Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys muille vaihdevuotisille akoille!?

Vierailija
09.07.2019 |

Miten saada iho pysymään kostean hehkeänä? Ei mitään hemmetin kalliita rasvoja kiitos vaan luomukonstit ihan? N51

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.

Tuntuu kuin vaihtaisin sukupuolta, kun iho kukkii ja lykkää karvoitusta.

46v.

Onko sinulla jo vaihdevuodet? Itse olen ikäisesi ja minulla on säännölliset kuukautiset.

Noniin, ylläri että joillain ne alkavat eri aikaan 🙄. Minä olen päällepäin nuoren näköinen, hoikka ja sporttinen, mutta perinnöllistä autoimmuunisairautta sairastava.

T. 32v ja vaihdevuodet käynnissä

Vierailija
22/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin.

Tuntuu kuin vaihtaisin sukupuolta, kun iho kukkii ja lykkää karvoitusta.

46v.

Onko sinulla jo vaihdevuodet? Itse olen ikäisesi ja minulla on säännölliset kuukautiset.

Noniin, ylläri että joillain ne alkavat eri aikaan 🙄. Minä olen päällepäin nuoren näköinen, hoikka ja sporttinen, mutta perinnöllistä autoimmuunisairautta sairastava.

T. 32v ja vaihdevuodet käynnissä

Mikä autoimmuunisairaus vaikuttaa että vaihdevuodet alkaa noin aikaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuotinen akka on varsin ruma ilmaisu, jotta ap voisi petrata vaikka sitä, naamakin kirkastuisi samalla. 

Minusta taas hauska ilmaisu naisen itse itsestään käyttämänä. 😀 On tosin kuin n-sana eli muiden kuin oman ryhmän sisällä käyttämänä ei toimi.

Vierailija
24/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen itseni onnekkaaksi tässä iässä kun ei ole ryppyjä. Ei tarvitse haaveilla täyteistä naamassa ryppyjen peittämiseksi. Syy: olen aina ollut naamastani pullea ja kärsinyt siitä. Tulisiko siitä etu nyt tässä iässä jos liikun ja olen hoikka muuten? Positive thinking<3

Vierailija
25/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön paljon öljyjä, munia ja siemeniä. Iho on ollut aina rasvainen ja on edelleen, vaikka olen lähellä eläkeikää.

Nyt rasvaisuudesta on hyötyä, nuorempana se harmitti. Ei ole ryppyjä.

Samanlaisia kokemuksia täällä. Kyllä nuorena ketutti, kun naama kiilsi, iho on aina ollut paksu ja rasvainen. On sitä edelleen, ja ryppyjä ei oikeastaan ole. Luokkakokouksessa tähän oikein havahduin, kun ne luokan heleäihoiset siloposket olivat rypistyneet eniten.

Elämäntavat varmasti myös vaikuttaa tähän, mutta uskoisin, että perintötekijät vaikuttavat sittenkin ikävä kyllä enenmmän.

Vierailija
26/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö hormonikorvaushoitoa? Entä hiukset? Ovatko hyvässä kunnossa ja yhtä vahvat kuin nuorena? 

Käytän Lenzetto estrogeenisuhketta. Hiukset melko hyvässä kunnossa. 

Vierailija
27/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuotinen akka on varsin ruma ilmaisu, jotta ap voisi petrata vaikka sitä, naamakin kirkastuisi samalla. 

Minusta taas hauska ilmaisu naisen itse itsestään käyttämänä. 😀 On tosin kuin n-sana eli muiden kuin oman ryhmän sisällä käyttämänä ei toimi.

Mulla on vaihdevuodet, mutta en kyllä koe itseäni miksikään akaksi, minusta siinä ei ole mitään hauskaa, ei edes aloituksessa, sarkasmista puhumattakaan. Tuollaisella ilmaisulla vain alentaa itsensä ja kanssaihmiset, ja kukapa sellaista haluaa? Väheksyy itseään.

Vierailija
28/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikallinen rypsi tai oliivioljya paivassa. Kokeile.

Vierailija
29/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaihdevuodet, mutta en kyllä koe itseäni miksikään akaksi, minusta siinä ei ole mitään hauskaa, ei edes aloituksessa, sarkasmista puhumattakaan. Tuollaisella ilmaisulla vain alentaa itsensä ja kanssaihmiset, ja kukapa sellaista haluaa? Väheksyy itseään.

Kamaan!

Eikö näkökulman vaihdos vaihdos ole hyvää huumoria aloittajalta?

No mutta kun sinä, sinä ja sinä?!

Vierailija
30/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki rohkeasti 60v tarkoitettu ihovoide. Ovat yleensä aivan ihania.

Vierailija
31/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ei ap tykkää, mutta ihoa kosteuttaa hyvin noi hyaluronilitkut.

Lumenen lähde - hoitovesi on itselleni tarpeeksi hyvä, oisko se 20 e.

Idea on se, että ensin laitetaan litku ja siihen päälle rasva. Joka sisältää rasvaa, eli lipidejä. Mikä vaan hyvä rasva käy.

Sitten voisi kokeilla noita keramidia sisältäviä, apteekissa yksi uusi sarja olisiko noin kympin.

Mutta tuo hoitovesi kannattaa vaikka käydä testaamassa jossain, on kosteuttava.

Oliiviöljy sinällään käy ulkoiseen ja sisäiseen, mutta voi olla liian rasvainen käytännössä yksinään.

Vierailija
32/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvainen iho palkitsee tässä iässä. Ei ryppyjä ja kuivuminen on muuttanut ihon "normaaliksi". Käytän Orionin Aqualan L -rasvaa, mitä ihotautilääkärikin suositteli. Ihoni ei kestä lainkaan aurinkoa, mutta se ei liittyne vaihdevuosiin.

Painoni putoaa tällä hetkellä, vaikka en tietoisesti laihduta. Makeat ei enää niin paljon maistu. Painoa on kyllä lähtenyt lyhyessä ajassa sen verran paljon, että olen vähän huolissani. Ylämaha on tutkittu, eikä siellä mitään erikoista. Onko jollain muullakin "rupsahtamisen" lisänä tai tilalla voimakasta painon laskua?

Jännä vaan, että mulla ei mitään vaihdevuosioireita. Menkat vain jäi yht'äkkiä pois.

Vierailija
33/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lusikallinen rypsi tai oliivioljya paivassa. Kokeile.

Minne😊?

Vierailija
34/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 v ja kuukautisetkin suht säännölliset, ei ihossa ole tapahtunut mitään muutoksia - tietty ryppyjä vähän ja ihon kimmoisuus vähenee, mutta ei kai tuo kuivuminen, hormoniröhelö ym ole kaikilla vaihdevuosissa?

Vierailija
35/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö hormonikorvaushoitoa? Entä hiukset? Ovatko hyvässä kunnossa ja yhtä vahvat kuin nuorena? 

En käyttänyt korvaushoitoa tai muutakaan.

Hiukset on tosi runsaat ja hyväkuntoiset, vähän harmaata näkyvissä. Ei muutosta vielä niissäkään

5

Vierailija
36/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vv loppui jo 5v sitten mutta  vastaan koska iho on todella hyvä ja sileä. Ihan on markettirasva, muistaakseni 6€ Nivean tai Lumenen kevyt perusrasva. Mitään muuta en ole käyttänyt koskaan. 

Olen paljon ulkona kesäkautena, en käytä raskasta meikkiä jne. Se varmaan vaikuttaa. Uni ja vedenjuonti huonoa, ruokavalio hyvä. Pesen kasvot pelkällä vedellä, ripsivärit käsisaippualla:)

Kuuden euron lumenea olekaan, mutta anyway, se ei ole syynä sun hyvään ihoon, vaan sun geenit, kun et kerran ihoasi hoida, etkä muutenkaan pidä itsestäsi huolta.

Sori joo, Prisman hinta Nivealle olikin 5.25e ja Lumenelle 4.95e;)

En pidä itsestäni huolta?? Normaalipainoinen, lihaksikas, treenaan, syön hyvin. Unettomuudesta olen kärsinyt 35v - kiitos 2. lapseni - enkä halua juoda tarpeettomasti. Kehonkoostumusmittauksessa nestetasapaino täydellisen hyvä näinkin.

Vaikka sitten hyvät geenit. Sopii sekin mulle:D Mielummin näin kuin katkera ja kateellinen, eikös?

Vierailija
37/37 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenithän tietysti aika paljon vaikuttaa. Mun äiti on lähes 90-v ja moni ihmettelee hänen sileää ihoaan, eihän se nyt oikeasti ihan sileä ole, mutta ryppyjä on kyllä ihan uskomattoman vähän. Siskoni on kuusikymppinen ja erittäin kaunis ja hehkeä iho, samoin omani, olen 51 v.

Elämäntavat vaikuttaa paljon myös. En ole koskaan tupakoinut ja alkon käyttöni rajoittuu pieneen lasilliseen viiniä muutaman kerran viikossa. En ole myöskään koskaan pystynyt olemaan auringossa, joten sillä on varmasti ollut suojaava vaikutus. Menen ajoissa nukkumaan ja nukun joka yö ainakin 8 tuntia ja usein vielä pienet päiväunet. Liikuntaa harrastan melko vähän, joogaan kyllä päivittäin, joskus 20 min, joskus tunnin. Kävelen paljon, teen puutarhatöitä, joskus käyn pyöräilemässä, uimassa, hiihtämässä jne. mutta vain sen verran mikä tuntuu mukavalta. 

Syön mitä mieli tekee, mutta annoskoot ovat pieniä verrattuna muiden annoksiin, Syön hyvin monipuolisesti kaikkea, myös makeaa, mutta sitäkin riittää pikkuinen annos; yksi tosi pieni pallo jätskiä tai yksi suklaakeksi. Käytän voita ja kermaa. Ruuasta ja yleensäkin elämästä nauttiminen on minulle tärkeää, se pitää yllä hyvän mielen koko ajan. Aamulla croissant, maitokahvi ja appelsiinimehu, kolmen lajin lounas ja päivällinen juustoineen. Luonnossa liikkumista, kodin sisustamista, perheen kanssa yhdessäoloa, romantiikkaa miehen kanssa, ystävien tapaamista, matkoja, vaahtokylpyjä, hyviä kirjoja, konsertteja...

Käytän vain luonnonkosmetiikkaa ja ihonhoitotuotteita. Uskon, että hyvä olo näkyy ulospäinkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi