Satu Taiveaho erosi taas
Nyt on kovin surullinen. Jospa se Kanki vähän lohduttaisi.
Kommentit (431)
Vierailija kirjoitti:
No näiden lukemattomien haastattelujen perusteella Marko otti Facessa yhteyttä.
Nyt mun jo rupeaa käymään Taiveahoa sääliksi, oikeesti. Tais ottaa ja rakastua ja mies vaan leikitteli.
En usko että leikitteli. Luepa vähän tarkemmin.
Kaikki haastattelut olen nyt jälkikäteen lukenut. Tais leikitellä ja ehkä haki firmalleen julkisuutta? Sellainen tunne mulle tulee.
Kaikkosen facesivuilla on jotain päivityksiä näistä lapsista, mutta ei aivan lähiajoilta. On ollut lasten kanssa sisäleikkipuistossa, sitten tytön päiväkodin "tärkeän ihmisen päivässä " ja eskarin aloituksen vanhempaininfossa.
Kaikkonen tekee varmasti todella pitkiä työpäiviä, mutta kaiketi pysyy yhteydessä myös lapsiin. Satu puolestaan mainitsi jossain haastattelista, että hän itse on toimistolla vain 3 päivää viikossa, koska tekee yhden etänä ja on aina perjantait poissa, koska hoitaa silloin tarvittaessa lasten sijaishuoltoon liittyviä palavereita tai jotain muita omia asioitaan, tai sit vaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markohan on päivittänyt faceen eron. Oliko liikaa 2 lasta . ? Raskasta kulkea.......
. . Lahdesta ei kovin pitkä matka Riksuun.Joo mutta se lyhyin reitti on aika veemäistä ajettavaa. Pikkutie ja paljon nopeusrajoituksia. Ei sitä kauaa jaksa.
Itse asiassa Tuusulaan olisi ollut helpompi poiketa työmatkalla Helsinkiin Lahdesta tai tavata siellä Helsingissä, missä molemmilla taisi olla työt.
Satuhan muutti Riksuun nk turvaverkosto siellä. Mies tuli kuvioihin myöhemmin.
Eli hoidattaa äidillään sijaislapset?
Satu on järjestänyt niin että yksi etäpäivä ja 3 pvää viikossa menee toimipisteelleen ja pe hoitopvä. Lapset on päiväkodissa tietenkin 4 ja 6 v. Hyvä on lapsella olla mummeihin hyvät suhteet. Itsekin tykkäsin käydä mummilassa joskus olin öitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä suhteita pitää hehkuttaa joka lehdessä, että löysin elämäni miehen tai naisen, oikean sielunkumppanini. Sit kuluu vuosi pari, niin ei se sit ollutkaan ja taas nillitetään jokaisessa akkojen lehdessä, erosimme ystävinä jne ja eiku uutta matoa koukkuun.
instasta poimittua, lehdet kirjoittaa kenet noteeraavat, haastatteluja en oo nähnyt tämän asian tiimoilta. Markokin päivitti faceen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markohan on päivittänyt faceen eron. Oliko liikaa 2 lasta . ? Raskasta kulkea.......
. . Lahdesta ei kovin pitkä matka Riksuun.Joo mutta se lyhyin reitti on aika veemäistä ajettavaa. Pikkutie ja paljon nopeusrajoituksia. Ei sitä kauaa jaksa.
Itse asiassa Tuusulaan olisi ollut helpompi poiketa työmatkalla Helsinkiin Lahdesta tai tavata siellä Helsingissä, missä molemmilla taisi olla työt.
Satu on järjestänyt niin että yksi etäpäivä ja 3 pvää viikossa menee toimipisteelleen ja pe hoitopvä. Lapset on päiväkodissa tietenkin 4 ja 6 v. Hyvä on lapsella olla mummeihin hyvät suhteet. Itsekin tykkäsin käydä mummilassa joskus olin öitä.
Eihän se Antin äiti tuolla asu. Ja Sadun tai Antin äiti ei ole mummeja. Lapsethan on sijoitettuja ja heillä on mummot ihan muualla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se Antin äiti tuolla asu. Ja Sadun tai Antin äiti ei ole mummeja. Lapsethan on sijoitettuja ja heillä on mummot ihan muualla!
Saavatko mummot olla yhteydessä koska huostaanotetut ja jos niin valvotusti. Emme tiedä ja en oo koskaan kuullut ja ilmeisesti ei saakaan kertoa että näkevätkö vai ei. Tässä tapauksessa varmaan näkevät Sadun ja Antin äidit lapset ja ovat mummotillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavatko mummot olla yhteydessä koska huostaanotetut ja jos niin valvotusti. Emme tiedä ja en oo koskaan kuullut ja ilmeisesti ei saakaan kertoa että näkevätkö vai ei. Tässä tapauksessa varmaan näkevät Sadun ja Antin äidit lapset ja ovat mummotillaan.
Sijaisvanhemmat sijaistavat vanhempia. Nimikin sen sanoo. Heidän sukulaisensa eivät ole sijoitettujen lapsien sukulaisia millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sijaisvanhempien vanhemmat usein ovat mummoja ja pappoja. Biologisia isovanhempia voi myös tavata. Mummoja ja pappoja voi olla useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sijaisvanhempien vanhemmat usein ovat mummoja ja pappoja. Biologisia isovanhempia voi myös tavata. Mummoja ja pappoja voi olla useampia.
Vieraan naisihmisen koti ei ole mummola.
Sijoitettujen lasten sijaisvanhemmat ovat äiti ja isä. Normaalilla tunneälyllä varustetut perheet ja suvut ottavat sijaislapset omikseen. Mitä vähemmän ovat biologisten ”vanhempien” ja ”suvun” kanssa tekemisissä, sitä terveemmiksi kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitettujen lasten sijaisvanhemmat ovat äiti ja isä. Normaalilla tunneälyllä varustetut perheet ja suvut ottavat sijaislapset omikseen. Mitä vähemmän ovat biologisten ”vanhempien” ja ”suvun” kanssa tekemisissä, sitä terveemmiksi kasvavat.
No todsa sulla onkin ihan omasta takaa sekopäiseksi kasvatettu naisihminen ja jatkuva virta isukkeja. Mahtaa kasvaa terveitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Sijaisäiti on äidin sijainen, ei äiti. Lapsilla on myös oikeat äidit olemassa, törkeää kieltää heidän olemassaolonsa.
Ei kukaan sitä kiellä. Mutta sijaisäiti on se todellinen äiti. Bioäitejä lapset tapaavat, jos mahdollista. Lapsille kerrotaan ikätason mukaisesti, ketä ovat ne biovanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieraan naisihmisen koti ei ole mummola.
Kyllä meidän sijoitetuille lapsille on ihan mummolat. Toisessa on myös pappa. Valitettavasti puolisoni äiti on jo kuollut, mutta mummi hän oli. Ei mitenkään erotellut biologisia ja sijoitettuja lastenlapsia. Ja on tätejä ja setiä ja serkkuja.
sijaisäiti
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vanhemmista ja suvusta. Yleensä on lapsille hyväksi saada pitää yhteyttä biologiseen sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tota et jokainen pano tuodaan lehtien sivulle.
Kaikkonen on ihan kamala mies. Pettänyt Satua vaikka kenen kanssa, muun muassa mun kaverin kanssa. Ja tämä tarina on tosi. Hyvä et Satu edes siitä pääsi.Jos tuo nyt vaikka olisi totta, niin mites sen kaverisi vastuu. Ei voinut olla tietämättä Antin ja Satun suhteesta. Olen muutenkin aina ihmetellyt näitä sinkkuja, jotka katsovat olevansa ihan puhtaita pulmusia vaikka toinen osapuoli olisi vakisuhteessa. Molemmat siinä pettävät, ei se kaunistelemalla muuksi muutu.
Sinkku pettää vaikka ei edes ole ketä pettää. Tämä selvä.
P.s. Se ei ole yhdenkään sinkun vika, ettei ukkosi mulkku ui ainoastaan sun vaossasi.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavan viisaita ihmisiä täällä. On tietoa ja elämänkokemusta tuomita toinen ihminen. Yhtä lailla sijaisperheissä kuin muissakin perheissä päädytään joskus eroon. Oleellista tällöin on, miten eri hoidetaan lasten kannalta. Miksei uutta ihmissuhdetta saisi yrittää - joskus ne onnistuvat, joskus eivät. Eikä erokaan ole pelkästään epäonnistuminen. Ei koskaan voi saavuttaa mitään, jos ei uskalla yrittää. Jotkut jopa tuomitsivat ihmissuhteet päättymisen noloksi.
Mä en ainakaan haluaisi, että mun lapsia sijoitettaisiin jollekin anorektikolle tai muuten päästään vialla olevalle ihmiselle. Olisi kulissit kuinka komeat tahansa. Liian suuri riski, ettei asiat pääty hyvin.
Yleisesti ottaen sulla ei oo sananvaltaa silloin kun huostaanotetaan. Katsotaan sopiva perhe niinku tässä tapauksessa. Suomessa otetaan n 13 000 avioeroa sun muut erot päälle. Elämää ei voi tietää etukäteen. Niin minutkin jätettiin ku nalli kalliolle ja hyvin oon selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysikö Satukin tämän Markon Tinderistä?
Ei vaan työn merkeissä.
tuli eräässä haastiksessa ilmi. Ilm sen jälkeen face kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavan viisaita ihmisiä täällä. On tietoa ja elämänkokemusta tuomita toinen ihminen. Yhtä lailla sijaisperheissä kuin muissakin perheissä päädytään joskus eroon. Oleellista tällöin on, miten eri hoidetaan lasten kannalta. Miksei uutta ihmissuhdetta saisi yrittää - joskus ne onnistuvat, joskus eivät. Eikä erokaan ole pelkästään epäonnistuminen. Ei koskaan voi saavuttaa mitään, jos ei uskalla yrittää. Jotkut jopa tuomitsivat ihmissuhteet päättymisen noloksi.
Mä en ainakaan haluaisi, että mun lapsia sijoitettaisiin jollekin anorektikolle tai muuten päästään vialla olevalle ihmiselle. Olisi kulissit kuinka komeat tahansa. Liian suuri riski, ettei asiat pääty hyvin.
Yleisesti ottaen sulla ei oo sananvaltaa silloin kun huostaanotetaan. Katsotaan sopiva perhe niinku tässä tapauksessa. Suomessa otetaan n 13 000 avioeroa sun muut erot päälle. Elämää ei voi tietää etukäteen. Niin minutkin jätettiin ku nalli kalliolle ja hyvin oon selvinnyt.
Vastuuntuntoinen vanhempi ei esittele uutta miestä heti lapsille. Se on ihan vaan törkeä moka.
Heillä on sijoitetut lapset 6 v tyttö ja 4 v poika.