Otatko maitohappobakteereita? Mihin vaivaan? Onko auttanut?
Syötkö maitohappobakteereita? Minkä merkkistä valmistetta käytät? Mä olen joskus ottanut jotain valmistetta, jonka nimeä en nyt enää muista, mutta en muista kyllä sitäkään, että oliko siitä apua. Mahavaivoihin taisin syödä jonkun "kuurin".
Nyt ajattelin kuitenkin, että jos ottaisi käyttöön jonkun maitohappobakteerin, jos se vaikka auttaisi ehkäisemään flunssaa tulevaisuudessa... tiedä häntä.
Mitä valmistetta suosittelet? Vai onko merkillä mitään väliä?
Kommentit (10)
Imeskelin pari Rainbow-maitohappotablettia päivittäin. Tekevät kuulemma hyvää ikenille ja estävät kariesta.
Käytän ympäri vuoden luontaistuotekaupasta ostamaani suht kallista maitohappovalmistetta, joka sisältää mm. ternimaitoa. https://www.life.fi/Gastronel
Se on hyvä. Vatsatautia en ole sairastanut vuosiin. Uskon, että tuote hoitaa suolistoani ja pitää mut terveenä.
Tutkimuksellista näyttöä ei ole terveysvaikutuksista. Mieluummin rahat hedelmiin.
Olen käyttänyt maitohappobakteereja, että voisin syödä maitotuotteita. Heti tulee vatsa kipeäksi jos on vähänkin laktoosia. On se ehkä vähän auttanut, mutta kyllä se maha vaan silti sekaisin menee. Ja se menisi sekaisin siitäkin jos niitä kapseleita söisi enemmän.
Onneksi nykyään on niin paljon laktoosittomia tuotteita. Nykyään syönkin maitohappobakteereja vain matkoilla, kun en jaksa juosta ravintolasta toiseen kyselemässä että mistäs teidän kastikkeet on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt maitohappobakteereja, että voisin syödä maitotuotteita. Heti tulee vatsa kipeäksi jos on vähänkin laktoosia. On se ehkä vähän auttanut, mutta kyllä se maha vaan silti sekaisin menee. Ja se menisi sekaisin siitäkin jos niitä kapseleita söisi enemmän.
Onneksi nykyään on niin paljon laktoosittomia tuotteita. Nykyään syönkin maitohappobakteereja vain matkoilla, kun en jaksa juosta ravintolasta toiseen kyselemässä että mistäs teidän kastikkeet on tehty.
Minunkaan vatsani ei siedä laktoosia, mutta kun valitsen luomuvaihtoehdon, ei tarvitse käyttää laktoosittomia. Olen siis ihan testatusti laktoosi-intolerantikko.
Joku siinä vaan on, että tavallinen jogurtti, maito tms tekee ripulin, paisuttaa vatsan megalomaanisiin mittoihin ja ennen kaikkea aiheuttaa järkyttävää polttoa vatsaan, kylkiin ja selkään. Mutta kun valitsen ns tavallisen luomujogurtin, -maidon tai minkä vaan, voin hyvin.
Ohis
Käytän Dr. Ohhiran kapseleita. Tietysti myös syön hyvin ja liikun sekä yritän nukkua tarpeeksi, mutta ikinä en ole millään tavalla kipeä. Kohta kuitenkin jo viisikymppinen.
Pirkan tuote vihreässä pahvirasiassa on hyvä. Sisältää kuutta eri bakteeria. Otin vatsavaivoihin ja auttoi viikon kuurina. Ilmeisesti vatsassa oli jyllännyt jokin pöpö jo pidemmän aikaa, koska kuuri myös "neutralisoi hajut", joita pidin ruokavaliosta johtuvina.
Ei ole tieteellistä näyttöä tehosta, mutta jos se saa mielen levollisemmaksi niin mikä ettei .
En ole itse testannut, enkä ole sairaana ollut, ulkomaillakaan.
treffit kirjoitti:
Merkilla ei ole valia, kunhan niita bakteereja on useampi miljardi. Nama kaupan Yakult-juomat kannattaa siis jattaa hyllylle.
Olen itse nyt ottanut 2 maitohappobakteerikapselia paivittain n. viiden vuoden ajan, enka ole tana aikana ollut sairaana kertaakaan, en edes vilustunut. Sita ennen saatoin olla 2-3 kertaa vuodessa kipeana.
Ulkomaanmatkoilla (mm. Palestiina, Marokko, Turkki, Etela-Afrikka) ei ole ollut mitaan vatsaongelmia saatikka turistiripuleita, vaikka aika huolettomasti olen syonyt katukeittioista ym.
Sama juttu, en sairastu enää niin helposti
Merkilla ei ole valia, kunhan niita bakteereja on useampi miljardi. Nama kaupan Yakult-juomat kannattaa siis jattaa hyllylle.
Olen itse nyt ottanut 2 maitohappobakteerikapselia paivittain n. viiden vuoden ajan, enka ole tana aikana ollut sairaana kertaakaan, en edes vilustunut. Sita ennen saatoin olla 2-3 kertaa vuodessa kipeana.
Ulkomaanmatkoilla (mm. Palestiina, Marokko, Turkki, Etela-Afrikka) ei ole ollut mitaan vatsaongelmia saatikka turistiripuleita, vaikka aika huolettomasti olen syonyt katukeittioista ym.