Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia päivätyöpaikkoja sairaanhoitajalle on tarjolla?

Vierailija
09.07.2019 |

Sai paikan sairaanhoutajakoulutukseen. Hain alalle, koska aihe kiinnostaa. Nyt olen tajunnut, että sairaanhoitajat taitavat pääasiassa tehdä vuorotyötä.

Elämäntilanteeni vuoksi en voi ajatellakaan vuorotyötä. Olen pienen lapsen yh, hän aloittaa koulun sinä vuonna, kun valmistuisin. Eli ei olisi mitään mahdollisuutta vuoropäiväkodin hyödyntämiseen tms.

En voi siis ajatellakaan muuta kuin klo 8-16 työtä arkipäivisin ainakaan kymmeneen vuoteen.

Olen nelikymppinen. Oma älä ei työllistä. Mutta kannattaako sittenkään lähteä opiskelemaan sairaanhoitajaksi? Perushoitotyö ei niinkään kiinnosta vaan asiantuntijatyöt.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaussaliin.

Vierailija
2/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö leikkaussaliin suoraan koulun penkiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset mahdollisuudet työllistyä esim ammattiliiton leipiin? Tai johonkin alan lehteen kirjoittamaan juttuja?

Vierailija
4/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään käsitystä?

Vierailija
5/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset mahdollisuudet työllistyä esim ammattiliiton leipiin? Tai johonkin alan lehteen kirjoittamaan juttuja?

Oletko todellinen vai päivän kehnoin trolli :D ?

Vierailija
6/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaan voi hakea, tarvii olla kyllä jonkin verran työkokemusta.Terveysasemien vastaanotolla tehdään päivätyötä, nykyisin melkein joka paikassa päivystys keskitetty isompiin yksiköihin.Kotisairaanhoidossa myös päivätyöpaikkoja, samoin osasssa palvelutaloja.Erikoissairaanhoidossa poleilla myös päivätyöpaikkoja, esim.kir.pkl, ihopkl ym, mutta noihin vastavalmistuneen ei ehkä helpoin päästä, halukkuutta monilla ja vaatii jo osaamista.Onhan näitä.

Vierailija
7/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo terveysaseman vastaanotto kuulostaisi hyvältä paikalta. Kotisairaanhoito tai palvelutalo ei olisi minun paikkani.

Vierailija
8/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helppo on päästä terveysaseman vastaanottoon töihin?

Vierailija
9/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, tottakai on mahdollista tehdä myös päivätyötä. Kurssikaveri oli edellisessä ammatissaan töissä jossain ”rokotuspolilla”, hoitamassa kaupunkilaisten rokotuksia.

Vierailija
10/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa meillä sairaanhoitajat tekevät 7-15 vuoroa arkisin. Viikonloput vapaat.

Vierailija
11/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuntautumalla sisätauteihin ja kirurgiaan.

Vierailija
12/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajilla usein myös tavallinen päivätyö.

Vierailija
13/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa eka- ja tokaluokkalaisille järjestetään vuoropäivähoitoa, joten sen vuoksi sun ei tarvi jättää vuorotyötä väliin.

Vierailija
14/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätöihin on erittäin vaikea päästä! Olen tehnyt sairaanhoitajana 10 vuotta osastotyötä valmistumisestani lähtien. Olen hakenut päivätöitä about 3 vuotta. Hakijoita on lähes järestään ollut 40-80 hakijaa/paikka. Eli tässä hieman perspektiiviä sairaanhoitajan päivätöihin. Toki silloin voi olla jotain saumaa, jos pääsee hyvään harjoittelupaikkaan ja sitä kautta työllistyy.

Vierailija
15/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti mm.

Tk vastaanotto

Sairaalan poliklinikat (kirra, lastenpkl, psyk. Pkl, silmätaudit, knk Pkl, päiki)

Leikkuri

Vierailija
16/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde innolla opiskelemaan, jos olet jo saanut opiskelupaikan ja on mahdollisuus opiskella hyvin työllistävälle alalle.

Älä suunnittele ja murehdi kaikkea etukäteen. 😊 Anna itsellesi aikaa tutustua alaan ja sen tuomiin mahdollisuuksiin. Se, mikä tuntuu omalta tai ei tunnu omalta, selviää usein vasta kun on opiskellut alaa. Etukäteen aika harvalla on realistista näkemystä siitä, mikä kiinnostaa ja mitkä ovat omat taipumukset ja vahvuudet. Mutta opiskeluaika on myös osin sitä varten, että saa ihan ajan kanssa kasvaa siihen ammatilliseen rooliin.

Vierailija
17/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitajilla usein myös tavallinen päivätyö.

Olisinpa tajunnut hakea terveydenhoitajaksi... No, ehkä voin vielä yrittää opintojen aikana vaihtaa koulutusohjelmaa.

Oikeasti minua kiinnostaisi tiedottaminen, sisällöntuotanto, yms. Mutta sillä alalla on vaikea saada työpaikkaa. Minulla on matkailualan koulutus, mutta sillä ei työllisty. Hain vähän hetken mielijohteesta sairaanhoitajakoulutukseen, kun ajattelin, että ainakin saa työtä. Nyt, kun sain paikan, mietin jo, että en tiedä, onko minusta hoiva-alalle ollenkaan.

Ja tosiaan, nyt vasta ajattelin, että vuorotyöhän on minulta täysin poissuljettu vaihtoehto.

Vierailija
18/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuntautumalla sisätauteihin ja kirurgiaan.

Leikkurin hoitajat ovat leikkaus- ja anestesiahoitajia, ja ainakaan meidän sairaalassa ei ole ainuttakaan, joka ei tekisi vuorotyötä.

Itse teen päivätyötä kirurgian poliklinikalla, mutta meistä reilusta 20 siellä on vain yksi, jolla ei ole osastotyötaustaa...

Ap, jos olet tosissasi, niin ei tosiaan kannata noilla spekseillä lähteä opiskelemaan alaa. Miten ensinnäkään meinasit selvitä harjoittelut? Tai ylipäätään oppia perustyön?

Vierailija
19/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivätöihin on erittäin vaikea päästä! Olen tehnyt sairaanhoitajana 10 vuotta osastotyötä valmistumisestani lähtien. Olen hakenut päivätöitä about 3 vuotta. Hakijoita on lähes järestään ollut 40-80 hakijaa/paikka. Eli tässä hieman perspektiiviä sairaanhoitajan päivätöihin. Toki silloin voi olla jotain saumaa, jos pääsee hyvään harjoittelupaikkaan ja sitä kautta työllistyy.

eikö leikkureissa ole yleensä pulaa hakijoista? tietty sitten oltava sentyypinen ihminen

Vierailija
20/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa eka- ja tokaluokkalaisille järjestetään vuoropäivähoitoa, joten sen vuoksi sun ei tarvi jättää vuorotyötä väliin.

Ei järjestetä meidän kunnassa. Eikä naapurissakaan. Eikä se olisi muutenkaan mitään lapsen elämää.

Ehkä haen ensi keväänä opettajankoulutukseen. Vaikka ei opettajatkaan helpolla työllisty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan