Erosta kysyttävää
Päätimme mieheni kanssa erota pitkästä suhteesta, yhteisymmärryksessä vaikka mies sen puheeksi otti.
Nyt selvisi, että hän on viestitellyt jonkun naisen kanssa, on sinkku tämä nainen.
Mielestäni minulla on oikeus tietää milloin tämä nainen on tullut kuvioihin ja miten vakavaa se on. Ymmärrän, että eron jälkeen mies voi tehdä mitä haluaa, mutta onko minulla oikeus saada tietää onko suhde alkanut jo avioliittomme aikana.
Tämä asia vaivaa minua todella paljon. Mies vakuuttaa ettei ole pettänyt, mutta ei kerro enempää.
Yritän päästä tästä yli, mutta pääsenkö jos en tiedä totuutta. Jo tämä epäilys sai minut sijoiltaan pettymyksen ja arvottomin tuntein.
Sanokaapa siis, yritänkö jollain konstilla selvittää asian( naiselle soittaminen ei ole vaihtoehto) vai yritänkö vain päästä asiasta yli. Oli pettymys että mies jatkoi heti elämäänsä vaikka vielä asumme yhdessä ja meillä on lapsi.
Kommentit (37)
En näe että asian vatvomisesta olisi sinulle mitään hyötyä. Jos teidän suhteenne on historiaa, ei sillä ole enää mitään väliä kuka viestitteli ja milloin aloitti ja kuinka paljon ja pettikö vai suunnitteliko pettävänsä… Suhteen päättyessä tällaiseen vatvomiseen jää helposti jumiin ja aina tulee mieleen vielä jotain mikä pitäisi selvittää. Ei kannata.
Ja mitä sinä tuolla tiedolla teet? :D Lopputulos on kuitenkin sama.
Ei sillä ole mitään merkitystä. Älä yritä ottaa selvää koska se on vain menneessä roikkumista ja vie sulta vain voimia. Uuden rakentaminen on nyt sulla edessä. Yritä olla niin hyvissä väleissä exäsi kanssa kun voit. Näin vältät katkeroitumisen. Ja jos sun ex nyt sattui olla rakastunut tähän naiseen niin ei hänkään voi tunteilleen mitään. Ja vielä vähemmän sinä voit vaikuttaa siihen mitä hän tuntee tätä naista kohtaan.
Sitä mietinkin, että lopputulos on kuitenkin sama ja en todellakaan halua vatvoa asiaa.
On kuitenkin eri ajatella exästä ihan ok kumppanina kuin kusipäisenä pettäjänä.
Yritän vain päästä asiasta yli.
Ap
Miehet harvemmin eroaa, ellei ole ollut uutta naista katsottuna, aika selväähän tuo on.
Sovitaanko nyt, että mies petti ja voit vielä vuosienkin päästä uhriutua mikä pettävä sika rakas entinen puolisosi oli ja tällä tavalla hän teki lapsenkin elämästä ihan kamalaa?
Mulla oli samanlainen tilanne. Tosin olin se uusi nainen ja tämä exä soitteli miehen kaverit ja vanhemmat läpi, että onko mies pettänyt häntä. No, ei ollut. Tapasimme vasta, kun suhde oli jo päättynyt. Mutta kyllähän se ex antoi ihan kaikille sekopään kuvan itsestään, kun alkoi soitella ja syytellä miestä.
Jjjjjjll kirjoitti:
Sitä mietinkin, että lopputulos on kuitenkin sama ja en todellakaan halua vatvoa asiaa.
On kuitenkin eri ajatella exästä ihan ok kumppanina kuin kusipäisenä pettäjänä.
Yritän vain päästä asiasta yli.Ap
Motiivisi oli siis päästä haukkumaan miestä ja hakemaan sympatiaa tyttökavereilta ja koko suvulta millainen pettävä sika LAPSESI isä on?
Tavallaan jatkaisit teidän parisuhdetta vellomalla asiassa, jolle ei enää mitään voi? Kenen etu se sitten olisi? Lapsen?
Käytit sanaa "yhteisymmärryksessä". Siispä anna olla. Voi olla että kerran suhteessanne on ollut jo ongelmia, kiinnostusta on ollut jollain tasolla ennen eroakin, se ei kuitenkaan tarkoita pettämistä.
Itse päätin kyllä samassa tilanteessa lykätä deittailua myöhemmäksi vaikka kiinnostavan miehen löysinkin, on parempi ettei tuu turhaa skismaa sinä aikana, kun saman katon alla vielä ollaan.
Itse olen eri linjoilla näiden vastausten kanssa.
Minusta tuollaisessa tilanteessa olisi helpointa päästä yli, jos ymmärtäisi mistä kaikesta ero oikeasti johtui. On vaikea unohtaa asioita, jotka jättävät liikaa kysymyksiä, kuten se että johtuiko vaikkapa toisesta erkaneminen siitä, että hän samalla läheni jotakuta toista. Se auttaisi näkemään suhteen aikana tapahtuneet asiat realistisesti ja siitä voisi oppia jotain. Ehkä minä olen sitten jotenkin poikkeus, kun minun on helpointa unohtaa sellaiset asiat, joissa ei ole enää mitään epäselvää tai oppimatta jääneitä opetuksia.
Ei tietenkään kaikkea tarvitse jäädä miettimään, mutta tuo on sellainen asia joka kyllä vaivaisi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollaisessa tilanteessa olisi helpointa päästä yli, jos ymmärtäisi mistä kaikesta ero oikeasti johtui. On vaikea unohtaa asioita, jotka jättävät liikaa kysymyksiä, kuten se että johtuiko vaikkapa toisesta erkaneminen siitä, että hän samalla läheni jotakuta toista. Se auttaisi näkemään suhteen aikana tapahtuneet asiat realistisesti ja siitä voisi oppia jotain. Ehkä minä olen sitten jotenkin poikkeus, kun minun on helpointa unohtaa sellaiset asiat, joissa ei ole enää mitään epäselvää tai oppimatta jääneitä opetuksia.
