryhtyä matkustamaan ulkomaille. Oon aina halunnut kokeilla surffaamista joten matkustaisin varmaan niillä rahoilla Austraaliaan, Balille, Karibialle, Etelä-Afrikkaan, Kaliforniaan ja Havajille. Mutta nyt ne rahat menee kyllä osteluun.

Vierailija
12/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monilla voisi olla aika suuri portfolio näillä rahoilla, osinkotuotot 5%, lasketaan mukaan osakemarkkinoiden keskimääräiset tuplaantumiset 10v aikaväleillä, monella voisi olla 200k portfolio ja 10k vuositulo pelkistä osingoista.

Mutta ryyppääminen on kai tärkeämpää.

Vierailija
13/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmasti köyhempi kuin nyt. Ilman alkoholin rentouttavaa kohtuukäyttöä olisin monet burn outit kokenut ja varmasti alemmalla tulotasolla.

Vierailija
14/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 300 000€

Vierailija
15/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä on jäänyt käteen?

Alkoholillahan on monia sosiaalisia, rentouttavia jne vaikutuksia. Vastaan siis mielenterveys ja viihde.

Vierailija
16/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin säännöllisen juomisen 18-vuotiaana. Olen nyt 36. Veikkaisin että semmoset 20 tonnia on menny kaljaan ja viinaan. Mutta on siitä ollut iloa ja rentotumista.

Vierailija
17/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman säästäisin piereskelemällä vähemmän.

Vierailija
18/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitä on jäänyt käteen?

Alkoholillahan on monia sosiaalisia, rentouttavia jne vaikutuksia. Vastaan siis mielenterveys ja viihde.

Osan näistä voi kuitenkin saada ilmaiseksikin, vaikka esimerkiksi meditoimalla. Ei sitä pullosta aina tarvitse hakea.

Vierailija
19/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä voittasin lotosta vaika miljoonan. Niin voisin helposti heittäytyä alkoholistiksi ja syödä ja nukkua ku9itenkin terveellisesti. Mukavaa olisi nauttia vapaudesta parikymmentä vuotta ja sitten kuolla pois. Loppu omaisuus voisi mennä vaikka hyväntekeväisyyteen. Alkoholi rentouttaa.

Vierailija
20/51 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä monilla voisi olla aika suuri portfolio näillä rahoilla, osinkotuotot 5%, lasketaan mukaan osakemarkkinoiden keskimääräiset tuplaantumiset 10v aikaväleillä, monella voisi olla 200k portfolio ja 10k vuositulo pelkistä osingoista.

Mutta ryyppääminen on kai tärkeämpää.

Ainakin hauskempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä