Miehen käytös. Pettääkö ?
Apua! Olen jo itse ihan sekaisin, ja kaipaisin kovasti mielipiteitä. Mieleen on hiipinyt vahva epäilys mieheni aikeista.
Vähän taustaa. Ollaan 10+ vuotta yhdessä oltu, meillä lapsi. Minä 30, mies 4 vanhempi. Kaikki ollut ihan hyvin, meillä synkannut hyvin ja läheisyyttä intohimoakin kovastikin riittämiin. Kaikki ihan ollut kunnossa.
Nyt miehellä ollut keväästä lähtien kaikenlaista outoa menoa ja touhua, ja tuntuu että ei enää viihdy missään niinkuin ennen. Juhannuksena olimme mökillä ja viikon päälle, ja aikasemmin ollut ihan kivaa ja tehnyt kaikkea, nyt vaan lähinnä epäviihtyi passiivisena.
Nyt viimeinen niitti oli että kun oli lähdössä sunnuntaina parin päivän reissuun veljensä kanssa, eli tämä vielä ihan ok. Mutta just ennen lähtöään paukautti minulle ettei halua ensi viikonloppuna+viikolla lähteä suunnitellusti siskoni mökille. Olemme käyneet tuolla 'joka kesä', ja nyt olisi tiedossa myös rippijuhla. Olimme ihan suunnitellusti lähdössä, mutta nyt ei yhtäkkiä haluakaan. Minä en voi reissua perua, koska luvattu jo ja siellä lapsen serkut leikkiseuraa jne. luvattu jo kaikenlaista kivaa ja olisi iso pettymys ja muutenkin outoa. No riita siitä tuli ja mies lähti reissuun vihoissaan. Myöntyi kyllä että tulee kyllä viikonlopuksi koska juhlat mutta sieltä sitten su kotiin. Junalla, mitä mies inhoaa koska tarvimme autoa siellä, vaikea siis matka kotiin ja ihmettelen suuresti. Tarkempaa syytä ei selittänyt, muuta kuin että 'töiden takia', vaikka on lomalla ja koskaan aiemmin ei ole lomalla töitä tarvinnut tehdä. Tuntuu että otti asian puheeksi just lähdön päälle ettei tarvitse alkaa keskustelemaan.
Kamalinta on että syyksi epäilen naapurin tyttöä. Tämä ajatus on ihan absurdi, meillä on ihana mukava naapuriperhe joilla teini tyttö. Tai, tämä nyt jo 19 opiskelija. Tosi kiva likka, josta kasvanut ihan tavallisen fiksu ja kivannäköinen neito. Meillä tosi hyvät välit naapurien ja myös tämän tytön kanssa monen vuoden takaa, ollut meillä lapsenlikkana ja kaikkea touhuiltu pihoilla.
Naapurit itse mökkeilee ja reissaa koko kuun, likka taas yksin talonvahtina koska myös kesätöissä. Nyt epäilen vaan että mies haluaa siksi tänne kotiin että saa olla yksin kotona ja järjestellä ties mitä. Ihan ystävinä ollaan tätä perhettä pidetty, ja siksi tää epäilys tuntuu aivan täysin hullulta. Enkä ikinä olisi kuvitellut että tälläinen voisi tulla eteen, mutta mieleen tuli nyt kaikki vähän oudot jutut joita tässä on muutama kuukausi ollut. Kaikkiin jotenkin liittyy tuo tyttönen, ja miehellä ollut kaikeka tekemistä hänen kanssaan, ihan viatonta, mutta silti.
En osaa arvioida suurentelenko näitä mielessäni vai todellisia vihjeitä. Vai kuvittelenko tai olenko vainoharhainen.
Nyt olen ollut pari päivää yksin (lapsi on anoppilassa), ja piti laittaa mansikat ja kaikkee, mutta lähinnä itkeskellyt pää täynnä epäilyksiä. Unta en ole saanut kun vaan pyöritellyt tätä. Mies palailee ilallla, mutta en yhtään tiedä miten tän asiaksi ottaisin. Tässä vielä taakkana mun aikaisempi turha mustasukkaisuusepisodi, josta seurasi aikamoiset riidat.
Anteeksi vuodatus, mutta tosi vaikea jäsentää. En tiedä osaako täällä kukaan neuvoa vai tuleeko vaan kuittailua, mutta jotenkin yritän tätä päässäni pistää oikoiselleen.
Kommentit (34)
Mitäs jos nyt illalla ihan asiallisesi pyytäisit miehesi istumaan kanssasi ja keskustelisitte kaikessa rauhassa vaikka viinilasillisen kera. Älä esitä epäilyjä vaan kerrot, että sinusta on kurjaa huomata, että kaikki ei tunnu miehesi mielestä olevan hyvin ja että hän vihainen. Anna rauhassa kertoa ilman, että esität mitään epäilyjä. Tietysti voit johdatella keskustelua ihmettelemällä, että miksi nyt on lomalla työasioita, kun ei koskaan ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies ei halua lähteä siskon mökille, ei mielestäni ole syy epäillä pettämistä ellei muitakin merkkejä ole.
Jos on aiemmin lähtenyt, joko nurisematta tai sitten hammasta purren, niin tuo alkaa olla jo merkittävä muutos.
Voit vatvoa päässäsi tätä viikkoja, kuukausia tai jopa vuosia saamatta muuta kuin unettomia öitä, stressiä ja sydänsuruja.
Juuri näitä juttuja varten on yksityisetsiviä.
Asiahan saattaa selvitä yhden illan keikalla, etsivä tarkkailee asuntoanne ja jos naapurin pimu menee illalla asuntoon ja aamuyöstä/aamusta poistuu sieltä niin homma lienee sillä selvä.
Oma arvioni hinnasta on noin 600€+alv.
Voi maksaa osissa ja laskuttava yritys ei liity millään tavalla etsivätoimintaan.
Tässä jutussa ei ole sinänsä mitään outoa, nämä pettämisepäilyt ovat 80% liiketoiminnasta.
Mainosta en voi laittaa, mutta netistä löytää.
Minun vastaukset ei nyt jostain syystä tänne tule. Koitan nyt sitten olla lyhyempi, en voi oikein sille että olen monisanainen luonnostaan.
Muita merkkejä on, en vain tiedä mitä kuvittelua mikä ei.
En usko että kyllästynyt. Viihtyy hyvin myös mun sukulaisten parissa, aina tullut toimeen, hyvät välit jne. Muutenkin sellainen luonne että tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa. Aina tykännyt myös yhteisistä lomatekemisistä, itse niitä järjestellyt enempikin. Meillä myös paljon omia tekemisiä.
Keskustelu toki varmasti järkevin olisi, mutta pelottaa koska pelkään vaan että tilanne pahenee. Osaanko udella 'neutraalisti'. Koitin nyt kysellä jo mikä työjuttu, mutta mitään selkoa en saanut.
Vierailija kirjoitti:
Voit vatvoa päässäsi tätä viikkoja, kuukausia tai jopa vuosia saamatta muuta kuin unettomia öitä, stressiä ja sydänsuruja.
Juuri näitä juttuja varten on yksityisetsiviä.
Asiahan saattaa selvitä yhden illan keikalla, etsivä tarkkailee asuntoanne ja jos naapurin pimu menee illalla asuntoon ja aamuyöstä/aamusta poistuu sieltä niin homma lienee sillä selvä.
Oma arvioni hinnasta on noin 600€+alv.
Voi maksaa osissa ja laskuttava yritys ei liity millään tavalla etsivätoimintaan.Tässä jutussa ei ole sinänsä mitään outoa, nämä pettämisepäilyt ovat 80% liiketoiminnasta.
Mainosta en voi laittaa, mutta netistä löytää.
Kannatan. Nämä kyllä löytävät, jos jotain löydettävää on! Maksaahan se tietenkin, mutta eipä tarvitse kuin odotella lopputulosta, joten voi viettää normaalia elämää ilman, että miehen tarvitsee epäillä varjostuspuuhia. Yleisiä palveluja ovat niin kuin lainattu jo edellä kirjoittikin.
Ymmärrän erittäin hyvin sitä, jos mies ei halua siskosi mökille viikoksi TAAS tänäkin kesänä. Kuten sitäkin, ettei mökillä olo kiinnosta loputtomiin. Itse en olisi alunperinkään ikinä lähtenyt puolisoni sukulaisten mökille. Sukujuhliin olen osallistunut mutta en koskaan jää niidenkään takia yökylään.
Ja kaikki muu on ihan silkkaa mielikuvitustasi.
En ota kantaa pettämiseen, mutta onko ap:n ammatti terveydenhoitaja? Kirjoittaa samanlaista Yoda-tyylistä kieltä kuin useimmat heistä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän erittäin hyvin sitä, jos mies ei halua siskosi mökille viikoksi TAAS tänäkin kesänä. Kuten sitäkin, ettei mökillä olo kiinnosta loputtomiin. Itse en olisi alunperinkään ikinä lähtenyt puolisoni sukulaisten mökille. Sukujuhliin olen osallistunut mutta en koskaan jää niidenkään takia yökylään.
Vaikea tätä on ajatella, että ainoa syy koska oikeasti tämä ei ole mikään ongelma aiemmin ollut. Päinvastoin, on viihtynyt, halunnut mennä ja tehdä ja olla. Tykkää olla luonnossa ja tehdä 'mökkiasioita'. Aiemmin vielä muutama viikko sitten kun näitä puhuttiin mitään ongelmaa ei ollut. Siitä ei taatusti ole kyse. Ainoa vaihtoehto mitä mietin on se että loma alkaa olla ohi ja haluaa tehdä vielä jotain, mutta miksi sellaista mitä pitää juuri yksin päästä tekemään, ei voi mulle kertoa ja just siten et en voi olla itse silloin kotosalla ?
