Mitä nämä Rotary-ja Lions-klubilaiset ovat?
Vapaamuurareitako? TV7 :lla olen nähnyt entisen vapaamuurarin haastattelun. Ulkopuolelle näytetään olevansa hyväntekijöitä.
Kommentit (77)
Ne on niitä kerhoja joihin menee ne, jotka ei kelvanneet vapaamuurareihin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä kerhoja joihin menee ne, jotka ei kelvanneet vapaamuurareihin.
Ne, jotka eivät kelvanneet vapaamuurareihin, ovat täällä AV-palstalla.
Vierailija
</p>
<p>Leijonien homma näkyy paremmin paikallisella tasolla. …. Heillä on myös lyhyen ajan opiskelijavaihtoja esim. 6 vk, kun Rotareilla vaihtoon mennään yleensä vuodeksi.[/quote kirjoitti:http://rye.fi/ Rotareilla on vuosivaihdon lisäksi myös leiri- ja kesävaihtoa. Käy ilmi kyseisestä linkistä. Olen itse ollut leirivaihdossa ja oli hieno kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TV7:n takana on illuuminaatti jonka tarkoitus on tehdä kristillisyys naurunalaiseksi. Koko ajan syötetään valheita kristillisyyden nimissä, josta jo joku 5v pystyy huomaamaan että pelkästään joku idiootti uskoisi tuollaisiin juttuihin.
Katso itse se haastattelu. Ei naurattanut ainakaan minua.
Wikipediästä katoin että tuo että saatanaa/luciferiä palvoisivat oli vaan jonkun keksimä herja. Oli myöntänyt sen itse ennen kuolemaa. Tuota eivät vaan jostain syystä siellä ohjelmassa ottaneet puheeksi.
On se kyllä outoa kun eivät siellä tv seiskassa osaa käyttää googlea. Sama juttu se on sen pekka reinikaisen kanssa. Evoluutio ei pysty selittämään sitä sun tätä. Sitten kun laittaa googleen väitteen niin kyllä selitetään ekassa osumassa miten se on tapahtunut.
Nyt en ole ihan varma, ymmärsinkö oikein, mistä tämä ketju alkoi. Joku siis väitti, että vapaamuurarit palvoisivat saatanaa ja epäili, että rotarit ja lionsit tekevät samoin? Melko absurdia.
Vapaamuurareista en tiedä, enkä paljon Lionseistakaan, mutta rotareista kylläkin. Rotareissa on kyse hyväntekeväisyydestä ja ammatillisesta verkostoitumisesta. Lions käsittääkseni melko samantyyppistä toimintaa. Uskonnon kanssa kyseisillä yhdistyksillä ei ole mitään tekemistä. Kummatkin ovat suuria kansainvälisiä yhdistyksiä, joihin kuuluu eri uskontokuntien edustajia, joten senkään vuoksi toiminta ei voi suosia mitään uskontoa.
Eli siis miten näiden ns. avun kohteet oikein valikoituu? Itse köyhän perheen lapsena en ikinä saanut miltään järjestöltä yhtään mitään, vaikka nähtiin nälkää, oli vain yksi vaatekerta, ei mitään urheiluvälineitä tai muuta.
Mitään Kela-tukia ei tullut, koska vanhemmat teki kumpikin kahta työtä minimipalkalla ja maksoivat siksi törkeän korkeaa sivutuloveroa, jolloin tukiin nähden tulot olivat 5 markkaa yli sallitun rajan, mutta rahaa ei kuitenkaan jäänyt mihinkään ylimääräiseen.
Mun köyhistä kavereista kukaan ei myöskään saanut mitään avustuksia näiltä ns. hyväntekijöiltä. Kiinnostaa ihan oikeasti, miten näiden kohteet valikoituu.
Rotaryt ja Lionsit on molemmat Vapaamuurareiden perustamia järjestöjä. Tavallaan heidän työmuurahaisia, monet eivät todennäköisesti edes tajua mikä heidän roolinsa on. Ovat mielissään kun heidät on "valittu" mukaan.
Haluan pysyä mahdollisimman kaukana tästä porukasta. Ovat lopulta kaikki samaa systeemiä muurarit, lionsit, rotaryt, roundtabelsit, ruusuristiläiset, oddfellowsit ja list goes on.
Yhden rotari miljonäärin tunnen ja kaveri on olevinaan lähes jumala tai kuningas. Tosiasiassa tämä kaveri on ihan kebab kioskilla oleva pikku poika osaa esittää symppistä mutta todellisuudessa haluaa vain päteä. Olen aina ymmärtänyt että muurarit, leijona clubit ja vapaamuurarit ovat käytännössä samaa lafkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulaisia on ollu lionseissa.
Tekevät hyväntekeväisyyttä. Ne ovat sellaisia tapailukerhoja. Ainakin ennen oli niin, että jonkun piti suositella uutta jäsentä.
