Kuinka paljon onpph:n keskipalkka?
Tai edes jotain tietoa, paljonko maksaisi 1- ja 3-vuotiaan hoito Espoossa pph:lla. Esimerkkihinta siis, minulla ei ole hajuakaan...
Kommentit (15)
halusin vain tietää paljonko on keskiverto pph:n palkka ja ilmeisesti maksaisin hänelle saman kuin lapseni hoito tarhassa maksaa? Luulin että pph:n palkka vaihtelee.
ap
esim. meillä 200 e/kk yhdestä lapsesta.
Mutta jos haluat hoitajan kotiisi, niin joutunet maksamaan hieman enemmän :)
Perhe/perheet voi muodostaa ns. hoitoringin. Muistaakseni vähintään 4 lasta. Jos 3 omaa lasta, saa hoitajan kotiin. Olen itse aikoinaan ollut töissä tällaisessa hoitoringissä. Nettopalkkani oli muistaakseni 900-1000 euroa/kk.
Yrittäkää ymmärtää, pienet lapsirakkaani ovat menossa hoitoon ja olen ihan kauhuissani :).
MIten se käytännössä toimii, kenen luona lapset jne.
Vuoroviikoin oltiin kummankin perheen kodissa. Eli joka toinen viikko lapset sai olla kotonaan. Kysy tarkemmin, niin kerron. Ainakin täällä Oulussa tuo on aika yleistä.
Ja entä jos pääsen koulusta vaikka klo 13 ja menen kotiin ja hoitolapset siellä ja omani tietysti myös, niin mitäs sitten? katselen hoitajaa ja vieraita lapsia pari tuntia ja hoidan omani vai miten toimii? ja entä jos olisi vuoro olla meillä ja kouluni alkaisi vasta klo 9, mutta hoitolapset tarvitsee hoitoa jo klo 8 alkaen?
ap
Mielestäni tämä systeemi ei voi millään toimia, keksin kokoajan lisää ongelmia, mies esim. nukkuu aamulla pitkään ja yhtäkkiä paikalle pökäsee hoitotäti lapsineen..Entäpä saqiraat vanhemmat sitten, jos kummassakin perheessä on toinen vanhempi sairas, minne sitten täti menee hoidokkeineen?
ap
Jos sen perheen äiti, jossa olimme, tulikin aikaisemmin, lähdimme pihalle tai toisen perheen kotiin. Tietysti, jos päivärytmi salli.
Kerrankaan ei molempien perheiden vanhemmat olleet yhtäaikaa sairaana. Toisaalta varahoitopaikkana oli viereinen päiväkoti, olisimme varmaan voineet mennä sinne.
Mutta pääasia oli siinä, ettei minua ja vanhempia häirinnyt toistemme seura! Päinvastoin, ystävytyimme!
Oli päiviä, jolloin menin perheeseen, jossa omat lapset vielä nukkuivat kun naapuri toi omiaan hoitoon. Lapsista oli nautinnollista olla kotona, edes joka toinen viikko.
Ja jos minä itse sairastuin, oli kaupungilla varahoitaja, joka tuli tilalleni tai lapset vietiin varapäiväkotiin.
Mitäs muuta haluat tietää?
Tai toisaalta ei se vanhempi enää edes nuku...Jos haluaisin perustaa ringin niin miten aloitan? En kyllä edelleenkään ole vakuuttunut, että järjestelmä toimisi, opiskelijan saatan tulla käymään kotona kesken päivän pari tuntia jne.
Lapset nukkuivat omissa sängyissään, pienempänä vaunuissaan. Perheellä oli käytössä matkasänky, jota sit roudattiin talosta toiseen.
Oikeasti oli hyvä juttu ainakin perheille! Kehuivat kovasti! Ja vieläkin käyn heillä kylässä vaikka on jo vuosia siitä kun olin heillä töissä.
Mun tehtäviin kuului myös laittaa ruoka. Tosin, perhe itse osti ruuat. Saivat sitten kuukausittain korvauksen minusta ja toisen perheen lapsista.
En nyt oikein ymmärrä mitä ajat takaa...