Ja niinkun sanoin, tämä outous laukaisi mut nyt miettimään kaikkia muita pikkujuttuja, ja toki ne voi olla mielikuvitustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tätä on ajatella, että ainoa syy koska oikeasti tämä ei ole mikään ongelma aiemmin ollut. Päinvastoin, on viihtynyt, halunnut mennä ja tehdä ja olla. Tykkää olla luonnossa ja tehdä 'mökkiasioita'. Aiemmin vielä muutama viikko sitten kun näitä puhuttiin mitään ongelmaa ei ollut. Siitä ei taatusti ole kyse. Ainoa vaihtoehto mitä mietin on se että loma alkaa olla ohi ja haluaa tehdä vielä jotain, mutta miksi sellaista mitä pitää juuri yksin päästä tekemään, ei voi mulle kertoa ja just siten et en voi olla itse silloin kotosalla ?
Ja niinkun sanoin, tämä outous laukaisi mut nyt miettimään kaikkia muita pikkujuttuja, ja toki ne voi olla mielikuvitustakin.
Mitä nämä "pikkujutut" sitten on? Avaa vähän, tai kerro joku esimerkki. Jos näitä tällaisia alkaa kerääntyä lyhyelle aikavälille, niin myös todennäköisyys johonkin taustalla olevaan vilunkiin kasvaa.
Mene siskosi mökille, mutta "unohda" kännykkä kotiin. et voi soittaa, koska känny kotona. Palaat etsimään kännyäsi, josko se olisi vain kotona.
tai mielummin sovit ylimääräisen viikonoppumatkan siskosi luo, koska olisi hyvä, että tekisit tempun silloin kun tiedät varmasti, että naapurintytön vanhemmat ovat kotona, jolloin mahdollinen "puuhastelu" tapahtuu teidän makkarissa. sitten kesken kaiken yöllä "huomaat" että kännykkäsi ja pankkikorttisi yms. on unohtuneet kotiin. joudut palaamaan aamuyöllä. Miehesi on joko kotona tyytyväisenä tuhisemassa omassa pedissä tai sitten hän ei ole kotona ja voit vaatia selitystä tai miehesi on nukkumassa naapurin tytön kanssa, jolloin selitystä ei kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä "pikkujutut" sitten on? Avaa vähän, tai kerro joku esimerkki. Jos näitä tällaisia alkaa kerääntyä lyhyelle aikavälille, niin myös todennäköisyys johonkin taustalla olevaan vilunkiin kasvaa.
Toinen iso outo juttu oli kesäkuun festariretki. Meidän naapurikaupungissa oli festarit, ja yhtäkkiä, ihan tyhjästä mies keksi että siellä bändi jota ihan pakko päästä kuulemaan. No tiedän että tykkäsi joskus, mutta ei tosiaan vuosiin ole sen kumemmmin diggaillut. Saati festareilla enää jaksanut. Joku työkaveri oli houkutellut. Eikä siinä, tietenkään en sen kummepaa, saahan sitä mennä, ihmettelin vain intoa.
Se kävi, oli illan ja eikä siinä mitään. Vähän ihmettelin kun työkaverin piti tulla meille yöksi sitten, mutta olikin lähtenyt kotiin. No kivempi mulle niin.
No pari päivää ja osuttiin tuon tytön kanssa ja sillä saman festariranneke. Oli kuulemma ollut kavereiden kanssa. Kysyin et meidänkin M oli siellä, ette törmänneet. En sitä siinä ajatellut mutta nyt jälkeenpäin ajattelen meni jotenkin vaikeeksi ja sanoi et vaan joo, näinhän mä sen. No, tuli puheeksi miehen kanssa ja se oli ihan 'aijaa', ei muuta. Kun sanoin et olittehan te nähneet niin taas vaan että 'aijaa, niin oli se jossain porukassa'.
No en vieläkään tuosta sen enempää osannut miettiä. Myöhemmin ihmettelin että oli kalliit liput, kun näin korttilaskulla (en nuuskinut, meillä rinnakkainen kortti) ja se selitti että joo, osti työkaverille, jota en nähnyt mennessä en tullessa, lipun samalla kun omansa, maksaa kyllä takasin.
No, nyt vasta mietin että noinko olikaan, oliko sittenkin likka festariseurana ? Mielikuvitusta ?
Sitä ihmettelen enemmänkin, mitä tuo nyt melkein 2x vanhemmassa miehessä näkisi. Mies toki mikään isimahainen ukko ole. Ihan komea ja sutjakka vielä. Ja niinkuin sanonut tosi sujuva seurassa. Luovaa työtä tekee ja on hyvinki 'nuorekas'. Enkä minäkään nyt mikään mummo ole.
Onko tämä ikiksen kirjoitus taas?
No onpa tyhmä ukko, jos on julkisesti festareille 19-vuotiaan salapanonsa vienyt.
Huono provo. Tökkäs jo siihen, että oli liian pitkä aloitus, liikaa turhia, saivartelevia yksityiskohtia jne.