Millä poistaa älytöntä silmäluomien turvotusta?
Joskus on aamulla yläluomet ihan makkaramaiset ja varsinkin toisen silmän alle kertyy vanhan vamman takia nestettä. Millä tuotteilla/konsteilla tuota turvotusta saa nopeammin pois?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aamuisin luomet turvoksissa kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Lääkitys poisti sen. Onko ripset tai kulmakarvat harventuneet?
En ole huomannut harventumista.
Ap
Ensiavuksi voi kokeilla kaalinlehtiä silmien päälle. En uskoisi ellen olisi itse kokenut. Joka aamu ei varmaan kyllä voi makoilla kaalit naamassa. Mutta minut tuo kikka on pelastanut pari kertaa, kun olen ennen tärkeitä treffejä tms. herännyt luomet palloina. Rullaile lehtiä ensin vähän ja pidä niitä tiukasti luomilla vartti tai kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ensiavuksi voi kokeilla kaalinlehtiä silmien päälle. En uskoisi ellen olisi itse kokenut. Joka aamu ei varmaan kyllä voi makoilla kaalit naamassa. Mutta minut tuo kikka on pelastanut pari kertaa, kun olen ennen tärkeitä treffejä tms. herännyt luomet palloina. Rullaile lehtiä ensin vähän ja pidä niitä tiukasti luomilla vartti tai kauemmin.
Oho, tuosta en ole kuullutkaan! Ap
Vaiha se viinin dokaaminen veteen
Veli kirjoitti:
Vaiha se viinin dokaaminen veteen
En dokaa. Alkoa käytän aika harvoin, noin kerran kuussa- 6 viikon välein saatan jonkun riistaliharuuan kanssa ottaa lasin tai kaksi punkkua. Inhoan humalatilaa ja krapulaa. Olen nyt tehostanut vedenjuontia, joka ennen on ollut kyllä tosi minimaalista. Eilen join vettä n 2l. Huomaa kyllä että on tullut juotua kun vessassa täytyy juosta.
Ap
Vaikka turvotuksen syyn selvittäminen ja korjaaminen on tärkeintä, voi tuohon turvotukseen kokeilla myös kosmeettista apua. Kofeiinia sisältävät tuotteet vähentävät turvotusta silmänympärysalueella ja esim. The Ordinary-merkki valmistaa kohtuuhintaista kofeiiniseerumia.
Kiitos vinkeistä! Kärsin kyllä siitepölyallergiasta keväisin mutta tämä tämä turvotus on esiintynyt ympäri vuoden. Niin ja ei tämä ihan joka-aamuinen ilmiö onneksi ole, mutta aina välillä vaivaa.
Ap