Käytännön neuvoja, millä FWB:n saa pidettyä pelkkänä FWB:nä?
Olen siis aluksi tehnyt aivan selväksi, etten hae parisuhdetta, puhtaasti vain vakituista, hyvää s*. Sen piti olla täysin ok ja hän lupasi, ettei ripustaudu eikä roiku.
Miten käytännön tasolla toimitte, jotta FWB pysyy FWB:nä?
Onko virhe jäädä kainaloon juttelemaan? Pitäisikö vain pukea ja sanoa moikka?
Ongelmatilanne, kun mies ihastui jo toisella tapaamisella. Viestittelee aamusta yömyöhään, soittelee, pyytää kylään. Mielestäni ei tarvisi viestiä lainkaan muuta kuin silloin, kun sovitaan tapaamisesta.
On myös mustasukkainen ja yrittää vaatia, ettei minulla saisi olla muita. Joudun muistuttamaan, ettemme seurustele emmekä ole suhteessa ja että molemmilla saa ja voi vapaasti olla muitakin.
Toki jos FWB olisi oikein hyvä, ideana olisi, ettei tarvisi olla muita.
Olen häntä kehoittanut etsimään itselleen oman naisen.
Tunnen käyttäväni häntä hyväksi kun tiedän hänen tunteensa ja että hän haluaa enemmän. Olisiko oikein hänen kannaltaan, että laittaisin poikki?
Mutta ennen kaikkea miten varmistan, ettei tämä toistu? N
Kommentit (31)
Se tulee olemaan miehelle kova paikka. Kerronko syyn?
Ymmärrän, ettei mene aina suunnitelmien mukaan, mutta tuo toisella tapaamisella on jo naurettavaa.
Mietin, teinkö jotain väärin? Miten estän saman toistumisen? Ap
Jos asiat ovat jo tuolla tolalla, niin on mielestäni jo niin kuin epäilet, eli käytät miestä hyväksesi. Ette ole samalla viivalla. Itse lopettaisin tuollaisen suhteen, olipa se määritelty miten tahansa.
Tuo FWB on hankala sisältämänsä friends-osaston takia. Jos ollaan ystäviä, aika kolkkoa kai olisi vain harrastaa seksiä ja painua ovesta ulos. Missä välissä se ystävätoiminta tapahtuu? Seksisuhde on eri asia, siinä noin voinee menetellä. Käytännössä sekin johtaa jommallakummalla usein jonkinnäköisiin tunteisiin.
Ei kannata lähteä viestittelemään takaisin ja vastamaan puheluihin. Viestittää joskus viivellä, niin kyllä se ymmärtää pian ottaa vähemmän yhteyttä.
Ottaa vain yhteyttä, kun tarvii seksiä.
No tuohon tarinaan ei voi kuin sanoa sen, että etsi jatkossa sellainen jännittävä kylmätunteinen kundi jolla naisia riittää joka sormelle, niin eipähän ainakaan ole sitoutumassa.
Tällaiset heti ihastuvat miehet, no kaikkihan sen tietää että heillä on ongelma vähyys. Naisten vähyys. Ja heti kun saa kerran vuodessa naista, niin häneen ihastuu heti kun se on ainoa naiskontakti aikoihin ja se pitää heti lukita alas "ettei vain menettäisi häntä jollekin toiselle" miehen ajatusmallina. Todellisuudessa osuu omaan nilkkaan tuo ajatusmalli.
Niin, pitää ottaa mies jolla on yltäkylläisyys naisista niin hän ei myöskään ihastu tai halua sitoutua. Ja toisaalta tällaiset miehethän on niitä klassisesti halutuimpia miehiä naisten keskuudessa.
Laitat poikki. Fwb homma loppuu kun toinen ihastuu. Ylipäänsä ne ei kestä kauaa ne suhteet
Jos et laita suhdetta poikki, kun toinen on ihastunu ja ite et haluu mitään, oot huono ihminen.
