Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos tuntematon oikeistovanhus näkisi sinun tulevan Kelasta ja paheksuisi nimitellen sinua verovaroilla loisijaksi

Vierailija
12.07.2019 |

Alkaisi pitää puhetta työnteon tärkeydestä ja kommunismin kirouksesta? Tämä ei ole vitsi. Kaupungissani asuu tällainen vanhus. Hän pysäyttelee ihmisiä julkisilla paikoilla ja saarnaa. Olen itsekin törmännyt häneen kerran apteekissa ja pari päivää sitten Sokoksessa. Olin ensin menossa samaan kassajonoon, mutta vaihdoinkin äkkiä toiseen. Vaikken edes ole työtön, en halua joutua tentattavaksi.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahtaisin ja kysyisin onko hänellä kaikki hyvin

Vierailija
2/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jos sattuisi menisin ohi ja ajattelsin hänen olevan paska.

Toisen kerran jos sattuisi niin haistattaisin hänelle joko pas kan tai v itu n.

Kolmannen kerran jos aukoisi päätään niin haistattaisin taas jomman kumman ja jos ei olisi ketään näkösällä räkäiseisin naamalle.

Neljännen kerran, haistattelu, räkäisy ja en kerro enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, että kenen rahoilla loisiva eläkeläinen kuvittelee elävänsä. Ettei vaan työntekijöiden eläkemaksuilla? Vihaan vanhuksia.

Vierailija
4/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että olen ylpeä siitä että olen loinen, ei työt rasita

Vierailija
5/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vain ajattelisin, että idiootti ukko enkä tekisi mitään,  tai sitten menettäisin malttini ja tekisin jotain tyhmää. En voi tietää etukäteen kumpi näistä toteutuisi, mutta ensimmäinen vaihtoehto olisi todennäköisempi.

Vierailija
6/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin, tietääkö hän missä hän on ja mikä vuosi ja viikonpäivä nyt on. Koittaisin juttelemalla selvittää, onko hän mahdollisesti lähtenyt jostain hoivakodista omille teilleen ja osaako takaisin vai pitäisikö mun soittaa häkeen tai ainakin omaisille. 

t. Vanhustyössä sairaanhoitajana

Vierailija
7/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin, tietääkö hän missä hän on ja mikä vuosi ja viikonpäivä nyt on. Koittaisin juttelemalla selvittää, onko hän mahdollisesti lähtenyt jostain hoivakodista omille teilleen ja osaako takaisin vai pitäisikö mun soittaa häkeen tai ainakin omaisille. 

t. Vanhustyössä sairaanhoitajana

Ai että, haluaisin samanlaiset lehmän hermot kuin teillä on siellä hoitoalalla. Itse kuumenisin nollasta sataan sekunnissa tuollaisella kuspäälle.

Vierailija
8/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asioisin Kelassa, niin tottahan tuo väite taitaisi olla. Varmaan mua vähän nolottaisi ja hiippailisin äkkiä toisaalle.

Vierailija
9/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asioisin Kelassa, niin tottahan tuo väite taitaisi olla. Varmaan mua vähän nolottaisi ja hiippailisin äkkiä toisaalle.

Minuakin hävettäisi saada ansiotonta eläkettä tililleni joka kuukausi tekemättä mitään sen vastineeksi.

Vierailija
10/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En reagoisi mitenkään. En tuhlaa energiaani häiriköijiin. Jatkan vain matkaani.

Vierailija
11/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi saarnata ihan rauhassa. Olen yrittäjä joka oli hoitamassa työntekijän sairausloma asiaa. Mitä h..... se kenelläkkään kuuluu mitä asiaa kelassa hoitaa.

Vierailija
12/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Kelassa tarvi käydä. Netissä hoituu kaikki.

Nimimerkki Kokemusta on.

Vierailija
13/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin hänelle, että maksan palkastani veroja lähes kaksi tonnia kuussa. Joudun kuitenkin välillä hoitamaan omaiseni Kela-asioita. Tosin yleensä ne kyllä hoituvat kirjeitse tai puhelimitse käymättä paikan päällä (verkkoasiointi ei onnistu, koska en hoida omia asioitani).

Vierailija
14/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki Kokemusta on.

Kerropas, miten hoidan vanhan äitini (jolla ei ole pankkitunnuksia ja joka ei voi niitä saada) Kela-asioita netissä? Olen kyllä ihan virallisesti äitini edunvalvoja, mutta en silti ole löytänyt mitään tapaa hoitaa hänen asioitaan netissä pankkiasioita lukuunottamatta. Pankkiasiat hoidan kyllä helposti omilla pankkitunnuksillani, mutta esim. Kelan tai verottajan kanssa joudun asioimaan kirjeitse tai puhelimitse.

Vierailija
15/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa dementikolta. Oma isäni, 92 v. on ikävä kyllä Alzheimerin myötä käynyt ihan kauheaksi "totuudentorveksi". On sovinisti, oikeistolainen ja rasisti. Meinaa hermo mennä joka kerta, kun näemme. Ilkeä kaikille ihmisille.

Joo, tiedän, että sairaus puhuu, mutta silti.

Joten jos tuollaiseen törmää, pitkää pinnaa! Ei kannata aikuisen ihmisen alentua samalle tasolle muistisairaan kanssa, vaan sanoa vaikka vaan, että juujuu, ja jatkaa menoa vain. Jos on oikein fiksu, voi tosiaan vähän utksia, onko kenties karussa hoitokodista. Sekin on meinaan ihan mahdollista.

Vierailija
16/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki Kokemusta on.

Kerropas, miten hoidan vanhan äitini (jolla ei ole pankkitunnuksia ja joka ei voi niitä saada) Kela-asioita netissä? Olen kyllä ihan virallisesti äitini edunvalvoja, mutta en silti ole löytänyt mitään tapaa hoitaa hänen asioitaan netissä pankkiasioita lukuunottamatta. Pankkiasiat hoidan kyllä helposti omilla pankkitunnuksillani, mutta esim. Kelan tai verottajan kanssa joudun asioimaan kirjeitse tai puhelimitse.

Luepa aloitus uudelleen ja vaahtoa sitten.

Ei tässä ollut kyse siitä, että vanhus tulee Kelasta, vaa SINÄ.

Ohis

Vierailija
17/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki Kokemusta on.

Kelan verkkoasiointi edellyttää juuri niiden pankkitunnusten käyttöä tunnistautumisessa. Jos sinulla on valtuudet hoitaa äitisi pankkiasioita, niin voit samalla tavalla kirjautua noihin verkkopalveluihin hänen pankkitunnuksillan.

Vierailija
18/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin hävettäisi saada ansiotonta eläkettä tililleni joka kuukausi tekemättä mitään sen vastineeksi.

Eli tulevaisuudessa et ota vastaan eläkettä?

Vierailija
19/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki Kokemusta on.

Ei hoidu kaikki asiat. Kokemusta on myös.

Vierailija
20/48 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki Kokemusta on.

Luepa aloitus uudelleen ja vaahtoa sitten.

Ei tässä ollut kyse siitä, että vanhus tulee Kelasta, vaa SINÄ.

Ohis

Juuri siksihän minä voisin tulla Kelasta, että en pysty hoitamaan vanhan äitini Kela-asioita netissä.

Se, joka "vaahtosi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän