Mitä tekisit jos tuntematon oikeistovanhus näkisi sinun tulevan Kelasta ja paheksuisi nimitellen sinua verovaroilla loisijaksi
Alkaisi pitää puhetta työnteon tärkeydestä ja kommunismin kirouksesta? Tämä ei ole vitsi. Kaupungissani asuu tällainen vanhus. Hän pysäyttelee ihmisiä julkisilla paikoilla ja saarnaa. Olen itsekin törmännyt häneen kerran apteekissa ja pari päivää sitten Sokoksessa. Olin ensin menossa samaan kassajonoon, mutta vaihdoinkin äkkiä toiseen. Vaikken edes ole työtön, en halua joutua tentattavaksi.
Kommentit (48)
Kerran jos sattuisi menisin ohi ja ajattelsin hänen olevan paska.
Toisen kerran jos sattuisi niin haistattaisin hänelle joko pas kan tai v itu n.
Kolmannen kerran jos aukoisi päätään niin haistattaisin taas jomman kumman ja jos ei olisi ketään näkösällä räkäiseisin naamalle.
Neljännen kerran, haistattelu, räkäisy ja en kerro enempää.
Kysyisin, että kenen rahoilla loisiva eläkeläinen kuvittelee elävänsä. Ettei vaan työntekijöiden eläkemaksuilla? Vihaan vanhuksia.
Sanoisin että olen ylpeä siitä että olen loinen, ei työt rasita
Joko vain ajattelisin, että idiootti ukko enkä tekisi mitään, tai sitten menettäisin malttini ja tekisin jotain tyhmää. En voi tietää etukäteen kumpi näistä toteutuisi, mutta ensimmäinen vaihtoehto olisi todennäköisempi.
Kysyisin, tietääkö hän missä hän on ja mikä vuosi ja viikonpäivä nyt on. Koittaisin juttelemalla selvittää, onko hän mahdollisesti lähtenyt jostain hoivakodista omille teilleen ja osaako takaisin vai pitäisikö mun soittaa häkeen tai ainakin omaisille.
t. Vanhustyössä sairaanhoitajana
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin, tietääkö hän missä hän on ja mikä vuosi ja viikonpäivä nyt on. Koittaisin juttelemalla selvittää, onko hän mahdollisesti lähtenyt jostain hoivakodista omille teilleen ja osaako takaisin vai pitäisikö mun soittaa häkeen tai ainakin omaisille.
t. Vanhustyössä sairaanhoitajana
Ai että, haluaisin samanlaiset lehmän hermot kuin teillä on siellä hoitoalalla. Itse kuumenisin nollasta sataan sekunnissa tuollaisella kuspäälle.
Jos asioisin Kelassa, niin tottahan tuo väite taitaisi olla. Varmaan mua vähän nolottaisi ja hiippailisin äkkiä toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos asioisin Kelassa, niin tottahan tuo väite taitaisi olla. Varmaan mua vähän nolottaisi ja hiippailisin äkkiä toisaalle.
Minuakin hävettäisi saada ansiotonta eläkettä tililleni joka kuukausi tekemättä mitään sen vastineeksi.
En reagoisi mitenkään. En tuhlaa energiaani häiriköijiin. Jatkan vain matkaani.
Saisi saarnata ihan rauhassa. Olen yrittäjä joka oli hoitamassa työntekijän sairausloma asiaa. Mitä h..... se kenelläkkään kuuluu mitä asiaa kelassa hoitaa.
Ei Kelassa tarvi käydä. Netissä hoituu kaikki.
Nimimerkki Kokemusta on.
Toteaisin hänelle, että maksan palkastani veroja lähes kaksi tonnia kuussa. Joudun kuitenkin välillä hoitamaan omaiseni Kela-asioita. Tosin yleensä ne kyllä hoituvat kirjeitse tai puhelimitse käymättä paikan päällä (verkkoasiointi ei onnistu, koska en hoida omia asioitani).
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki Kokemusta on.
Kerropas, miten hoidan vanhan äitini (jolla ei ole pankkitunnuksia ja joka ei voi niitä saada) Kela-asioita netissä? Olen kyllä ihan virallisesti äitini edunvalvoja, mutta en silti ole löytänyt mitään tapaa hoitaa hänen asioitaan netissä pankkiasioita lukuunottamatta. Pankkiasiat hoidan kyllä helposti omilla pankkitunnuksillani, mutta esim. Kelan tai verottajan kanssa joudun asioimaan kirjeitse tai puhelimitse.
Kuulostaa dementikolta. Oma isäni, 92 v. on ikävä kyllä Alzheimerin myötä käynyt ihan kauheaksi "totuudentorveksi". On sovinisti, oikeistolainen ja rasisti. Meinaa hermo mennä joka kerta, kun näemme. Ilkeä kaikille ihmisille.
Joo, tiedän, että sairaus puhuu, mutta silti.
Joten jos tuollaiseen törmää, pitkää pinnaa! Ei kannata aikuisen ihmisen alentua samalle tasolle muistisairaan kanssa, vaan sanoa vaikka vaan, että juujuu, ja jatkaa menoa vain. Jos on oikein fiksu, voi tosiaan vähän utksia, onko kenties karussa hoitokodista. Sekin on meinaan ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki Kokemusta on.Kerropas, miten hoidan vanhan äitini (jolla ei ole pankkitunnuksia ja joka ei voi niitä saada) Kela-asioita netissä? Olen kyllä ihan virallisesti äitini edunvalvoja, mutta en silti ole löytänyt mitään tapaa hoitaa hänen asioitaan netissä pankkiasioita lukuunottamatta. Pankkiasiat hoidan kyllä helposti omilla pankkitunnuksillani, mutta esim. Kelan tai verottajan kanssa joudun asioimaan kirjeitse tai puhelimitse.
Luepa aloitus uudelleen ja vaahtoa sitten.
Ei tässä ollut kyse siitä, että vanhus tulee Kelasta, vaa SINÄ.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki Kokemusta on.Kerropas, miten hoidan vanhan äitini (jolla ei ole pankkitunnuksia ja joka ei voi niitä saada) Kela-asioita netissä? Olen kyllä ihan virallisesti äitini edunvalvoja, mutta en silti ole löytänyt mitään tapaa hoitaa hänen asioitaan netissä pankkiasioita lukuunottamatta. Pankkiasiat hoidan kyllä helposti omilla pankkitunnuksillani, mutta esim. Kelan tai verottajan kanssa joudun asioimaan kirjeitse tai puhelimitse.
Kelan verkkoasiointi edellyttää juuri niiden pankkitunnusten käyttöä tunnistautumisessa. Jos sinulla on valtuudet hoitaa äitisi pankkiasioita, niin voit samalla tavalla kirjautua noihin verkkopalveluihin hänen pankkitunnuksillan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin hävettäisi saada ansiotonta eläkettä tililleni joka kuukausi tekemättä mitään sen vastineeksi.
Eli tulevaisuudessa et ota vastaan eläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki Kokemusta on.
Ei hoidu kaikki asiat. Kokemusta on myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa aloitus uudelleen ja vaahtoa sitten.
Ei tässä ollut kyse siitä, että vanhus tulee Kelasta, vaa SINÄ.
Ohis
Juuri siksihän minä voisin tulla Kelasta, että en pysty hoitamaan vanhan äitini Kela-asioita netissä.
Se, joka "vaahtosi".
Naurahtaisin ja kysyisin onko hänellä kaikki hyvin