Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lentokoneessa syödä omia eväitä?

Vierailija
12.07.2019 |

Perheen kanssa ensimmäinen lentoreissu Espanjaan. Vaan miten on eväiden laita. Saako omia syödä jos niitä ottaa koneeseen käsimatkatavarana?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Eväät voi myös ostaa ennen lentokentälle menoa ja viedä läpi turvatarkastuksesta, kunhan nestepakkausrajoituksia noudatetaan. Salaattiateria tai voileipä on huomattavasti halvempi ostaa tavallisesta kaupasta tai valmistaa itse etukäteen.

Vierailija
2/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jollain halpislentoyhtiön (fly scoot muistaakseni) lennolla kuulutettiin, että omat evät ovat kielletty. Olimme pakanneet voileipiä ja pähkinöitä mukaan ja söimme ne kyllä lennon aikana, eikä kukaan mitään sanonut, mutta tosiaan riippuu lentoyhtiön käytännöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Mitään omia ruokia ei koneiden uuneissa lämmitetä.

Vierailija
4/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kiinnostaa myös mua :) 

Vierailija
5/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoistuokavalioiset ja pikkulapset saa.

Juju onkin sitten siinä, mikä on lentoemon valta alkaa kyseenalaistamaan perunamuusiläskisoosi-dieetillä olevan ihmisen oikeutta omaan ruokaansa.

Vierailija
6/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus jollain halpislentoyhtiön (fly scoot muistaakseni) lennolla kuulutettiin, että omat evät ovat kielletty. Olimme pakanneet voileipiä ja pähkinöitä mukaan ja söimme ne kyllä lennon aikana, eikä kukaan mitään sanonut, mutta tosiaan riippuu lentoyhtiön käytännöstä.

Älytön kielto. Eihän lentoyhtiöiden, varsinkaan halpissellaisten listalla välttämättä edes ole ruokia, joita kaikki voisivat syödä. Nykyään erilaiset ruokarajoitteet ja erityisruokavaliot ovat yleisiä. Esimerkiksi gluteenitonta tai vegaanista ruokaa ei kunnolla saa lentokoneesta. Lisäksi jos asiasta kuulutetaan vasta koneessa, mitä eväille pitäisi tehdä? Heittää roskiin ja ostaa tilalle kalliimpaa ja huonolaatuisempaa? Varsinkaan pidemmillä lennoilla ei voida vaatia, että matkustajien pitäisi pärjätä lentoyhtiön eineksillä.

Vierailija
7/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Juju onkin sitten siinä, mikä on lentoemon valta alkaa kyseenalaistamaan perunamuusiläskisoosi-dieetillä olevan ihmisen oikeutta omaan ruokaansa.

Mihinköhän tämä rajoitus muka perustuu? Yleisimmin käytetyillä lentoyhtiöillä, kuten Finnair tai Norwegian, saa kyllä syödä aivan vapaasti. Saahan junassakin syödä eväitä, vaikka myös niissä on ravintolapalvelut. Matkustan viidestä kymmeneen kertaan vuodessa, sekä loma- että työmatkoilla, ja minulla on poikkeuksetta omat eväät. Koskaan ei tästä ole tullut mitään sanomista.

Vierailija
8/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakn USA:n sisäisillä lennoilla kaikki tuo omat eväät mukaan - pizzaa, hampurilaisaterioita jne. On se konekin sitten sen näköinen, kun porukka poistuu. Jenkkien lennoilla ei ole mitään tarjoilua. Kyllä minäkin olen eväitä syönyt myös ihan Finnarin lennoilla. Hampurilaisaterian jos ostaa turvatarkastuksen jälkeen, voi viedä koneeseen.

Vierailija
9/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saa ottaa. Huomioi nesterajoitukset, yli 100ml nestepakkauksia et saa turvatarkastuksesta läpi. Koskee kaikkea nestemäistä. Olen itse ostanut juomat kentältä turvatarkastuksen jälkeen.

Eikä kannata tehdä liian monimutkaisia evässysteemeitä, koneessa on pienet tarjotinpöydät ja hyvin vähän tilaa liikkua.

.

Vierailija
10/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Jos ei saa, lentoyhtiön pitää ilmoittaa siitä selkeästi lippuehdoissaan ennen matkaa! Ei siis vasta koneessa.

Vierailija
11/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saa, mutta ei ole suotavaa kanssamatkustajien vuoksi. Ei pls ainakaan kananmunaa eikä tonnikalaa!

Vierailija
12/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakn USA:n sisäisillä lennoilla kaikki tuo omat eväät mukaan - pizzaa, hampurilaisaterioita jne. On se konekin sitten sen näköinen, kun porukka poistuu. Jenkkien lennoilla ei ole mitään tarjoilua. Kyllä minäkin olen eväitä syönyt myös ihan Finnarin lennoilla. Hampurilaisaterian jos ostaa turvatarkastuksen jälkeen, voi viedä koneeseen.

Pussissa muhinut kylmä ateria on herkkua? Toisekseen se lemuaa koko matkustamossa. 

Vierailija
13/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussissa muhinut kylmä ateria on herkkua? Toisekseen se lemuaa koko matkustamossa. 

No se lemu on sitte sun ongelmas

Vierailija
14/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Vantaalla on Alepa. Juomat ja jugurtti ei mene läpi turvatarkastuksesta, mutta (ylihintaisia) juomia voi ostaa turvatarkastuksen jälkeen tai pärjäillä vedellä (kun on täyttänyt tyhjän vesipullonsa turvatarkastuksen jälkeen).

Vierailija
15/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jai. Se on herkkua, kun ensin syö kunnon kerrosaterian ja sitten työntää sen paperipussin jätteineen oman penkkinsä alle ja rojauttaa selkänojan alas ja ottaa kunnon ruokalevon.

Vierailija
16/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniluumu- ja kirsikkatomaatit, pähkinät, rusinat, mysli- ja välipalapatukat, hedelmälohkot ja -viipaleet, Skyr rahkat. Eivät haise voimakkaasti muiden matkustajien nenään ja pitävät nälän poissa. Espanjaan on niin lyhyt lentoaika, että noilla esimerkiksi pärjää vallan mainiosti. Tietenkin mahdolliset allergiat huomioiden.

Vierailija
17/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko36 kirjoitti:

Mihinköhän tämä rajoitus muka perustuu? Yleisimmin käytetyillä lentoyhtiöillä, kuten Finnair tai Norwegian, saa kyllä syödä aivan vapaasti. Saahan junassakin syödä eväitä, vaikka myös niissä on ravintolapalvelut. Matkustan viidestä kymmeneen kertaan vuodessa, sekä loma- että työmatkoilla, ja minulla on poikkeuksetta omat eväät. Koskaan ei tästä ole tullut mitään sanomista.

Saako ravintolaan mennä syömään omia eväitä? Miksi asia olisi erilainen jos ravintola lentäisi ilmassa?

Vierailija
18/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön kielto. Eihän lentoyhtiöiden, varsinkaan halpissellaisten listalla välttämättä edes ole ruokia, joita kaikki voisivat syödä. Nykyään erilaiset ruokarajoitteet ja erityisruokavaliot ovat yleisiä. Esimerkiksi gluteenitonta tai vegaanista ruokaa ei kunnolla saa lentokoneesta. Lisäksi jos asiasta kuulutetaan vasta koneessa, mitä eväille pitäisi tehdä? Heittää roskiin ja ostaa tilalle kalliimpaa ja huonolaatuisempaa? Varsinkaan pidemmillä lennoilla ei voida vaatia, että matkustajien pitäisi pärjätä lentoyhtiön eineksillä.

No tämä juuri! Missään ei ollut mainintaa ennen koneeseen nousua, ettei eväitä saisi olla, ja lisäksi noudatamme molemmat erikoisruokavaliota, joten usein on vaan helpompaa ottaa omat eväät.

Lentoaika oli 8h, joten kyllä siinä nälkä ehti tulla.

Vierailija
19/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, syön aina munavoileipiä lentokoneessa. Ja banaania.

Vierailija
20/46 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle, joka olen matkustanut lähinnä kansallisilla lentoyhtiöillä tai skandinaavisilla, missä välissä edes ehtii tulla niin nälkä ettei lentokoneen tarjoilut riitä? Vähän päästä on joku laittamassa eteen ateriaa tai välipalaa tai kahvia. 

Kiinnostaisi, minkänimisillä lentoyhtiöillä ei ole tarjoilua. Olen itse lentoa tilatessani joutunut rastittamaan, millaisen aterian eri vaihtoehdoista haluan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan