Pelkään että mies vahingossa polttaa asunnon tai aiheuttaa vesivahingon poissaollessani
Olen lähdössä kahdeksi viikoksi lomamatkalle ja mies jää yksin asumaan asuntoon. Hän on erittäin tohelo, hanat jäävät auki, jääkaapin ovet auki, uunit päälle.. ei nyt kovin usein, mutta kuitenkin.
Yleensä lähden aina hänen jälkeensä töihin ja tsekkaan kodin ja sama juttu iltaisin. Pelkään älyttömästi, että jotain sattuu poissaollessani, olisiko mitään vinkkejä?
Ja kyllä, olen kehottanut käymään lääkärissä, mutta hän on myös erittäin aikaansaamaton. Ja kyllä, rakastan häntä kaikesta huolimatta, mutta stressitasot on aika kovat.
Kommentit (25)
Kiinnitä keittiön pöytään, ulko-oven viereen, vessan oveen ja makuuhuoneen ovelle lappuja, joissa lukee lyhyenä selkeänä listana tärkeät muistettavat asiat:
-uuni
-vesihana
-jääkaapin ovi
Jatkossa opeta häntä laatimaan itsekin tällaisia listoja muistin tueksi. Olethan muuten kuullut sanonnan "hajamielinen professori"? Veikkaan, että tässä on vähän saman suuntaista ilmiötä. Mukana voi olla jotain pientä neuropsykologista poikkeavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut hiukan hajamielinen, mutta nämä edellä mainitsemani ovat itseasiassa kaikki tapahtuneet vuoden sisään.. En muista aiemmassa asunnossa olleen tälläistä, mutta en ole aivan varma johtuuko siitä, että olin itse nuorempi ja huolettomampi enkä vain kiinnittänyt suurempaa huomiota jokaiseen kömmähdykseen. AP :(
Onko hänellä työkuorma tai muu stressi lisääntynyt? Jos on paljon muuten huomioitavaa ja muistettavaa, jostain päästä alkaa unohtua herkemmin.
Jos ei, olisi ehkä hyvä käydä lääkärissä niin että sinä selität myös havaintojasi.
Muuttakaa erilleen, eihän tuollaista elämää jaksa kukaan!
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä välillä mietin, että jos esimerkiksi tulisi perheenlisäystä, että miten sitten.. Mies on oikeasti tosi älykäs, korkeasti koulutettu, sosiaalisesti hyvin lahjakas, menestynyt töissä.. mutta sitten ihan pönttö tietyissä asioissa. Jossain vaiheessa epäilin aivokasvainta kun unohteli ties mitä milloinkin.. mutta ei kai nyt sentään.
Niin kauan kuin tuhoaa omaa omaisuuttaan, joka ei taloudellisesti vaikuta minuun yritän painaa villaisella, mutta jos menisi naimisiin ja omistaisi yhteisen asunnon, kauhistuttaa.. :(
AP
Minun lapsellinen puolisoni oli lapsellinen, koska hän luuli hyötyvänsä siitä. Kun ei tuo kaupasta ikinä kaikkea tarpeellista, nukkuu pommiin, unohtaa laittaa pyykkikoneen hanan auki yms. niin oletuksena oli että minä hypervastuullisena ihmisenä ajautuisin kaikenhoitavan piian rooliin. Oletin hänen olevan hönö ja hyväksyin sen piirteen hänessä. Yhden riidan myötä kävi ilmi, että kaikki on ollut tarkoitushakuista.
No en alkanut huolehtia hänestä ja kohta tuo on varmaan entinen puoliso.
Äläpä tee yhtään mitään miehen puolesta. Jos kämppä ei pala poroksi lomasi aikana, niin miehesi vaan huijaa sinua.
Aina on ollut hiukan hajamielinen, mutta nämä edellä mainitsemani ovat itseasiassa kaikki tapahtuneet vuoden sisään.. En muista aiemmassa asunnossa olleen tälläistä, mutta en ole aivan varma johtuuko siitä, että olin itse nuorempi ja huolettomampi enkä vain kiinnittänyt suurempaa huomiota jokaiseen kömmähdykseen. AP :(