Mitä nämä Rotary-ja Lions-klubilaiset ovat?
Vapaamuurareitako? TV7 :lla olen nähnyt entisen vapaamuurarin haastattelun. Ulkopuolelle näytetään olevansa hyväntekijöitä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Rotaryt ovat vain miehiä. Lionseilla on naisklubejakin, olen ollut sellaisessa.
Rotareissa on kyllä sekä miehiä että naisia samoissa kerhoissa. Sukupuolia ei ole eritelty.
Vierailija kirjoitti:
Se kiinnostaa, kun olen nähnyt ainakin yhden kirkonmiehen nimen tuollaisen kerhon yhteydessä. Että ovatko a) hölmöjä, naiiveja, kieltäytyvät tiedostamasta asiaa omassa kunniankaipuussaan vai b) tarkoituksella palvelevat toista herraa ja ovat kirkossa kuin mitkäkin agentit?! Alkaa kyllästyttämään uskovaisena kirkon jäsenenä.
Rotareissa ja Lionsseissa on myös pappeja ja muita uskovaisia. Ne ei ole kuitenkaan mitään uskonnollisia seuroja. Sopii ihan hyvin kirkon edustajillekin tavata muiden alojen ihmisiä keskusteluiden merkeissä ja tehdä hyväntekeväisyyttä yhdessä.
TV7:n takana on illuuminaatti jonka tarkoitus on tehdä kristillisyys naurunalaiseksi. Koko ajan syötetään valheita kristillisyyden nimissä, josta jo joku 5v pystyy huomaamaan että pelkästään joku idiootti uskoisi tuollaisiin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
TV7:n takana on illuuminaatti jonka tarkoitus on tehdä kristillisyys naurunalaiseksi. Koko ajan syötetään valheita kristillisyyden nimissä, josta jo joku 5v pystyy huomaamaan että pelkästään joku idiootti uskoisi tuollaisiin juttuihin.
Katso itse se haastattelu. Ei naurattanut ainakaan minua.
Varmaan vapaamuurari voi olla niin rotary kuin lionsclubilainenkin, mutta mikään automaatio se ei ole.
Rotareiden perusidea on koota alueelta eri alojen ammattilaiset (1 per ammatti) yhteen vapaamuotoiseen ryhmään. Käytännössä rotareiden suuria tavoitteita/saavutuksia on poliorokotekampanja ja nuorten erilaiset kansainväliset vaihdot sekä ymmärrys eri alojen kesken. Lisäksi eri alueilla on erilaisia tempauksia, joissa voi olla kohteena esim. vanhukset, ympäristö tai nuoriso.
Lionseillä on paljon hyväntekeväisyystapahtumia ja -tempauksia. Koulumaailmaan kohdistuu Liopns Quest -koulutus ja myös leijonilla on nuorten vaihto-ohjelmia.
En osaa pitää kumpaakaan elitistisenä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain menneen maailman herrakerhoja.
No lähinnä niitä joista ei ollut oikeiksi ritareiksi saavutuksiltaan niin perustivat sitten omia herrakerhojaan.
Vierailija kirjoitti:
Se kiinnostaa, kun olen nähnyt ainakin yhden kirkonmiehen nimen tuollaisen kerhon yhteydessä. Että ovatko a) hölmöjä, naiiveja, kieltäytyvät tiedostamasta asiaa omassa kunniankaipuussaan vai b) tarkoituksella palvelevat toista herraa ja ovat kirkossa kuin mitkäkin agentit?! Alkaa kyllästyttämään uskovaisena kirkon jäsenenä.
Seuraa mitä agendaa kirkko ajaa niin tiedät ketä siellä palvellaan. Onhan vissiin ortodoksinen kirkko ulkomailla kironnut ja tuominnut Suomen kirkon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraa mitä agendaa kirkko ajaa niin tiedät ketä siellä palvellaan. Onhan vissiin ortodoksinen kirkko ulkomailla kironnut ja tuominnut Suomen kirkon.
En tiedä, vai onko se ongelma siinä että jotkut (päättäjät?) kirkon sisällä ovat olleet ostettavissa? Ja uskon kirkko täynnä mutta kukaan ei viitsi ottaa asiaa esille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, vai onko se ongelma siinä että jotkut (päättäjät?) kirkon sisällä ovat olleet ostettavissa? Ja uskon kirkko täynnä mutta kukaan ei viitsi ottaa asiaa esille?
* uskovia kirkko täynnä
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne vapaamuurarit ovat?
Googlaa Juhani Julin, seurakuntalainen-lehti teki hänestä jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sukulaisia on ollu lionseissa.
Tekevät hyväntekeväisyyttä. Ne ovat sellaisia tapailukerhoja. Ainakin ennen oli niin, että jonkun piti suositella uutta jäsentä.
Niihin kuuluu yleensä koulutettuja ja hyvätuloisia. Heillä on kokouksia, joissa on yleensä jonkun aiheen puhe tai esittely ja sitten ruokailu ja vapaata keskenään juttelua. Moni ilmeisesti kuuluu siksi, että saa solmittua tuttavuuksia toisiin ja siten hyötyvät toisistaan puolin ja toisin.
Usein on jokin jokavuotinen tempaus, jonka avulla kerätään rahaa johonkin hyväntekeväisyyteen.
Lisään, että ainakin ennen oli naispuolisoille oma kerho, Ladyt.
Jo melkein 25 vuotta rotareihin on kutsutta myös naisia jäseniksi.
Joku mainitsikin jo polion. Yksi rotareiden merkittävimmistä hyväntekeväisyyskampanjoista (yhdessä mm. WHO:n kanssa) on End Polio Now, joka järjestelmällisesti pyrkii hävittämään poliota maailmasta. Vuodesta 1988 lähtien on noin 2,5 miljardia lasta rokotettu poliota vastaan sellaisilla alueilla, joissa lapset eivät muuten kyseistä rokotetta saisi. Tällä on saatu aikaiseksi 99,9 % prosentin lasku poliotapauksissa.
Lions kerho. Laitetaan ihmiset arvailemaan markkinoilla esim. paljon painaa nosturista riippuva tukkikuorma. Tai montako lasikuulaa on akvaariossa. Sitten se pakollinen pyramidin näköinen rahankeruu pömpeli s-marketin tai prisman aulassa. Hyvin arvonsa tietävää sakkia ja sellaisia kun meidän " Mauri " juuri vaihtoi siihen isompaan bemariin...
Noloja menneiden aikojen hyvä veli -kerhoja
Vierailija kirjoitti:
Rotareiden suhteen väärä tieto. Rotareilla ei ole ekslusiivisia naisklubeja, mutta kaikki klubit on sekä miehille että naisille. Vilkaise vaikka tätä sivua, niin näet, että piirin 1420 viime vuoden kuvernöörikin on nainen. https://d1420.rotary.fi/
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole vapaamuurareita.
Vaan wannabe-vapaamuurareita.
Vierailija kirjoitti:
Lions kerho. Laitetaan ihmiset arvailemaan markkinoilla esim. paljon painaa nosturista riippuva tukkikuorma. Tai montako lasikuulaa on akvaariossa. Sitten se pakollinen pyramidin näköinen rahankeruu pömpeli s-marketin tai prisman aulassa. Hyvin arvonsa tietävää sakkia ja sellaisia kun meidän " Mauri " juuri vaihtoi siihen isompaan bemariin...
Jos oikeasti tuntisi arvonsa niin tarvitsisiko mitään lisäpönkitystä...