Ei tietenkään kaikkea tarvitse jäädä miettimään, mutta tuo on sellainen asia joka kyllä vaivaisi.
Hyvissä suhteissa ei ole kolmannen mentävää aukkoja, joten ne syyt on ihan jossain muuallaa kuin kolmansissa osapuolissa, joten ne syyt todelliseen eroon löytyy kyllä muulla tavalla kuin syyttämällä erosta vain sitä pettänyttä osapuolta, johon tuollainen loppuratkaisu johtaisi. Nähtäisiin vain kapea katsesti esim. miehen sikamainen temppu.
Suhteemme on sillä tavalla ollut huono, että keskinäinen kunnioitus on hävinnyt aikaa sitten, ehkä kasvoimme erillemme
Itsellä on se ajatus, että mies on tosiaan jossain tavannut tämän naisen, ehkei vielä rakastunut mutta saanut sieltä sen verran lohtua ja tukea ottaa ero esille kanssani.
En hae tässä syyllistä, itse olen yhtä lailla syyllinen avioliittoni epäonnistumiseen mutta minulla itselläni on merkitystä pettikö toinen.
Ja toisekseen, vaikkei olisi pettänyt niin kuitenkin hakeutumassa heti uuteen suhteeseen.
Haluan todella päästä tästä eteenpäin, toisaalta ajattelen että samaan syssyyn tuli tämä mahdollinen exän uusi kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvissä suhteissa ei ole kolmannen mentävää aukkoja, joten ne syyt on ihan jossain muuallaa kuin kolmansissa osapuolissa, joten ne syyt todelliseen eroon löytyy kyllä muulla tavalla kuin syyttämällä erosta vain sitä pettänyttä osapuolta, johon tuollainen loppuratkaisu johtaisi. Nähtäisiin vain kapea katsesti esim. miehen sikamainen temppu.
Ei tietämisen ole mikään pakko johtaa katkeruuteen. Oppimallaan tiedolla voi tehdä mitä tahansa: syyllistää toista, syyllistää itseään tai mennä eteenpäin ja saavuttaa mielenrauha, ennen kaikkea olla jatkossa parempi tulkitsemaan suhteen voinnista kertovia merkkejä.
Jhhhhvvv kirjoitti:
Suhteemme on sillä tavalla ollut huono, että keskinäinen kunnioitus on hävinnyt aikaa sitten, ehkä kasvoimme erillemme
Itsellä on se ajatus, että mies on tosiaan jossain tavannut tämän naisen, ehkei vielä rakastunut mutta saanut sieltä sen verran lohtua ja tukea ottaa ero esille kanssani.
En hae tässä syyllistä, itse olen yhtä lailla syyllinen avioliittoni epäonnistumiseen mutta minulla itselläni on merkitystä pettikö toinen.
Ja toisekseen, vaikkei olisi pettänyt niin kuitenkin hakeutumassa heti uuteen suhteeseen.
Haluan todella päästä tästä eteenpäin, toisaalta ajattelen että samaan syssyyn tuli tämä mahdollinen exän uusi kumppani.
Kyllä sinä tulet eteenpäin pääsemään. Ei mene aikaakaan, kun huomaat että itselläsi on uusi kumppani tämä kaikki joku etäinen muisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä niin täysin eri mieltä. Olen ollut naimisissa sata vuotta (ainakin tuntuu siltä), ja siihen on mahtunut kaikenlaista. Jos niissä alhon hetkissä toinen olisi mennyt pettämään, suhde olisi historiaa. Mutta me ollaan aina noustu sieltä, ja edelleen rakastetaan toisiamme syvästi. Toinen nainen voi toki selitellä itselleen mitä vaan, jotta tulisi parempi olo. Mutta pitkä liitto ei millään voi olla yhtä ruusuilla tanssimista koko aika. Siihen heikkoon hetkeen jos toinen osapuoli iskee, voi liiton käydä köpelösti. Jos tällaista haaskaeläintä ei satu olemaan kytiksellä, liitto jatkuu entistäkin parempana. Tai sitten jos tulee ilman kolmansia osapuolia ero, niin ollos hyvä nappaamaan vapaa mies.
Ehkä tosiaan meidän pitkään jatkuneella "heikkona hetkenä" joku on osannut tulla väliin ja saanut miehen tekemään eropäätöksen. Haluaisin vain tietää onko näin vai onko lopullisen eron syyt vain miehen halu päästä suhteesta. Kuten kirjoitin, minulle sillä on väliä päättyikö suhde toiseen naiseen vai ei vaikka lopputulos on sama
Tässä suren tätä eroa muutenkin, lapsen takia joten tunteet pinnassa myös tämän pettämisen kanssa. Vaikka ero olisi kuitenkin tullut, ymmärrän sen.
Kiitos vastanneille, erityisesti sille joka kannusti, että minäkin vielä löydän jonkun ja olen onnellinen.
Ap.
Ps. Ei kavereita kenen kanssa puhua ja moni yleishyödyllinen yhteisö kesälomilla
Miehet ei eroa yhteisymmärryksessä mistään ellei uusi ole jo katsottuna. Kun vanha halutaan pois tieltä niin asiat sujuu helposti, mutta jos mies uhkaa jäädä tyhjänpäälle niin jo on riitaa ja raivoamista.
on oikeus. ota yhteyttä lähimpään poliisilaitokseen.