Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia päivätyöpaikkoja sairaanhoitajalle on tarjolla?

Vierailija
09.07.2019 |

Sai paikan sairaanhoutajakoulutukseen. Hain alalle, koska aihe kiinnostaa. Nyt olen tajunnut, että sairaanhoitajat taitavat pääasiassa tehdä vuorotyötä.

Elämäntilanteeni vuoksi en voi ajatellakaan vuorotyötä. Olen pienen lapsen yh, hän aloittaa koulun sinä vuonna, kun valmistuisin. Eli ei olisi mitään mahdollisuutta vuoropäiväkodin hyödyntämiseen tms.

En voi siis ajatellakaan muuta kuin klo 8-16 työtä arkipäivisin ainakaan kymmeneen vuoteen.

Olen nelikymppinen. Oma älä ei työllistä. Mutta kannattaako sittenkään lähteä opiskelemaan sairaanhoitajaksi? Perushoitotyö ei niinkään kiinnosta vaan asiantuntijatyöt.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkurin hoitajat ovat leikkaus- ja anestesiahoitajia, ja ainakaan meidän sairaalassa ei ole ainuttakaan, joka ei tekisi vuorotyötä.

siis 2-vuoroa? vai 3-vuoroa? minkätasoinen sairaala?

Vierailija
22/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitajilla usein myös tavallinen päivätyö.

Olisinpa tajunnut hakea terveydenhoitajaksi... No, ehkä voin vielä yrittää opintojen aikana vaihtaa koulutusohjelmaa.

Oikeasti minua kiinnostaisi tiedottaminen, sisällöntuotanto, yms. Mutta sillä alalla on vaikea saada työpaikkaa. Minulla on matkailualan koulutus, mutta sillä ei työllisty. Hain vähän hetken mielijohteesta sairaanhoitajakoulutukseen, kun ajattelin, että ainakin saa työtä. Nyt, kun sain paikan, mietin jo, että en tiedä, onko minusta hoiva-alalle ollenkaan.

Ja tosiaan, nyt vasta ajattelin, että vuorotyöhän on minulta täysin poissuljettu vaihtoehto.

Eikö soveltuvuustestejä ole palautettu. Siellähän nuo asiat olisivat selvinneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivätöihin on erittäin vaikea päästä! Olen tehnyt sairaanhoitajana 10 vuotta osastotyötä valmistumisestani lähtien. Olen hakenut päivätöitä about 3 vuotta. Hakijoita on lähes järestään ollut 40-80 hakijaa/paikka. Eli tässä hieman perspektiiviä sairaanhoitajan päivätöihin. Toki silloin voi olla jotain saumaa, jos pääsee hyvään harjoittelupaikkaan ja sitä kautta työllistyy.

No minulle se vuorotyö vaan ei ole vaihtoehto. Nyt, kun lueskelin asiasta, niin voi olla, että kuukaudessa on esim vaan yksi viikonloppu vapaana. Yövuoroja voi olla 5 putkeen. Ei vain onnistu yksinhuoltajana.

Vierailija
24/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitajilla usein myös tavallinen päivätyö.

Olisinpa tajunnut hakea terveydenhoitajaksi... No, ehkä voin vielä yrittää opintojen aikana vaihtaa koulutusohjelmaa.

Oikeasti minua kiinnostaisi tiedottaminen, sisällöntuotanto, yms. Mutta sillä alalla on vaikea saada työpaikkaa. Minulla on matkailualan koulutus, mutta sillä ei työllisty. Hain vähän hetken mielijohteesta sairaanhoitajakoulutukseen, kun ajattelin, että ainakin saa työtä. Nyt, kun sain paikan, mietin jo, että en tiedä, onko minusta hoiva-alalle ollenkaan.

Ja tosiaan, nyt vasta ajattelin, että vuorotyöhän on minulta täysin poissuljettu vaihtoehto.

Eikö soveltuvuustestejä ole palautettu. Siellähän nuo asiat olisivat selvinneet.

Ei ollut mitään soveltuvuustestiä. Ei edes pääsykoetta. Vain siveli ja lukiotodistuksella sisään.

Vierailija
25/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö leikkaussaliin suoraan koulun penkiltä?

No tottakai pääsee. Kannattaa vaan suorittaa kaikki valinnaiset harjoittelut leikkaussaliin, jos sinne haluaa. Ei pakollista, mutta kannattavaa ehdottomasti.

Vierailija
26/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuntautumalla sisätauteihin ja kirurgiaan.

Ei nykyään suuntauduta mihinkään!

Vierailija
27/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin päivätyöhön lasten takia ja kolmivuoro tällä työmäärällä polttaa loppuun. Useimpiin päivätyöpaikkoihin tarvii jonkun verran kokemusta ensin vuodeosaatoilta, joten... tuuria tarvitsee mukaan tai jalan oven väliin.

Vierailija
28/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkurin hoitajat ovat leikkaus- ja anestesiahoitajia, ja ainakaan meidän sairaalassa ei ole ainuttakaan, joka ei tekisi vuorotyötä.

Itse teen päivätyötä kirurgian poliklinikalla, mutta meistä reilusta 20 siellä on vain yksi, jolla ei ole osastotyötaustaa...

Ap, jos olet tosissasi, niin ei tosiaan kannata noilla spekseillä lähteä opiskelemaan alaa. Miten ensinnäkään meinasit selvitä harjoittelut? Tai ylipäätään oppia perustyön?

Häh? Ne anestesiahoitajat on ihan tavallisia sairaanhoitajia. Sairaanhoitaja (AMK) on nykyään jokaisen valmistuvan nimike. Ei ole enää mitään erikoistumista. Työpaikat kouluttavat leikkuriin.

Vierailija
29/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen päivätyötä kirurgian poliklinikalla, mutta meistä reilusta 20 siellä on vain yksi, jolla ei ole osastotyötaustaa...

Ap, jos olet tosissasi, niin ei tosiaan kannata noilla spekseillä lähteä opiskelemaan alaa. Miten ensinnäkään meinasit selvitä harjoittelut? Tai ylipäätään oppia perustyön?

En edes ajatellut mitään harjoitteluja hakiessani. Ei kai niitä ole pakko tehdä öisin tai viikonloppuna? Lapsen päiväkoti on auki arkisin klo 6.30-17, se asettaa raamit.

Vierailija
30/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisairaanhoidossa ja monissa palvelutaloissa on sairaanhoitajilla päivätyö.

Vierailija
31/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettet ole ajatellut mitään ja hakenut alalle vain huviksesi. Ehkä kannattaisi tosiaankin jättää paikka ottamatta vastaan..

Vierailija
32/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset hakenut sosionomiksi, toimintaterapeutti/fyssari, terveydenhoitajaksi tai bioanalyytikoksi? Päivätyötä.

Vierailija
33/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai pääsee. Kannattaa vaan suorittaa kaikki valinnaiset harjoittelut leikkaussaliin, jos sinne haluaa. Ei pakollista, mutta kannattavaa ehdottomasti.

No oikeastaan haluaisin olla esim diabeteshoitaja. Tai muuten enemmän sellaisessa neuvovassa työssä.

Miksi en hakenut vaikka medianomiksi...

Vierailija
34/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä olen nyt lehdistä lukenut noista palvelutaloista ja kotisairaanhoidosta, niin ei kiitos.

Vierailija
35/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset hakenut sosionomiksi, toimintaterapeutti/fyssari, terveydenhoitajaksi tai bioanalyytikoksi? Päivätyötä.

Sitä minäkin nyt mietin. Kuinka vaikeaa alaa on vaihtaa amk:n sisällä?

Vierailija
36/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussali

Poliklinikat (yksityiset ja julkiset)

Terveysasemat ja yksityiset lääkäriasemat (kannattaa varautua 2- vuorotyöhön)

Kotisairaanhoito

Palvelutalot, hoivakodit

Kela

Jatkokoulutus terveydenhoitajaksi (n. 1 vuosi) tai voit yrittää vaihtaa jo opintojen aikana, koska saat kaiken aiemmin opiskellun hyväksi luetuksi.

Vierailija
37/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, ettet ole ajatellut mitään ja hakenut alalle vain huviksesi. Ehkä kannattaisi tosiaankin jättää paikka ottamatta vastaan..

No näin siinä kävi. Täytynee soittaa sinne koululle ja sanoa, että antavat paikan jollekin toiselle.

Vierailija
38/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä olen nyt lehdistä lukenut noista palvelutaloista ja kotisairaanhoidosta, niin ei kiitos.

Niin, LÄHÄREILLÄ ne ongelmat on! Sairaanhoitajilla on ihan jees.

Vierailija
39/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele osastonhoitajaksi, vastaavaksi sairaanhoitajaksi tms. Johtotehtäviin. Olen itsekin ajatellut.

T: sh

Vierailija
40/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaussali

Poliklinikat (yksityiset ja julkiset)

Terveysasemat ja yksityiset lääkäriasemat (kannattaa varautua 2- vuorotyöhön)

Kotisairaanhoito

Palvelutalot, hoivakodit

Kela

Jatkokoulutus terveydenhoitajaksi (n. 1 vuosi) tai voit yrittää vaihtaa jo opintojen aikana, koska saat kaiken aiemmin opiskellun hyväksi luetuksi.

2-vuorotyökään ei ole lapsen kanssa vaihtoehto. Mutta onko noista sitten mahdoton saada paikkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme