Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erosta kysyttävää

Ooooooo
10.07.2019 |

Päätimme mieheni kanssa erota pitkästä suhteesta, yhteisymmärryksessä vaikka mies sen puheeksi otti.
Nyt selvisi, että hän on viestitellyt jonkun naisen kanssa, on sinkku tämä nainen.

Mielestäni minulla on oikeus tietää milloin tämä nainen on tullut kuvioihin ja miten vakavaa se on. Ymmärrän, että eron jälkeen mies voi tehdä mitä haluaa, mutta onko minulla oikeus saada tietää onko suhde alkanut jo avioliittomme aikana.

Tämä asia vaivaa minua todella paljon. Mies vakuuttaa ettei ole pettänyt, mutta ei kerro enempää.

Yritän päästä tästä yli, mutta pääsenkö jos en tiedä totuutta. Jo tämä epäilys sai minut sijoiltaan pettymyksen ja arvottomin tuntein.

Sanokaapa siis, yritänkö jollain konstilla selvittää asian( naiselle soittaminen ei ole vaihtoehto) vai yritänkö vain päästä asiasta yli. Oli pettymys että mies jatkoi heti elämäänsä vaikka vielä asumme yhdessä ja meillä on lapsi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pääse sinne väliin jos parisuhde on kunnossa. Kyllä miehesi on viestitellyt naisen kanssa ihan omasta tahdostaan.

Ukkomiehet jotka pitävät "yhteyttä" muihin naisiin eivät ole onnellisia. Ihan turha syyttää toista naista.

Vierailija
22/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antaisi itseäni loukata sillä asialla oliko joku jo ennen eroa vai ei.

Itse olen hakeutunut deittipalstalle lähes heti sen jälkeen kun eropaperit oli viety. Pitkän vatvomisen lopputuloksena ero, ja ex-puolisoni aloitteesta. Miksi mun olis pitänyt sen jälkeen kun eropäätös on tehty jäädä odottelemaan, olinhan ollut suhteessa yksin ja yksinäinen jo pitkään. 

Ei mennyt kuin pari kuukautta erosta, kun tapasin nykyisen kumppanin, exän mielestä voi olla liian vauhdikasta mutta häneltä ei kysytä. Jos hänelle en kelvannut, niin se mitä sen jälkeen teen on täysin oma asiani. Pettämisestä ei kuitenkaan ole kyse silloin kun ensin on erottu, ja sitten vasta alettu katsella uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pääse sinne väliin jos parisuhde on kunnossa. Kyllä miehesi on viestitellyt naisen kanssa ihan omasta tahdostaan.

Ukkomiehet jotka pitävät "yhteyttä" muihin naisiin eivät ole onnellisia. Ihan turha syyttää toista naista.

Kun parisuhde "ei ole kunnossa" tai siinä "ei olla onnellisia", kaikki eivät kuitenkaan rupea pettämään tai etsimään muita suhteen aikana. Se että suhteessa on jotain pielessä, ei ole mikään puolustus. Mutta en oikein usko, että ap haluaa vastauksia vain siksi, että pääsisi syyttelemään.

Vierailija
24/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun parisuhde "ei ole kunnossa" tai siinä "ei olla onnellisia", kaikki eivät kuitenkaan rupea pettämään tai etsimään muita suhteen aikana. Se että suhteessa on jotain pielessä, ei ole mikään puolustus. Mutta en oikein usko, että ap haluaa vastauksia vain siksi, että pääsisi syyttelemään.

Ei tietenkään kaikki petä! Ne jotka pettää eivät ole onnellisia liitossaan. Ei kukaan onnellisessa parisuhteessa oleva petä.

Sanomattakin selvää.

Vierailija
25/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki petä! Ne jotka pettää eivät ole onnellisia liitossaan. Ei kukaan onnellisessa parisuhteessa oleva petä.

Sanomattakin selvää.

No niin on, itsestään selvää. Sen erikseen sanominen kuulosti jonkinlaiselta selittelyltä tai syyttämiseltä.

Vierailija
26/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi käydä että pitkässä liitossa kasvaa erilleen eikä enää ole onnellinen. Sitten tapaa jonkun toisen jonka kanssa tuntee elävänsä ja saa olla oma itsensä.

Kliseistä mutta niin totta. Tälläistä elämä on. Ihmiset muuttuu. Eikä kannata jäädä katkeroitumaan huonoon liittoon.

Eiköhän jokaisella ole oikeus onneen.

Vierailija
27/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voi käydä että pitkässä liitossa kasvaa erilleen eikä enää ole onnellinen. Sitten tapaa jonkun toisen jonka kanssa tuntee elävänsä ja saa olla oma itsensä.

Kliseistä mutta niin totta. Tälläistä elämä on. Ihmiset muuttuu. Eikä kannata jäädä katkeroitumaan huonoon liittoon.