Niihin kuuluu yleensä koulutettuja ja hyvätuloisia. Heillä on kokouksia, joissa on yleensä jonkun aiheen puhe tai esittely ja sitten ruokailu ja vapaata keskenään juttelua. Moni ilmeisesti kuuluu siksi, että saa solmittua tuttavuuksia toisiin ja siten hyötyvät toisistaan puolin ja toisin.
Usein on jokin jokavuotinen tempaus, jonka avulla kerätään rahaa johonkin hyväntekeväisyyteen.
Lisään, että ainakin ennen oli naispuolisoille oma kerho, Ladyt.
Ladyt ei ole mikään kerho, vaan ylipäätään leijonien puolisot. Koska leijonat on perinteisesti olleet miehiä, on puoliso yleensä nainen, eli siitä Ladyt. Nykyään myös naiset voivat olla jäseniä, jolloin Lady voi olla myös mies.
Mitä tulee itse toimintaan, on sillä tavoitteet, jotka löytyy Leijonien sivuilta, jos kiinnostaa, ettei täällä tarvitse ihan pötyä kirjoitella. Monet leijonaklubit mm. talkoilee hyväntekeväisyysjuttuja esimerkiksi ikäihmisille ja nuorisolle.
Vierailija kirjoitti:
Ne on sellaisia seurustelukerhoja hyväntekeväisyyden merkeissä. Käydään kerran viikossa yhdessä syömässä ja jutellaan muiden samanhenkisten kanssa. Välillä tehdään sitten näitä hyväntekeväisyystempauksia.
Vapaamuurarit on asia erikseen.
Minun käsittääkseni ainakin rotary toimintaan pääsee mukaan jonkun jäsenen kutsusta/suosituksesta, myös jotkut yritykset nimittävät jonkun työpaikan johtotason henkilön edustamaan itseään rotary yhdistykseen. Toiminnassa mukana oleville tämä on myös mahdollisuus suhteiden ja kontaktien luomiseen mikä voi hyödyntää henkilöä itseään tai hänen edustamaansa yritystä.
Meidän porukoisa heitä kutsutaan "Munamartoiksi"!
Vapaamuurareita, aka satanisteja.
Mitä ne Old Fellowsit ovat ? Kovin kummallinen, valtava loosi-huoneistonsa on nyt myynnissä Helsingin Bulevardilla, Fredan kulmassa. Sisällä on kirkonkello jja muuta outoa rekvisiittaa. Isoja muotokuvia myös prameissa viitoissa olevista naisista, kunniakäädyt kauloissa.
Vierailija kirjoitti:
Paremman väen kerhotoimintaa, juovat viinejä ja syövät juustoja ja kokoontuvat kalliissa ravintoloissa ja ohessa tekevät jotain hyväntekeväisyyttä.
Työkaveri on jäsen tuollaisessa, on melkoinen hienohelma, miehensä taitaa olla varakkaampi.
Jaa a. Olen ollut töissä ravintoloissa ja kyllä ne tinki aina jonkun halvan lounaan ja kabinetin ilmaiseksi. Iltakokouksia tai viini-iltoja eivät pitäneet. Naiset Lionseissa tapasivat iltaisin jossain, useinmiten kahvin ääresdä. Hienohelmoja ei tuttavapiirissäni niihin kuulunut, ihan normi ihmisiä. Eikä he ainakaan ole mitenkään varakkaampia, mutta eivät vähävaraisiakaan. Itseänikin sinne pyydettiin, vaikka olen alle keskituloinen. Ei vain aika riittänyt tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vapaamuurareita, aka satanisteja.
Mihin muihin salaliittoteorioihin uskot?
Rotareilla kuuluu hyväntekeväisyyteen maailmanlaajuisia kampanjoita, kuten rokotuskampanja ja puiden istutus joskus 80-luvulla. Heillä on myös vaihto-oppilastoimintaa. Alkaa olla kuoleva yhdistys, useita porukoita on lopetettu, kun vanhat ukot kuolee pois ja nuoremmat eivät halua sitoutua vuosikymmeniksi käymään kuuntelemassa esityksiä pakollisesti kerran viikossa. Osallistuminen on siis velvoite. Rotarit myös maksavat yhdistykseen omasta pussista. Naiset pääsee nykyään porukoihin.
Leijonien homma näkyy paremmin paikallisella tasolla. He järjestävät erilaisia tapahtumia kerätäkseen rahaa esim. joulukadun avajaisia ja myyvät joulukuusia plus kaikkea muuta. Näillä rahoillaan lahjoittavat erilaisia tarvikkeita paikallisille kouluille, yhdustyksille ym. Heille voi tehdä kirjallisen anomuksen, jos esim. koulussa tarvitaan pihalle kiipeilytelineitä tai vanhusten talolle telkkua. Heillä on myös lyhyen ajan opiskelijavaihtoja esim. 6 vk, kun Rotareilla vaihtoon mennään yleensä vuodeksi.