Kysymys muille vaihdevuotisille akoille!?
Miten saada iho pysymään kostean hehkeänä? Ei mitään hemmetin kalliita rasvoja kiitos vaan luomukonstit ihan? N51
Kommentit (37)
Samaa mietin.
Tuntuu kuin vaihtaisin sukupuolta, kun iho kukkii ja lykkää karvoitusta.
46v.
Ainakin sitä vettä pitää juoda reippaasti ja käyttää hyviä voiteita, mutta en tiedä, mitkä voiteet pelastaisi mut, tällä hetkellä puolet naamasta aivan ruvella...
Joskus sai helokkikasvovettä, joka tehosi hormonifinneihin. Enää ei myydä, mutta olen ajatellut kokeilla kapseleita.
46v.
Vv loppui jo 5v sitten mutta vastaan koska iho on todella hyvä ja sileä. Ihan on markettirasva, muistaakseni 6€ Nivean tai Lumenen kevyt perusrasva. Mitään muuta en ole käyttänyt koskaan.
Olen paljon ulkona kesäkautena, en käytä raskasta meikkiä jne. Se varmaan vaikuttaa. Uni ja vedenjuonti huonoa, ruokavalio hyvä. Pesen kasvot pelkällä vedellä, ripsivärit käsisaippualla:)
Täyteläistä yövoidetta myös päivisin. Ruokavaliosta kannattaa jättää sokerit ja rasvaiset maitotuotteet pois.
Käytättekö hormonikorvaushoitoa? Entä hiukset? Ovatko hyvässä kunnossa ja yhtä vahvat kuin nuorena?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin.
46v.
Onko sinulla jo vaihdevuodet? Itse olen ikäisesi ja minulla on säännölliset kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vv loppui jo 5v sitten mutta vastaan koska iho on todella hyvä ja sileä. Ihan on markettirasva, muistaakseni 6€ Nivean tai Lumenen kevyt perusrasva. Mitään muuta en ole käyttänyt koskaan.
Olen paljon ulkona kesäkautena, en käytä raskasta meikkiä jne. Se varmaan vaikuttaa. Uni ja vedenjuonti huonoa, ruokavalio hyvä. Pesen kasvot pelkällä vedellä, ripsivärit käsisaippualla:)
Kuuden euron lumenea olekaan, mutta anyway, se ei ole syynä sun hyvään ihoon, vaan sun geenit, kun et kerran ihoasi hoida, etkä muutenkaan pidä itsestäsi huolta.
Vierailija kirjoitti:
Täyteläistä yövoidetta myös päivisin. Ruokavaliosta kannattaa jättää sokerit ja rasvaiset maitotuotteet pois.
Et taida meikata? Eihän yövoiteen päälle voi meikkiä laittaa kun on rasvainen ja kiiltävä. N50
Syön paljon öljyjä, munia ja siemeniä. Iho on ollut aina rasvainen ja on edelleen, vaikka olen lähellä eläkeikää.
Nyt rasvaisuudesta on hyötyä, nuorempana se harmitti. Ei ole ryppyjä.
Jos haluaa pysyä nuorekkaana ja hyvännäköisenä 50+ niin on pakko liikkua ja syödä terveellisesti. Paino alas ja kunto ylös. Muuten pitää vaan hyväksyä se mummoistuminen, jota kukaan ei halua - sitä mummovartaloa siis. Valinta on jokaisen oma. Viitsiikö vai ei? Mä valitsen viitsiä, koska se parantaa elämänlaatua ja siitä saa voimaa ja uutta säihkettä silmiinkin. Hyvä olo ja terveys tärkeimmät tässä iässä ja tästä eteenpäin!
Mulla on erittäin hyvä iho. Syön terveellisesti, ei siis sokeria, kahvia, alkoholia ja vehnää.
Juon 2-3 litraa vettä ja kävelen noin 10 km päivittäin.
Olen käyttänyt Vichy-tuotteita ja ihan vaan Niveaa.
Vaihdevuotinen akka on varsin ruma ilmaisu, jotta ap voisi petrata vaikka sitä, naamakin kirkastuisi samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuotinen akka on varsin ruma ilmaisu, jotta ap voisi petrata vaikka sitä, naamakin kirkastuisi samalla.
Oliskohan ollut vaan sarkasmia? Ja karu totuus? Suurin osa ymmärtänee? ap.
Aika paljon on geeneistä kiinni. Nuoruuden leveänaamaiset vaan kaunistuvat vanhetessaan kun taas kapeanaamaisista tulee sellaisia rusinoita ja ryppyisiä. M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin.
46v.Onko sinulla jo vaihdevuodet? Itse olen ikäisesi ja minulla on säännölliset kuukautiset.
Niin minullakin, mutta kierto on alkanut heitellä, hikoilen välistä öisin kuin olisin käynyt uimassa, ym.
Kyllä 70-100 -vuotiaat mummotkin ovat söpömpiä kuin tosi ryppyiset hennot ja sirot. Mistä sitten johtunee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin.
46v.Onko sinulla jo vaihdevuodet? Itse olen ikäisesi ja minulla on säännölliset kuukautiset.
Niin minullakin, mutta kierto on alkanut heitellä, hikoilen välistä öisin kuin olisin käynyt uimassa, ym.
Ok. Itselläni ei vielä tuollaisia oireita ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan ollut vaan sarkasmia? Ja karu totuus? Suurin osa ymmärtänee? ap.
Ruma asenne ei ainakaan kaunista ketään. Valittajat on rasittavia ihmisiä. Itsensä pilkkaamisella ei saa muuta kuin nolon olon muille ja samalla alentaa itsensä suhteessa muihin.
Kannattaa muuten harkita hormonikorvaushoitoa, jos tunnet olevasi vanha akka ja maan matonen vaihdevuosien vuoksi.
Ruokavalio kuntoon, paljon liikuntaa ja kunnon unet.