Eiköhän jokaisella ole oikeus onneen.

Aivan, mutta mielestäsi voisi avoimesti kertoa, jos noin käy.

Vierailija
28/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jhhhhvvv kirjoitti:

Suhteemme on sillä tavalla ollut huono, että keskinäinen kunnioitus on hävinnyt aikaa sitten, ehkä kasvoimme erillemme

Itsellä on se ajatus, että mies on tosiaan jossain tavannut tämän naisen, ehkei vielä rakastunut mutta saanut sieltä sen verran lohtua ja tukea ottaa ero esille kanssani.

En hae tässä syyllistä, itse olen yhtä lailla syyllinen avioliittoni epäonnistumiseen mutta minulla itselläni on merkitystä pettikö toinen.

Ja toisekseen, vaikkei olisi pettänyt niin kuitenkin hakeutumassa heti uuteen suhteeseen.

Haluan todella päästä tästä eteenpäin, toisaalta ajattelen että samaan syssyyn tuli tämä mahdollinen exän uusi kumppani.

Mä en oo sun eksä, mut ehkä voin tuoda näkökulmaa.

Meillä oli vuosia hankalaa, tietyt ongelmat alusta saakka, lopussa tuskaisaa. Yritin puhua ennen, kuin ihastuin toiseen, ei otettu tosissaan.

Joo ihastuin toiseen. Suhdetta siitä ei tullut (tää on olennaista havaita), mut kyllä, sain vahvistusta sille, ettei toiveeni ole kaikkien mielestä vääriä tai ylimitoitettuja. Yritin tästäkin keskustella, yritin korjata välejä niin, ettei olisi täysin unohdettu ja hyväksikäytetty olo. Ei toiminut.

Kolmas osapuoli todennäköisesti vaikutti asiaan, mut vain välillisesti. Meillä ei edelleenkään oo suhdetta, enkä olisi päättänyt elävää rakkautta. Sun, eksäsi ja lastesi kaikkien kannalta on parasta ajatella samoin. Etenkin niiden lasten.

Vierailija
29/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eri linjoilla näiden vastausten kanssa.

Minusta tuollaisessa tilanteessa olisi helpointa päästä yli, jos ymmärtäisi mistä kaikesta ero oikeasti johtui. On vaikea unohtaa asioita, jotka jättävät liikaa kysymyksiä, kuten se että johtuiko vaikkapa toisesta erkaneminen siitä, että hän samalla läheni jotakuta toista. Se auttaisi näkemään suhteen aikana tapahtuneet asiat realistisesti ja siitä voisi oppia jotain. Ehkä minä olen sitten jotenkin poikkeus, kun minun on helpointa unohtaa sellaiset asiat, joissa ei ole enää mitään epäselvää tai oppimatta jääneitä opetuksia.

Ei tietenkään kaikkea tarvitse jäädä miettimään, mutta tuo on sellainen asia joka kyllä vaivaisi.

Hyvissä suhteissa ei ole kolmannen mentävää aukkoja, joten ne syyt on ihan jossain muuallaa kuin kolmansissa osapuolissa, joten ne syyt todelliseen eroon löytyy kyllä muulla tavalla kuin syyttämällä erosta vain sitä pettänyttä osapuolta, johon tuollainen loppuratkaisu johtaisi. Nähtäisiin vain kapea katsesti esim. miehen sikamainen temppu.

Mä olen tässä niin täysin eri mieltä. Olen ollut naimisissa sata vuotta (ainakin tuntuu siltä), ja siihen on mahtunut kaikenlaista. Jos niissä alhon hetkissä toinen olisi mennyt pettämään, suhde olisi historiaa. Mutta me ollaan aina noustu sieltä, ja edelleen rakastetaan toisiamme syvästi. Toinen nainen voi toki selitellä itselleen mitä vaan, jotta tulisi parempi olo. Mutta pitkä liitto ei millään voi olla yhtä ruusuilla tanssimista koko aika. Siihen heikkoon hetkeen jos toinen osapuoli iskee, voi liiton käydä köpelösti. Jos tällaista haaskaeläintä ei satu olemaan kytiksellä, liitto jatkuu entistäkin parempana. Tai sitten jos tulee ilman kolmansia osapuolia ero, niin ollos hyvä nappaamaan vapaa mies.

Mäkin olin liitossa 15 vuotta. Ja koskaan en olis syyttänyt kolmansia, sillä ennen tätä joskus olin sellainen itse, mies todellakin täysin aloitteellinen (lisäksi pomon poika ja kolmanneksen vanhempi mut joo, vamppasin..) . Kutsuja oli mullekin kun kaikki meni omassa suhteessa perseelleen, no lähdinkö: en!

Toiset kestää ne piikit vähän paremmin, sori jos sun ei.

Vierailija
30/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sanotaan nyt vielä kerran, en syytä tätä naista mistään! Sen verta stalkkasin, että vaikuttaa ihan kivalta mieheni tasoiselta naiselta, enhän voi tietää mitä mieheni on hänelle suoltanut eli millä tiedoilla hän on liikenteessä. Eli missä mennään.

Enkä syytä tätä naista mistään väliin tulemisesta, mieheni " syyhän" se on että päästi lopulta hänet tähän väljehtyneseen liittoon ja sai sysäyksen erolle.

Eli, en halua syyttää ketään, halusin vaan kommenttia, että pitäisikö minun oman selviytymiseni takia saada tietää milloin tämä mahdollinen suhde on alkanut. En voi sille enää mitään, vaikka tämä suhde loukkaakin, yritän vain todella päästä tästä yli. Aion todellakin selviytyä tästä lapseni takia!

Viimeksi viikko sitten mieheni väitti ettei ole pettänyt eikä hae laastaria. Ja nyt sitten tämä.

Ilmeisesti miehet vain ei osaa olla ilman ja täytyy ottaa huomioon myös se, että vaikka suhteemme on ollut huono, on mieheni pitemmällä tässä eroprosessissa. Itse en vielä voisi kuvitellakaan uutta suhdetta.

Kiittäen vastauksista, ap.

Eli,

Vierailija
31/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jcgicicicci kirjoitti:

Hei, sanotaan nyt vielä kerran, en syytä tätä naista mistään! Sen verta stalkkasin, että vaikuttaa ihan kivalta mieheni tasoiselta naiselta, enhän voi tietää mitä mieheni on hänelle suoltanut eli millä tiedoilla hän on liikenteessä. Eli missä mennään.

Enkä syytä tätä naista mistään väliin tulemisesta, mieheni " syyhän" se on että päästi lopulta hänet tähän väljehtyneseen liittoon ja sai sysäyksen erolle.

Eli, en halua syyttää ketään, halusin vaan kommenttia, että pitäisikö minun oman selviytymiseni takia saada tietää milloin tämä mahdollinen suhde on alkanut. En voi sille enää mitään, vaikka tämä suhde loukkaakin, yritän vain todella päästä tästä yli. Aion todellakin selviytyä tästä lapseni takia!

Viimeksi viikko sitten mieheni väitti ettei ole pettänyt eikä hae laastaria. Ja nyt sitten tämä.

Ilmeisesti miehet vain ei osaa olla ilman ja täytyy ottaa huomioon myös se, että vaikka suhteemme on ollut huono, on mieheni pitemmällä tässä eroprosessissa. Itse en vielä voisi kuvitellakaan uutta suhdetta.

Kiittäen vastauksista, ap.

Eli,

Jos mies vastaa (eli kun, vastasi jo ettei pettänyt?) tuut kuitenkin syyttää häntä valehtelusta. Koska teit sen jo.

Hyväksyisin sen, että erotuska vie järjen ja keskustelisin ehkä puolen vuoden päästä rauhallisesti uudelleen, jos tarpeen. Tiedän erotuskan, elän sitä itsekin.

Oon se toiseen ihastunut ja silti ymmärrän kyllä suakin, en olis aloittanut mitään kovin aikaisin edes vuosien yksinäisyyden jälkeen koska pahaltahan se tuntuis eikä olis ystävällistä. Silti. En usko, että puhe enää auttaa. Eron on tarkoitus juurikin poistaa turhan puheen tarve.

Vierailija
32/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä tiedät kuka se nainen on?

Vierailija
33/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eri linjoilla näiden vastausten kanssa.

Minusta tuollaisessa tilanteessa olisi helpointa päästä yli, jos ymmärtäisi mistä kaikesta ero oikeasti johtui. On vaikea unohtaa asioita, jotka jättävät liikaa kysymyksiä, kuten se että johtuiko vaikkapa toisesta erkaneminen siitä, että hän samalla läheni jotakuta toista. Se auttaisi näkemään suhteen aikana tapahtuneet asiat realistisesti ja siitä voisi oppia jotain. Ehkä minä olen sitten jotenkin poikkeus, kun minun on helpointa unohtaa sellaiset asiat, joissa ei ole enää mitään epäselvää tai oppimatta jääneitä opetuksia.

Ei tietenkään kaikkea tarvitse jäädä miettimään, mutta tuo on sellainen asia joka kyllä vaivaisi.

Hyvissä suhteissa ei ole kolmannen mentävää aukkoja, joten ne syyt on ihan jossain muuallaa kuin kolmansissa osapuolissa, joten ne syyt todelliseen eroon löytyy kyllä muulla tavalla kuin syyttämällä erosta vain sitä pettänyttä osapuolta, johon tuollainen loppuratkaisu johtaisi. Nähtäisiin vain kapea katsesti esim. miehen sikamainen temppu.

Mä olen tässä niin täysin eri mieltä. Olen ollut naimisissa sata vuotta (ainakin tuntuu siltä), ja siihen on mahtunut kaikenlaista. Jos niissä alhon hetkissä toinen olisi mennyt pettämään, suhde olisi historiaa. Mutta me ollaan aina noustu sieltä, ja edelleen rakastetaan toisiamme syvästi. Toinen nainen voi toki selitellä itselleen mitä vaan, jotta tulisi parempi olo. Mutta pitkä liitto ei millään voi olla yhtä ruusuilla tanssimista koko aika. Siihen heikkoon hetkeen jos toinen osapuoli iskee, voi liiton käydä köpelösti. Jos tällaista haaskaeläintä ei satu olemaan kytiksellä, liitto jatkuu entistäkin parempana. Tai sitten jos tulee ilman kolmansia osapuolia ero, niin ollos hyvä nappaamaan vapaa mies.

Näin se on. Mikään pitkä suhde ei ole koko ajan yhtä ruusunpunaa, varsinkin kun mukaan tulee osapuolten henkilökohtaisia ikäkriisejä yms. kausia, jolloin ei oikein mikään tunnu miltään. Tällöin syy ei suinkaan ole parisuhteessa vaan ihmisessä itsessään, mutta tätä ei välttämättä kriiseilijä tajua, varsinkin jos joku sattuu juuri silloin tarjoamaan ruohoa aidan toiselta puolelta. Helppo on silloin tarttua tähän hetken huumaan ja piristykseen ja uskotella itselleenkin, että parisuhteessa oli jo jotain pahasti pielessä.

Vierailija
34/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mistä tiedät kuka se nainen on?

Satuin olla ex-mieheni puhelimen vieressä kun viesti kilahti. Sisältöä en siis tiedä, koska minulla ei ole pääsyä puhelimeen, mutta sain siitä nimen jonka googletin jolla löysin ig-tilin ja facen.

Sepä se, mieheni on ollut onneton, tarttunut hyvältä kuulostavaan lohduttajaan ja minä tässä nyt mietin, että pitäisikö tästä suhteen laadusta tietää enemmän.

Joku kirjoitti, ettei mies lähde jos ei ole uutta, minusta alkaa tuntua tältä mutta haluan tietää oman itseni takia miten pitkällä mieheni on. Vai onko se vain kidutusta.

Ap.

Vierailija
35/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jaksoi jankuttaa tota samaa kun jätin hänet. Onko joku toinen? Onkohan sittenkin joku toinen? Missä muuten olisit ollut noin myöhään vaikka ei se enää mulle kuulukaan?

Arght! Se EI kuulu sinulle ap. Jos mies sanoi että on tavannut hänet vasta erottuanne, se on totuus jonka hän haluaa sinun tietävän ja on luultavasti totta. Jos se ei ole, ei hän mitään tunnustusta tule tekemään. Jatka elämääsi. Et edes tee tiedolla ihan oikeasti mitään. Jatka elämääsi.

Vierailija
36/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin tehnyt itse eropäätöksen, olin omassa mielessäni työstänyt eron jo pitkälle, olin tunnetasolla ollut kaukana miehestä jo pitkään, ja hän minusta.

Hän mahdollisesti petti minua, varmuuden saaminen siitä palvelisi vain että "olinpa oikeassa". Kellekään ei olisi siitä mitään muuta hyötyä. Itse olen varma että petti, riittää minulle. Ei ollut syy miksi erosin, eikä sillä ole mitään väliä eikä se tunnu minusta miltään.

Kun olin sanonut että nyt eroan sinusta, minulla kesti saada mies ymmärtämään ja sopimaan asioista. Kun virallinen avioero tuli voimaan asuttuamme vuoden asumuserossa, tapasin heti netissä uuden miehen.

Exä syytteli minua silti, että olisin pettänyt häntä, ja että oli uusi muka jo katsottuna. Ei ollut, olin vain henkisesti ollut jo kauan valmis jatkamaan eteenpäin.

Te olette eronneet, eksäsi asiat ei ole enää sinun asioita. Nyt roikut hänessä.

Et voi ikinä tietää totuutta, vaikka hän sanoisi mitä. Hän on nyt vain lapsesi toinen vanhempi, voit vain toivoa että hän on vanhempana turvallinen ja luotettava.

Sinun pitää joka tapauksessa pystyä olemaan asiallinen lapsen asioiden hoidossa. Stalkkailu, syyttely, mahdollinen haukkuminen vain haittaavat sitä ja lapsesi parasta.

Vierailija
37/37 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränkö nyt oikein, erositte yhteisymmärrykessä, mutta jos olisit tiennyt, että miehelläsi oli jo joku kiikarissa, olisit halunnut panna hänet kärsimään siitä? Ja nyt harmittaa kun tilaisuus on mennyt.