Vedätkö vessan pissalla käynnin jälkeen?
Meillä ei vedetä vessaa kuin kakkoshädän takia. Kerralla kuluu lähes 10 litraa hyvää vettä joten pissan takia ei kannata vessaa vetää.
Kommentit (81)
En vedä joka kerta. Varmaan 2-5 kerran jälkeen. Tekee oikeasti pahaa tuo veden määrä. En ole ikinä nähnyt vessanpöntön imevän vettä yhtä paljoa kuin tässä asunnossa. Muissa asunnoissa vedin useammin, joka kerta taikka 2-3 kerran jälkeen viimeistään.
Hyi, mitä possuja jotkut on! Etovaa. Tottakai vessa pitää vetää pissan jälkeen. Sitä varten on se pienempi nappula.
Vierailija kirjoitti:
Olen tähän asti vetänyt aina mutta viime aikoina alkanut miettimään että ehkä kannattaisi vetää vasta 2-3 pissan välein. Asun yksin ja vesilaskuni on valtava, varmasti osittain siksi että käyn todella monta kertaa pissalla päivässä koska juon tosi paljon vettä. Jos ei ole vieraita kylässä eikä ketään näkemässä, ei kai sellainen tunnin tai parin ajan rakossa ollut pikkupissa heti ala haisemaan. Eri asia varmasti jos juo vain vähän tai jos on iso rakko ja käy vain harvoin? Jostain sitä vettä pitäisi alkaa säästää... Pyykkikoneenkin jo hävitin ja aloin käyttämään taloyhtiön yleistä konetta.
Mulla sama! Olen ihmetellyt vesilaskun suuruutta ja epäilen itsekin tuota vessan vetämistä suurimmaksi syylliseksi. Lisäksi juon paljon vettä ja kahvia. Käsin tiskatessa kuluu myös vettä aika paljon.
Yöllä en vedä. En halua häiritä kerrostalonaapureita enkä halua muiden tietävän että olen hereillä :D
Olen raskaana viikolla 36 ja käyn noin vartin välein pissalla. Kertamäärä on noin ruokalusikallinen. Vedän vessan joka toinen, joka kolmas kerta. Normaalisti vedän joka vessakäynnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tähän asti vetänyt aina mutta viime aikoina alkanut miettimään että ehkä kannattaisi vetää vasta 2-3 pissan välein. Asun yksin ja vesilaskuni on valtava, varmasti osittain siksi että käyn todella monta kertaa pissalla päivässä koska juon tosi paljon vettä. Jos ei ole vieraita kylässä eikä ketään näkemässä, ei kai sellainen tunnin tai parin ajan rakossa ollut pikkupissa heti ala haisemaan. Eri asia varmasti jos juo vain vähän tai jos on iso rakko ja käy vain harvoin? Jostain sitä vettä pitäisi alkaa säästää... Pyykkikoneenkin jo hävitin ja aloin käyttämään taloyhtiön yleistä konetta.
Ootko ajatellut, että voisit myös juoda vähemmän vettä? Ylettömästä vedenjuonnista ei ole todettu olevan mitään erityistä hyötyä. Itse join joskus myös tosi paljon vettä ja koko ajan piti rampata vessassa, oli pitemmän päälle rasittavaa. Tuossa juttua aiheesta: https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/738198-ihmisen-ei-tarvitse-ju…
Kyllä vedän. Usein isommallakin vedolla. Viemärit kiittävät. Maksan mieluusti vähän lisää siitä, että talon viemärit toimivat. Harmi vaan, että jotkut kuvittelevat pienen vedon riittävän esim. isoonkin hätään. Ei riitä.
En todellakaan vedä, joka pissan jälkeen. Hullua haaskata puhdasta vettä sillä tavalla. Eikä meillä silti haise k*si, sillä osaan sulkea pöntön kannen ja kylppärissä on ilmanvaihtokin olemassa. WC-istuin on musta, joten voisi jättää vetämättä, vaikka olisi vieraitakin (silloin siis vedän joka kerta), koska ei näy, mitä pytyssä on. Myöskään likarantu ei näkyisi mustassa, jos sattuisin olemaan niin laiska, etten pesisi pyttyä säännöllisesti.
Osittain. Ei ole pakko jokakerta vetää niin ylös kun tappi tulee tai jos nappi niin ei tarvitse painaa pohjaan ja jäädä seistä pojottamaan nappi pohjassa.
En mulla on parvaka ihan ekassa kerroksessa metsän puolelle. Parvekkeella on todella ohuet rautakaiteet. Hyvä kusta suoraan nurmikolle.
Tuli Fingerpori vitsi mieleen, Heimo lähtee vetämään vessaa perässään käytyään pytyllä.
Vierailija kirjoitti:
En mulla on parvaka ihan ekassa kerroksessa metsän puolelle. Parvekkeella on todella ohuet rautakaiteet. Hyvä kusta suoraan nurmikolle.
Paskannatko myös samaan paikkaan?
Hengitätkö joka toinen sekunti?
Ulos hengitys sisältää hiilidioksidia..
Meillä ei vedetä, kuin joka toinen tunti henkeä!
Niksi pirkka pelastaa maailman saastumiselta 👍
Vierailija kirjoitti:
En vedä joka kerta. Varmaan 2-5 kerran jälkeen. Tekee oikeasti pahaa tuo veden määrä. En ole ikinä nähnyt vessanpöntön imevän vettä yhtä paljoa kuin tässä asunnossa. Muissa asunnoissa vedin useammin, joka kerta taikka 2-3 kerran jälkeen viimeistään.
Oletteko te sairaita? Tässä maassa on kymmeniä tuhansia järviä, joista vesi otetaan ja käytön jälkeen se suodatetaan uudelleen puhtaaksi puhdistamoilla.
Te, jotka ette vedä vessaa pissan jälkeen, kuinka usein, ja millaisella aineella pesette sen vessanne? Onko oma vai vuokranantajan/taloyhtiön omistama vessanpytty?
Vedän ja vedän vielä isommalla vedolla, kun se pienemmän puolen 2 litraa jättää veden vielä värilliseksi, eikä paperinpalakaan mene viemäräriin saakka. Enkä ostele siihen pönttöön tuon värin peittäviä haisu-tikkujakaan. Isomman hädän jälkeen joutuu vetämään useamman kerran, että saa tuotokset menemään eteenpäin, 4 litraa on aivan liian vähän niille.
Ei kannata hankkia mitään super-säästävää pönttöä, sillä ei se käytännössä mitään säästä. Taloyhtiö vaan päätti hankkia tuollaisen epäonnistuneen hankinnan.
No hyi hitto mitä porsaita ihmiset on, vessaa ei vedetä ja käsiä ei tarvi pestä, en voi ymmärtää.