Ei oo mitään keinoja pitää fwb suhde fwv suhteena, jos jommalla kummalla alkaa tulla tunteita mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos asiat ovat jo tuolla tolalla, niin on mielestäni jo niin kuin epäilet, eli käytät miestä hyväksesi. Ette ole samalla viivalla. Itse lopettaisin tuollaisen suhteen, olipa se määritelty miten tahansa.
Tuo FWB on hankala sisältämänsä friends-osaston takia. Jos ollaan ystäviä, aika kolkkoa kai olisi vain harrastaa seksiä ja painua ovesta ulos. Missä välissä se ystävätoiminta tapahtuu? Seksisuhde on eri asia, siinä noin voinee menetellä. Käytännössä sekin johtaa jommallakummalla usein jonkinnäköisiin tunteisiin.
Tuota olen miettinyt itsekin, että mikä siinä on etteikö vain voi olla ystäviä jotka nussii, ja tekee kaikkea muutakin kivaa.
Minun unelma fwb kaltainen "suhde" on se, että voidaan jutella mistä tahansa, katsoa vaikka sarjoja ja leffoja, nussia, laittaa ruokaa, molemmat lukea sängyssä kirjaa, nukkua samassa sängyssä, aamuseksiä, aamupalaa ja kahvia. Sitten molemmat voi aamulla lähteä omiin menoihinsa ja sitten kun taas tekee mieli nähdä, hengailla ja sekstailla, niin sitten jompi kumpi ottaa yhteyttä ja tehdään se.
Tässä "suhteessa" ei tarvitse olla mitään vakavampia tunteita vaan pidetään hauskaa yhdessä näin ja nautitaan laatuajasta yhdessä aina kun molemmat ehtii siihen aikataulujen puolesta.
Miksei tällaista voi harrastaa vuosia saman ihmisen kanssa, pitäen sitä nimensä mukaisesti friends with benefits juttuna?
No, tällaisia suhteita minä olenkin harrastanut onnistuneesti. Mutta ihmetyttää ettei kaikki pysty tähän. Niin ja olen mies.
Ööh astuttaa FWB-jalostukseen hyväksytyllä oriilla?
FWB= Finnish WarmBlood
Ei mulla onnistunut. En ihastunut, mutta mies luuli minun ihastuneen ja alkoi käyttäyttä tökerösti ja loukkaavasti, jopa kusipäisesti. No, annoin tietenkin kuulla suorat sanat eikä olla enää missään tekemisissä. Tajusin, ettei koskaan oltu mitään kavereita.
Puhalla peli poikki. Lopeta tapailu, ja kerro syyksi se, että et voi vastata hänen tunteisiinsa, etkä ole halukas seurustelemaan. Älä leiki toisen tunteilla, pahennat vain tilannetta jatkamalla tapailua.
Mulla hyvä fwb - suhde. Välimatkaa n 100 km. Kumpikin kiinni omissa jutuissaan ja tavoissaan, ollaan 50+ ikäsiä. Sinkkuja. Tavataan n kerran kuussa. Laitellaan välillä viestejä, miten menee ja kysellään kuulumisia. Ollaan molemmat introverttejä, joten möhkäillään omiamme. Mulla ei muita suhteita, tuskin hänelläkään ja jos on, ei kuulu mulle.
Onnistunut ihmissuhde, kestänyt jo 5 vuotta samalla reseptillä.
Tapaamiset intohimoisia, helliä, kunnioittavia.
Kommentoin yleisellä tasolla, mitä tehdä tulevaisuudessa.
Ylipäätään ei ole yhtä tapaa olla F&B-suhteessa. Mutta perusmallit kai ovat kaveripano ja panokaveri.
Kaveripano on kaveri jonka kanssa joskus harrastat seksiä, kerran kuukaudessa tai sitä luokkaa, etkä joka tapaamisella. Molemmille on selvää että tässä ollaan kaveteita, ei suhteessa. Tämä on kuitenkin paljon kivempi tapa, koska kaveria kohtaan voi olla, kaverillisia, tunteitakin. Useimmat eivät nauti kylmästä seksistä jos ei ole mitään suhdetta siihen toiseen.
Tounen on panokaveri. Hänen kanssaan voit panna useammin mutta suurempia jutteluita ja hellimisiä kannattaa välttää.
Mutta tosiaan etäisen parisuhteen ja F&B:raja on myös häilyvä. Ei suhteentapaistakaan pidä sinänsä pelätä kunhan ei rajoita omia haluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota olen miettinyt itsekin, että mikä siinä on etteikö vain voi olla ystäviä jotka nussii, ja tekee kaikkea muutakin kivaa.
Minun unelma fwb kaltainen "suhde" on se, että voidaan jutella mistä tahansa, katsoa vaikka sarjoja ja leffoja, nussia, laittaa ruokaa, molemmat lukea sängyssä kirjaa, nukkua samassa sängyssä, aamuseksiä, aamupalaa ja kahvia. Sitten molemmat voi aamulla lähteä omiin menoihinsa ja sitten kun taas tekee mieli nähdä, hengailla ja sekstailla, niin sitten jompi kumpi ottaa yhteyttä ja tehdään se.
Tässä "suhteessa" ei tarvitse olla mitään vakavampia tunteita vaan pidetään hauskaa yhdessä näin ja nautitaan laatuajasta yhdessä aina kun molemmat ehtii siihen aikataulujen puolesta.
Miksei tällaista voi harrastaa vuosia saman ihmisen kanssa, pitäen sitä nimensä mukaisesti friends with benefits juttuna?
No, tällaisia suhteita minä olenkin harrastanut onnistuneesti. Mutta ihmetyttää ettei kaikki pysty tähän. Niin ja olen mies.
Miten tuo enää etoaa parisuhteesta, paitsi ettet kutsu sitä siksi?
Mulla on yksi friend without benefits ja hän on mustasukkainen aviomiehelleni :) Enpä tiedä pitäisikö vaan sanoa, ettei me voida olla kavereita :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä erolla, että tavataan keskimäärin kerran viikossa tai harvemminkin, joskus jopa kuukausia ollut välissä. Ystävyyssuhde hyödyillä se on.
Vierailija kirjoitti:
No tuohon tarinaan ei voi kuin sanoa sen, että etsi jatkossa sellainen jännittävä kylmätunteinen kundi jolla naisia riittää joka sormelle, niin eipähän ainakaan ole sitoutumassa.
Tällaiset heti ihastuvat miehet, no kaikkihan sen tietää että heillä on ongelma vähyys. Naisten vähyys. Ja heti kun saa kerran vuodessa naista, niin häneen ihastuu heti kun se on ainoa naiskontakti aikoihin ja se pitää heti lukita alas "ettei vain menettäisi häntä jollekin toiselle" miehen ajatusmallina. Todellisuudessa osuu omaan nilkkaan tuo ajatusmalli.
Niin, pitää ottaa mies jolla on yltäkylläisyys naisista niin hän ei myöskään ihastu tai halua sitoutua. Ja toisaalta tällaiset miehethän on niitä klassisesti halutuimpia miehiä naisten keskuudessa.
Plaah, ei ole tuosta kyse. Miehellä on ollut koko elämänsä ajan pitkiäkin seurustelusuhteita ja yli kymmenen vuotta kestänyt avoliitto. Viimeisin suhde päättyi keväällä. Ei ole mikään epätoivoinen nössö.
Harmillisesti vain jos mies on sinkku niin tuntuu, että he kuitenkin kaipaavat oikeaa parisuhdetta, vaikkeivät itselleenkään sitä myöntäisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin yleisellä tasolla, mitä tehdä tulevaisuudessa.
Ylipäätään ei ole yhtä tapaa olla F&B-suhteessa. Mutta perusmallit kai ovat kaveripano ja panokaveri.Kaveripano on kaveri jonka kanssa joskus harrastat seksiä, kerran kuukaudessa tai sitä luokkaa, etkä joka tapaamisella. Molemmille on selvää että tässä ollaan kaveteita, ei suhteessa. Tämä on kuitenkin paljon kivempi tapa, koska kaveria kohtaan voi olla, kaverillisia, tunteitakin. Useimmat eivät nauti kylmästä seksistä jos ei ole mitään suhdetta siihen toiseen.
Tounen on panokaveri. Hänen kanssaan voit panna useammin mutta suurempia jutteluita ja hellimisiä kannattaa välttää.
Mutta tosiaan etäisen parisuhteen ja F&B:raja on myös häilyvä. Ei suhteentapaistakaan pidä sinänsä pelätä kunhan ei rajoita omia haluja.
Tarkoitus oli saada hyvää s* ja usein ilman suhdetta tai sitoutumista.
Mies on sen sorttinen, etten koskaan alkaisi hänen kanssaan parisuhteeseen. Ei siis ikinä.
Jos olisi yksi vakituinen p*kaveri se olisi kaikin puolin turvallista.
Sanoin hänelle heti aluksi, että etsii samalla naisystävää itselleen ja kertoo kun löytää, niin väistän takavasemmalle.
Harmittaa. Äkkiä kuvittelisi, että miehelle tämä olisi ollut unelmatilanne, mutta eipä tunnu olevan.
Tuntuu julmalta sanoa, että tämä loppuu, koska sinulla on tunteita. Miten ihmeessä ilmaisen asian niin, etten loukkaisi?
Hän viestittelee ihan koko ajan, useammin kuin parhaat kaverini.
Olen tehnyt useaan kertaan selväksi, että tämä on vain p*suhde.
Täytyy tulevaisuudessa jos löytää uuden p*kaverin varmaan olla enemmän sillä vaatteet päälle ja moikka-linjalla. :( Harmittaa, koska kyllä itsekin tykkäisin hellyydestä. Ap
Jätä se sika. Ansaitset parempaa.
Minusta huonoin resepti on juuri fwb. Jos pitää toisesta ja haluaa tätä, sitähän parisuhde juuri on. Viikon tai kuukauden välein.
Parempi olla vain panosuhde, jos kerran ihminen on arvoiltaan niin erilainen. Sitten ei mitään viestittelyä ja kainaloon jäämistä, vaatteet päälle ja heipat.
Tuo missä ei ole muita suhteita, ollaan hyviä ystäviä, ja nähdään kerran viikossa tai kuussa livenä ja harrastetaan hyvää seksiä, minusta se on parisuhde. Ei parisuhde tarkoita että tarvitsee olla tavoite asua yhdessä. Itsekin olen sellaisessa parisuhteessa.
Vastauksena: laitat heti poikki. Vaikka kuinka suorasanaisesti, on silti vähemmän julmaa kuin käyttää hyväksi noin.
Olisi pitänyt laittaa poikki heti tokatreffeillä, kun tiesit. Nyt käytät häntä vain boostaamaan omaa egoasi. Niin kauan kun annat hänelle toivoa, hän ei löydä parempaa, eli sellaista joka myös haluaa hänet.
Ja kyllä, annat toivoa jos tiedät että on ihastunut ja pysyt silti suhteessa, etkä sano ettet ikinä halua samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä erolla, että tavataan keskimäärin kerran viikossa tai harvemminkin, joskus jopa kuukausia ollut välissä. Ystävyyssuhde hyödyillä se on.
No mä oon avioliitossa ja tavataan noin kerran viikossa , joskus pari viikkoakin väliä.
Todellakin laitat poikki ja etsit uuden panokaverin. Ikinä ei voi olla varma, ettei toisella tunteet kehity, mutta jos niin käy, homma seis. Mulla oli toimiva panosuhde nelisen vuotta, mutta sitten siinäkin kävi niin, että mies lopulta rakastui...