Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastokriisin kevyesti ottaminen

Vierailija
12.07.2019 |

Miten ihmiset pystyvät ottamaan ilmastokriisin niin kevyesti? Tälläkin palstalla pohditaan lentokonematkan eväistä, eikä lentokoneilun vahingollisuudesta. Mikä teitä vaivaa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei tuhoudu. Ilmasto on palaamassa normaaleihin lämpötiloihin viime jääkausien jäljiltä. Sahara, Kalahari, Gobi, Grönlanti, ehkä jopa Antarktis ovat pian taas vihreitä.

Se, että se merkitsee merenpinnan nousua ja rannikkokaupunkien jäämistä veden alle on ihmislajille toki harmillista, mutta siihen ei auta kuin sopeutua tai kuolla elinkelvottomana pois, niin kuin kovin monelle lajille on käynyt maapallon historiassa olosuhteiden muuttuessa.

Luonto ei ole helikopterimamma. Olosuhteita ei ole kukaan luonut juuri meidän elintavoillemme sopiviksi, eikä kukaan takaa että ne pysyvät ikuisesti muuttumattomina.

Vierailija
22/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tavallinen yksilö voisi vaikuttaa ilmastonmuutokseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamalla vastuuta, tietty!

Vierailija
24/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtaudun ilmastonmuutokseen? Kävin kahvilla ja elokuvissa kaverin kanssa.

Vierailija
25/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ilmastonmuutosta hidastaisi jos minä siitä stressaisin? 

Vierailija
26/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamalla vastuuta, tietty!

Ottaa hienon poseerauskuvan jossa näyttää esimerkkiä luopuessaan autosta, lemmikeistään yms. Eihän sen tarvitse olla totta mutta jos edes yksi tekee sen "perässä" niin ilmastoteko on todellinen.

Vierailija
27/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi välitin ilmastosta. Sitten koin sen ylimitoitetuksi rahastuskeinoksi, jonka takia minä, tavallinen duunari, kärsin päivittäisessä elämässäni maksaessani kaikesta enemmän ja enemmän. Lisää veroja verojen päälle, jotta maailma pelastuu. Mihin nämä eurot menevät? Miten maailma pelastuu? En enää välitä.

Vierailija
28/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ostan apteekista Redugasia.

Sinccis

Vierailija
29/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilemalla ja maksamalla enemmän veroja!

Sinccis

Vierailija
30/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla on luvattu hellettä. Mietin jo tässä etelän matkaa, kun on niin kylmä.

Hyvä, että lämpenee ei tarvi mennä ..

Sinccis

Vierailija
31/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksiössä, olen kasvissyöjä, en omista autoa, lapsia ei ole eikä tule. Olen miettinyt nämä asiat läpi jo 90-luvulla ja tehnyt valintani sen mukaan, ja toisaalta ollut itselleni armollinen eli en kuitenkaan elä kuin Pentti Linkola. Matkustelen välillä, todennäköisesti vältän kuitenkin lentoja. En jaksa enää stressata. Ihmiskunta tekee asian kanssa mitä tekee, ja minä elän kuten elän ja jossain vaiheessa kuolen ja sitten stressaan vielä vähemmän.

Vierailija
32/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa näille lentoveroille yms, joita me pieni kansa joudumme maksamaan kun muut saastuttaa. Sademetsiä "maapallon keuhkoja" tuhotaa koko ajan valtavia määriä. Kiina, Intia, Usa ja Venäjä saastuttaa satoja kertoja enemmän kuin suomalaiset. Puhutaan, että tänne pitäisi saada sähköautot käyttöön jossain kohtaan.... samaan aikaan Intiassa ajelle vuoden 60 ladoilla miljoona kertaa enemmän kuin meidän sähköautoilla. 

Järkeä näen Suomen mittakaavassa olevan maan enemmän panostavan oman ympäristön puhtauteen. Esim. roskat roskiin. Tuolla kun kävelee turuilla ja toreilla niin roskaa on ihan jäätävästi tienpientareilla. Näistä sitten haittaa luonnonvaraisille eläimille. Ei edes uskoisi, että tässä maassa on jokin ilmastohysteria kun katsoo roskan määrää katukuvassa.

Lisäksi Suomen metsät tuottaa "happea" siinä suhteessa mitä me tässä maassa kulutamme, ja ehkä vähän enemmänkin. Hallitus nyt vaan tykkää laittaa kaikki meidän suomalaisten piikkiin, vaikka meillä ei ole mitään sijaa maailman saastumisen ja ilmaston lämpenemisen kanssa. 

Mua ei myöskään sen takia hetkauta kun en tee lapsia. Ei tule jälkipolvia kärsimään tänne.

Vierailija
33/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku että minne ne lentoverot tuloutetaan, ja miten rahan maksaminen vähentää CO2 päästöjä?

Vierailija
34/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuntemani ilmastokriisistä äärimmäisen ahdistunut nuori tulee hyvästä perheestä, jossa toinen hänen vanhemmistaan on yhteiskunnan huippupaikalla. Olen mietiskellyt, että tämä ilmastovouhotus on näille ahdistuneille keino kokea itsensä merkityksellisiksi, kun mitään varsinaisia oikeita ongelmia ei elämässä sillä hetkellä ole ja jonkun asian puolesta on kuitenkin "taisteltava".

Vierailija
35/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko sen ruotsalaisen autistikakaran kulttilaiset on täällä tavallisia ihmisiä arvostelemassa?

Vierailija
36/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, enemmän ahdistuisin ap:n kaltaisista psykoosin kourissa olevista moniongelmaisista.

Vierailija
37/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Vierailija
38/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran haltuun.

Vierailija
39/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi välitin ilmastosta. Sitten koin sen ylimitoitetuksi rahastuskeinoksi, jonka takia minä, tavallinen duunari, kärsin päivittäisessä elämässäni maksaessani kaikesta enemmän ja enemmän. Lisää veroja verojen päälle, jotta maailma pelastuu. Mihin nämä eurot menevät? Miten maailma pelastuu? En enää välitä.

Minulta ei ainakaan ole rakastettu mitään niillä keinoilla, joilla voin vaikuttaa itse asiaan. Pikemminkin päinvastoin kun enää ei ole painetta uusia kodin sisustusta jatkuvasti sosiaaliseksi hylkiöksi jäämisen pelossa, ei tarvi ostaa uusia vaatteita jne samasta syystä ja kasvispainotteisempi ruokavalio on osoittautunut edullisemmaksi kuin aikaisempi ruokavalio.

Olen sen lisäksi pistänyt täysboikotin aasialaiselle krääsälle jne. Kuluttamiseni on lähinnä sitä, että käyn syömässä ravintolassa kasvis- tai kalaruokaa.

Vierailija
40/50 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksia tulee ja menee, ei kannata ottaa niin vakavasti.

Milloin ikiroiudassa olleet suot kasvoivat ja miksi täällä oli ennen dionosauruksia?

Siinäpä pari pohdittavaa asiaa samalla kun maksat valtaeliitin määräämiä ympäristöveroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi