Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suurkaupungissa asuvat, mitä vihaatte eniten suurkaupunkiasumisessa?

Vierailija
09.07.2019 |

Ja mistä pidätte?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko täällä aaveella on oikeasti suurkaupungeissa asuvia? Kun semmoisia ei Suomessa ole yhtään.

Kommentoijat kertokaa sitten missä "suurkaupungissa" asutte. Espoossa???

No, voihan se toisaalta olla niinkin, että ulkomailla asuessa ei ole muuta tekemistä kuin roikkua suomenkielisellä vauva.fi aaveella....

Vierailija
22/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko täällä aaveella on oikeasti suurkaupungeissa asuvia? Kun semmoisia ei Suomessa ole yhtään.

No, voihan se toisaalta olla niinkin, että ulkomailla asuessa ei ole muuta tekemistä kuin roikkua suomenkielisellä vauva.fi aaveella....

Ihan yhtä lailla siellä ulkomailla voi roikkua av:lla kuin Suomessakin. Eihän se sitä tarkoita, ettei tekisi mitään muuta, vai sinullako tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkaupungin määritelmä taisi olla yli miljoona asukasta, minkä Helsinki täyttää.

Vierailija
24/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan saasteita, hajua, jatkuvaa meteliä ja rottia.

Pidän suuresta palkasta, ihmisistä, lämmöstä ja lukuisista vapaa-ajanviettomahdollisuuksista.

Vierailija
25/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että sä asut jossain pikkukylässä etkä ole sieltä nenääsi pistänyt koskaan minnekään.

Mutta moni voi asua Helsingissä ja kyllä se lasketaan suurkaupungiksi Suomen tasolla, kuten täälläkin todistettu useamman kerran.

Lisäksi minä ja varmaan monet ovat asuneet tai asuvat ulkomailla suurkaupungeissa, vaikket sinä asuisikaan. Me ei kaikki näes olla samanlaisia ja sinä et ole maailman normi ja napa.

Vierailija
26/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, että kun tuloja kysytään vauva-palstalla, harva tienaa alle 100k€/v.

Asumisesta kun puhutaan, niin kitistään sen kalleudesta.

Eikö noilla tuloilla ole varaa, vai mikä siinä on?

Vierailija
27/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota, että joku Helsingissä asuva kehuu kaikkien palveluiden olevan lähellä.

Itse asun pikkukaupungin laitamilla maaseutumaisissa oloissa, ja mulla on ihan yhtä lailla - varmaan jopa paremmin - kaikki palvelut lähellä, mihinkään ei tarvi ajaa kuin maks 15 minuuttia, lähikauppaan 5 minuuttia. Veikkaan ettei onnistu Helsingissä näin näppärä asiointi.

Mitähän *oleellisia* palveluita siellä Helsingissä on, joita ei löydy kaikista Suomen kaupungeista? En vain tajua.

Vierailija
28/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurkaupungin määritelmä taisi olla yli miljoona asukasta, minkä Helsinki täyttää.

No eihän täytä, asukkaita on noin 630 000.

Vierailija
29/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota, että joku Helsingissä asuva kehuu kaikkien palveluiden olevan lähellä.

Itse asun pikkukaupungin laitamilla maaseutumaisissa oloissa, ja mulla on ihan yhtä lailla - varmaan jopa paremmin - kaikki palvelut lähellä, mihinkään ei tarvi ajaa kuin maks 15 minuuttia, lähikauppaan 5 minuuttia. Veikkaan ettei onnistu Helsingissä näin näppärä asiointi.

Mitähän *oleellisia* palveluita siellä Helsingissä on, joita ei löydy kaikista Suomen kaupungeista? En vain tajua.

Lähikauppa on kirjaimellisesti tien toisella puolella (ja on muuten auki vuorokauden ympäri), metrolla keskustaan menee viitisen minuuttia.

Vierailija
30/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskutastaajaman alueella on. Samoin metropolitaajaman.

Vierailija
31/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi takerrut paikallishallintojakoon? Tuolla logiikalla mitään suurkaupunkeja ei maailmassa olekaan, vaan ne ovat pienempien kaupunkien rypäleitä.

Vierailija
32/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun lähiössä ei kovin kaukana Helsingin keskustasta. Lähikauppaan 3 minuuttia. Kävellen, ei tarvitse ajaa.

Seuraavaan isompaan markettiin kävellen 5 minuuttia. Samassa paikassa apteekki, kahvila, kebabpaikka, luontaistuotekauppa yms.

Kirjastoon ja terveysasemalle 15 minuuttia kävellen, bussilla muutama minuutti.

Jos lähdetään 15 minuutin päähän ajamaan autolla tai bussilla, silloin löytyy jo kauppakeskus.

Eli ei välttämättä täälläkään ole pitkän matkat minnekään. Ei se kaupungin suurempi alue tarkoita sitä että kaikki palvelut ovat Helsingin keskustassa ja että lähiöistä aina pitäisi ravata sinne asti, vaan lähiöissä tai niiden lähellä olevissa isommissa taajamissa on omat palvelunsa. Meidänkin lähiötä on oikeasti kutsuttukin kylämäiseksi.

Vierailija
33/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun entisestä pienestä kotikaupungista ei löytynyt muita ulkomaisia ravintoloita kuin kebabpaikkoja ja pizzarafloja. Kaikki ei ehkä välitä ulkonasyömisistä, mutta niille jotka haluaa käydä usein niin aika tylsäksihän tuo käy. 

Vierailija
34/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat?

Mä menen kävellen. Oli se sitten lähikauppa, keskusta tai merenranta, ei tartte varttia tuhlata moiseen..

Vierailija
35/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se oleellinen tulikin.

Vierailija
36/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on "oleellinen" palvelu, riippuu varmaan ihmisestä.

Veikkaisin että monelle helsinkiläiselle se on ruokakauppa, joka on auki klo 23 saakka tai 24 h.

Sitten todellakin terveyskeskus, apteekki, kirjasto, joku ruokapaikka, jne..

Tuskin nuo ovat oleellisesti eri asioita kuin maaseudulla, mutta veikkaan että aukioloajat voivat olla erilaiset ja tuotetarjonta samoin. Ravintoloissa on varaa valita eri etnisistä paikoista. Kirjastoon saa tilattua koko pk-seudun kirjastojen valikoimasta haluamansa.

Suht lähellä on myös ulkoilualueita, uimahalli ja merenranta.

Mulle nämä ovat oleellisia.

Vierailija
37/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ison ympyrän saa Helsingin ympärille piirtää että saa sen sisään miljoona ihmistä 😂. Ei tuo nyt sori vaan täytä millään määritelmälla suurkaupungin mittoja.

Wikipedia kertoo että Helsingin urbaanilla alueella on asukkaita 1,231,595 ja metropolialueella 1,495,271.

Niin, unohdit mainita että urbaanin alueen pinta-ala on 770 km² (sisältää neljä kaupunkia), metropolin 3697 km² (sisältää 14 kaupunkia/kuntaa). Meinaatko että se ei ole jo "iso ympyrä" :D :D :D?

Vierailija
38/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisen reilun vuosikymmenen ajan asunut kahdessa suurkaupungissa (3,7 milj., 5,6 milj.). Muutimme äskettäin rauhallisemmalle seudulle ja enpä jäänyt mitään suurkaupunkielämästä kaipaamaan. Yllötyin tästä, itseasiassa.

Aito suurkaupunkielämä oli aluksi jännittävää, hauskaa ja virikkeistä, omalla tavallaan. Monia tärkeitä kokemuksia siitä kertyi.

Pahinta oli kuitenkin heikko ilmanlaatu ja ulkoilumahdollisuuksien rajallisuus. Elämä oli enemmän tai vähemmän erilaisen liikenteen seassa puikkelehdintaa. Vesikin oli pahaa, olipa pullotettua tonkkiin tai suodatettua. Monille nämä, ilma ja vesi ja luonto, eivät välttämättä ole kynnyskysymyksiä. Kunnes ehkä oma tai lasten terveys pettää, mutta se on jo toinen juttu.

Ikä on ollut omalla kohdalla yksi tekijä muutoshakuun, aloin vähitellen kaivata kaunista luontoa, rauhaa ja kauneutta. Onneksi löytyi meille sopiva vaihtoehto.

Vierailija
39/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä on "oleellinen" palvelu, riippuu varmaan ihmisestä.

Veikkaisin että monelle helsinkiläiselle se on ruokakauppa, joka on auki klo 23 saakka tai 24 h.

Sitten todellakin terveyskeskus, apteekki, kirjasto, joku ruokapaikka, jne..

Tuskin nuo ovat oleellisesti eri asioita kuin maaseudulla, mutta veikkaan että aukioloajat voivat olla erilaiset ja tuotetarjonta samoin. Ravintoloissa on varaa valita eri etnisistä paikoista. Kirjastoon saa tilattua koko pk-seudun kirjastojen valikoimasta haluamansa.

Suht lähellä on myös ulkoilualueita, uimahalli ja merenranta.

Mulle nämä ovat oleellisia.

. Just näin aukioloajat ja palveluiden tarjonta parempi ja laajempi. Asun pikkukaupungissa ja hain kaupunkini suurimmasta ruokakaupasta aineksia hieman erikoisempaan reseptiin. En voinut tehdä mitä alunperin halusin, koska puolet aineksista ei kuulunut kaupan valikoimiin. Suurkaupungista nämä olisin löytänyt.

T. Muuttanut pikkukaupunkiin miehen perässä

Vierailija
40/70 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ison ympyrän saa Helsingin ympärille piirtää että saa sen sisään miljoona ihmistä 😂. Ei tuo nyt sori vaan täytä millään määritelmälla suurkaupungin mittoja.

Wikipedia kertoo että Helsingin urbaanilla alueella on asukkaita 1,231,595 ja metropolialueella 1,495,271.

Niin, unohdit mainita että urbaanin alueen pinta-ala on 770 km² (sisältää neljä kaupunkia), metropolin 3697 km² (sisältää 14 kaupunkia/kuntaa). Meinaatko että se ei ole jo "iso ympyrä" :D :D :D?

Ei se ole iso "ympyrä" lainkaan verrattuna moneen muuhun suurkaupunkiin: New York 8,683 km² ja São Paulo 7 944 km² ja silleen.