Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan käsittämätöntä, että opiskelijoille aletaan vaatia palkallista lomaa!

Vierailija
09.07.2019 |

Seuraavaksi aletaan sitten varmaan vaatia palkallista lomaa työttömillekkin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartun nyt tähän. Se oli sarkastinen kirjoitus, jota nyt ei ehkä täysin ymmärretty. Sen pituinen se.

Vierailija
2/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan käsittämätöntä että opiskelijat tekee ensin täysiä päiviä opintojensa parissa, ja sitten "kesälomalla" vielä töitä että on varaa ostaa ruokaa. Ikinä ei ole mitään lepotaukoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä ei muuta olekaan kuin lomaa. 

Jaa mistäkö tiedän? Olen ollut itse muutaman kuukauden aikanaan työttömänä ja mies peräti pari vuotta. Täyttä lomaa. Ja kamala kitinä vaan päällä kun on niin rankkaa hakea töitä. -_-

Vierailija
4/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samaa sarjaa kuin kouluihin menon myöhästyttäminen kello yhdeksään. Ettei nyt kävin Zaralle, Lucalle, Nicolle elämä liian rankaksi.

Vierailija
5/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävis *

Vierailija
6/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömillä ei muuta olekaan kuin lomaa. 

Jaa mistäkö tiedän? Olen ollut itse muutaman kuukauden aikanaan työttömänä ja mies peräti pari vuotta. Täyttä lomaa. Ja kamala kitinä vaan päällä kun on niin rankkaa hakea töitä. -_-

Työttömien loma tarkoittaisikin varmaan sitä, ettei sinä aikana saa työkkäri "kiusata" tai muuten ottaa yhteyttä työttömiin millään tavalla, tai työtöntä ei saa velvoittaa ottamaan yhteyttä työkkäriin. Tai jos työtön on jollain kurssilla tms. työkkärin toimenpiteessä, niin ne pitää keskeyttää loman ajaksi.

Vierailija
7/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ollenkaan käsittämätöntä. En ymmärrä miksi välttämättömän opiskelun pitäisi olla kituuttamista, mitä ei kestä kuin ryyppäämällä se aika ohi. Opiskelua pitäisi tukea eikä vaikeuttaa. Ihmiset murtuvat ja sairastuvat mt-ongelmiin. Ei tule veronmaksajia silloin.

Vierailija
8/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin, että kyse on siitä, että opikelija ei ole oikeutettu tukeen lainkaan kesäkuukausien aikana. Jos ei ole kesäopintojaeikä satu saamaan kesätöitä, niin on täysin tulotta. Se ei ole oikein. Jotain ruokarahaa pitäisi saada siinäkin tapauksessa.

Vierailija
9/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka ei aivojaan käytä, ei tietenkään tajua, miten paljon se kuluttaa energiaa, ap.

Olen aina arvellut, että teillä tomppeleilla on helppoa. Ei huolet paina, ei rasitu polla, jamikä parasta: olette ihan stnan tyytyväisiä itseenne.

Vierailija
10/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta oikein, että ihminen on kuntouttavassa työoiminnassa eli tekee 9 eurolla päivä töitä ja lomaoikeutta ei ole, ei kerry eläkettä, ei terveydenhuoltoa tms. jotkut voivat tehdä vuosikausia näitä hommia. Jopa sellaisia joista muut saavat ihan ok palkkaa eli omaa koulutusta vastaavia. Minusta ei ole ok.

Vierailija
11/11 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen SYLin kirjoitus ei vaatinut palkallista lomaa, vaan nosti esiin opiskelijoiden väsymisen ja ehdotti, että perustulo mahdollistaisi lakisääteisen palautumisjakson myös opiskelijoille. Monet opiskelijat väsyvät, etenkin jos eivät halua rahoittaa opiskeluaan lainalla ja käyvät opiskelujen ohessa töissä. Tämän lisäksi sitten kesät töissä, jotta lukuvuoden pystyisi elämään. 

Nykyään työpaikkakaan ei ole itsestäänselvyys valmistumisen jälkeen, silti opiskelijoita vaaditaan elämään 1) velaksi ja 2) usein ilman mahdollisuutta lomaan. Ei äkkiä tule mieleen muuta ryhmää, joka velvoitettaisiin ottamaan lainaa aina parista tonnista pariin kymmeneen tonniin, tai joilla ei ole mahdollisuutta "lomailla" tenttiviikkoja enempää. Jos työpaikka kuitenkin löytyy, se voi olla alkuun määräaikainen tai vaihtua ennen kuin löytää itselle sopivan. Joka välissä lomat palavat, ja kuormitus on aika kova. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän