Mitä tekisit jos tuntematon oikeistovanhus näkisi sinun tulevan Kelasta ja paheksuisi nimitellen sinua verovaroilla loisijaksi
Alkaisi pitää puhetta työnteon tärkeydestä ja kommunismin kirouksesta? Tämä ei ole vitsi. Kaupungissani asuu tällainen vanhus. Hän pysäyttelee ihmisiä julkisilla paikoilla ja saarnaa. Olen itsekin törmännyt häneen kerran apteekissa ja pari päivää sitten Sokoksessa. Olin ensin menossa samaan kassajonoon, mutta vaihdoinkin äkkiä toiseen. Vaikken edes ole työtön, en halua joutua tentattavaksi.
Kommentit (48)
Onpa typerä aloitus. Noita sekoilijoita on monen ikäisiä, on kännisiä huutelijoita, mt-ongelmaisia häiriköijiä.
Ei kaikista tarvitse tehdä ketjua ja nostattaa vihapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kelassa tarvi käydä. Netissä hoituu kaikki.
Nimimerkki Kokemusta on.Kerropas, miten hoidan vanhan äitini (jolla ei ole pankkitunnuksia ja joka ei voi niitä saada) Kela-asioita netissä? Olen kyllä ihan virallisesti äitini edunvalvoja, mutta en silti ole löytänyt mitään tapaa hoitaa hänen asioitaan netissä pankkiasioita lukuunottamatta. Pankkiasiat hoidan kyllä helposti omilla pankkitunnuksillani, mutta esim. Kelan tai verottajan kanssa joudun asioimaan kirjeitse tai puhelimitse.
Kelan verkkoasiointi edellyttää juuri niiden pankkitunnusten käyttöä tunnistautumisessa. Jos sinulla on valtuudet hoitaa äitisi pankkiasioita, niin voit samalla tavalla kirjautua noihin verkkopalveluihin hänen pankkitunnuksillan.
Jos oikein ymmärsin, tuo edellinen kirjoittaja hoitaa äitinsä pankkiasioita omilla pankkitunnuksillaan eikä äitinsä pankkitunnuksilla.
Oikein "oikeistovanhus" , enpä ole kuullut aiemmin mokomaa nimistystä. Mikä se vastakohta tuolle sitten olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki Kokemusta on.Kerropas, miten hoidan vanhan äitini (jolla ei ole pankkitunnuksia ja joka ei voi niitä saada) Kela-asioita netissä? Olen kyllä ihan virallisesti äitini edunvalvoja, mutta en silti ole löytänyt mitään tapaa hoitaa hänen asioitaan netissä pankkiasioita lukuunottamatta. Pankkiasiat hoidan kyllä helposti omilla pankkitunnuksillani, mutta esim. Kelan tai verottajan kanssa joudun asioimaan kirjeitse tai puhelimitse.
Kelan verkkoasiointi edellyttää juuri niiden pankkitunnusten käyttöä tunnistautumisessa. Jos sinulla on valtuudet hoitaa äitisi pankkiasioita, niin voit samalla tavalla kirjautua noihin verkkopalveluihin hänen pankkitunnuksillan.
Pystyn hoitamaan netissä tunnuksillani vain äitini pankkiasioita. Jos kirjaudun pankkitunnuksillani verottajan tai Kelan nettipalveluun, pystyn hoitamaan niissä vain omia (en äitini) asioitani. En edes näe äitini tietoja Kelan tai verottajan palvelussa. Olen kokeillut.
Olisin samaa mieltä ja toteaisin että systeemin pitäisi olla kuin Yhdysvalloissa. Jokainen hoitaa omat tulonsa ja menonsa ja valtio ei holhoa mitään.
Huumausaineet vaan lailliseksi kuten Amerikan Yhdysvalloissa.
Yksilönvapaudet kunniaan. Sitten taputtaisin pappaa olalle ja toteaisin että kyllä näin on näreet. Liikaa holhotaan kansalaisia ja verotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn hoitamaan netissä tunnuksillani vain äitini pankkiasioita. Jos kirjaudun pankkitunnuksillani verottajan tai Kelan nettipalveluun, pystyn hoitamaan niissä vain omia (en äitini) asioitani. En edes näe äitini tietoja Kelan tai verottajan palvelussa. Olen kokeillut.
Joo täsmennän vielä, että minulla ei ole hallussani äitini pankkitunnuksia, vaan äitini edunvalvojana hoidan äitini pankkiasioita omilla pankkitunnuksillani. Äidilläni ei ole koskaan ollut verkkopankkitunnuksia eikä hän enää voi kuntonsa takia saada niitä.
Kiertopotku reiteen on hyvä varoitus.
Mistä hemmetistä kukaan osaa sanoa mitä asioita olen käynyt Kelassa hoitamassa? Kertaakaan en ole sieltä hakenut tt-tukea tai työttömyysrahaa, silti olen joutunut käymään paikan päällä selvittämässä asioitani. Viimeksi kelakorttiini oli ilmestynyt uusi koodi jostain lääkkeestä mitä en edes käytä koska minulla ei ole sitä sairautta, ihme vaan kun eivät osanneet kertoa miksi se oli sinne alunperin ilmestynyt, tämä on edelleen mysteeri.
Vierailija kirjoitti:
Oikein "oikeistovanhus" , enpä ole kuullut aiemmin mokomaa nimistystä. Mikä se vastakohta tuolle sitten olisi?
No vasemmistonuori tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asioisin Kelassa, niin tottahan tuo väite taitaisi olla. Varmaan mua vähän nolottaisi ja hiippailisin äkkiä toisaalle.
Minuakin hävettäisi saada ansiotonta eläkettä tililleni joka kuukausi tekemättä mitään sen vastineeksi.
Eli tulevaisuudessa et ota vastaan eläkettä?
Otan tietenkin, mutta teen sen eteen myös jotain. Hoidan esim. lapsenlapsia enkä ole kytiksellä Kelan ovella ahdistelemana viattomia ihmisiä. Tänä tapaus on pata kattilaa soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisin samaa mieltä ja toteaisin että systeemin pitäisi olla kuin Yhdysvalloissa. Jokainen hoitaa omat tulonsa ja menonsa ja valtio ei holhoa mitään.
Yksilönvapaudet kunniaan. Sitten taputtaisin pappaa olalle ja toteaisin että kyllä näin on näreet. Liikaa holhotaan kansalaisia ja verotetaan.
Näin on. Jäisi pappakin kuolemaan katuojaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi Suomessa vasemmisto edustaa enemmän oikeistolaisia arvoja yksilönvapauden suhteen.
Meillä ei oikeisto oikein ole oikeisto ja aja vapautta. Enemmänkin holhoaa kansalaisiaan.
Onpas teillä kovat arvot!
Mitä jos nyt joku kylähullu vanhus posmeltaa. Antaa posmeltaa, aina on joukossamme vartti- ja puoli- ja kokohullut ja vanhukset. Voi vain kävellä tilanteesta pois, mitä yhdestä höppänästä.
Tuommoinen on ihmislaji. Outojakin syntyy, saati niitä, jotka vanhetessaan muuttuvat aina vaan oudommiksi.
Jos minulle kävisi noin, lähtisin suoraa päätä kotiin ja ryhtyisin tekemään vauvoja! Meidän pitäisi oikeasti saada uusia veronmaksajia tänne. Kuka meidän palvelut maksaa sitten kun olemme höpsähtäneitä vanhuksia!
Porukat nyt hus hus vauvapalstalta ja vauvoja tekemään!
Koska olen perussuomalaisnuori ottaisin vanhuksen siittimen suuhuni ja alkaisin imeä sitä posket lommolla.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen perussuomalaisnuori ottaisin vanhuksen siittimen suuhuni ja alkaisin imeä sitä posket lommolla.
Isämmaallinen teko! Olethan ehdolla seuraavissa kunnallisvaaleissa?
Saan KELA:sta tällä hetkellä asumistukea, toimeentulotukea ja työttömyystukea. Työntekoon kohdistuva paasaus on se ja sama, en muutenkaan allekirjoita nykyistä työ- ja kulutuskulttuuria.
Mikäli kuvatunlaiseen henkilöön törmäisin, niin ajattelisin, että hän ei ainakaan toimintansa perusteella osoita älyllisen paremmuuden merkkejä. Luultavasti toteaisin saman myös ääneen - joka hänen mielestään olisi ehdottoman tuomittavaa, miten kehtaankaan.
Luultavasti välillemme ei syntyisi hedelmällistä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vasemmistonuori tietenkin.
Vau, en olisi itse keksinytkään :D :D. Mietin itse Leniniä!
Vierailija kirjoitti:
Onpas teillä kovat arvot!
Mitä jos nyt joku kylähullu vanhus posmeltaa. Antaa posmeltaa, aina on joukossamme vartti- ja puoli- ja kokohullut ja vanhukset. Voi vain kävellä tilanteesta pois, mitä yhdestä höppänästä.
Tuommoinen on ihmislaji. Outojakin syntyy, saati niitä, jotka vanhetessaan muuttuvat aina vaan oudommiksi.
Jos minulle kävisi noin, lähtisin suoraa päätä kotiin ja ryhtyisin tekemään vauvoja! Meidän pitäisi oikeasti saada uusia veronmaksajia tänne. Kuka meidän palvelut maksaa sitten kun olemme höpsähtäneitä vanhuksia!
Porukat nyt hus hus vauvapalstalta ja vauvoja tekemään!
Kelasta ulos astuva henkilö on ehkä juuri käynyt jättämässä äitiyspakkaushakemuksen. Minulla on tällä hetkellä kolmas vauva tekeillä. Ei tässä juuri töissä ehdi käymään, kun päiväkodit eivät suostu ottamaan alle 2-vuotiaita hoitoon (isommillekaan ei paikkoja löydy samasta päiväkodista), eikä paikkakunnallamme ole perhepäivähoitajia. Vaan onpa sitten lapsillani maisteri (vaikkakaan ei kasvatusalaa nähnytkään) hoitajana. Meidän koulutettujenhan Suomessa juuri toivotaan lapsia tekevän.
Varmaan räjähtäisin. Minulla oli entisessä asuinpaikassani naapurina eläkkeellä oleva vanha mies, joka oli ilmeisesti kytännyt ja seurannut menemisiäni pidemmän aikaa ja tuli eräänä iltana avautumaan kotiovelleni siitä kuinka olen loinen, en käy töissä ja olen veronmaksajien elätti. Juu, olen kuntoutustuella mt-syiden takia koska minut on raiskattu ja elämässä on ollut muutenkin vaikeaa. Yritän käydä terapiassa niin usein kuin on varaa. Olen pahoillani etten ole työ- tai opiskelukuntoinen ja näin haittasin herran elämää. En käy muualla kuin kaupassa, terapiassa ja kirjastossa.
Kysyisin että paljonko olet papparainen eläkemaksuja maksanut eli minkä ikäisenä olet takaisin saanut sen, minkä työssä ollessa maksoit? Sen jälkeen pitää nimittäin elää omilla rahoilla.