Miehen kaverit eivät osu pönttöön?
Meillä käy välillä miehen kavereita ja joka kerta kun ovat käyneet vessassa, pöntön edessä on k*sta. Myös siinä pöntön renkaan alla on, kun olen sen alle kurkannut ja pöntön reunaa pitkin valuu.
Kertakaikkisen ällöttävää ja ensimmäisen kaverin kohdalla siivosin mitään asiasta mainitsematta, ajattelin että oli vahinko eikä huomannut tmv. Seuraavan kaverin kohdalla mainitsin miehelle asiasta ja hän sanoi, että olisit sanonut, tottakai kaverit saavat itse siivota.
Kun sitten seuraavalla kerralla sanoin miehelle, että siellä oli taas jälkiä (en siivonnut itse ja kaverit olivat vielä meillä) mies sanoi, että antaa painua siivoamaan jälkensä. Kaverit pitivät kauheaa meteliä asiasta, että miksi ihmeessä, ei se voi haitata, miksei vaimo siivoa, kauheaa nillitystä jne. Jälkeenpäin kaverit sitten päättivät, että mieheni on tossun alla ja minä olen kauhea pirttihirmu, joka valittaa kaikesta.
Siis miten ei aikuiset ihmiset osu pönttöön? Mieskin on tätä kanssani ihmetellyt, että miten on mahdollista. Ajattelin, että tällaiset miehet ovat urbaanilegendaa, kun oman miehen kanssa ei ole ollut tällaista ongelmaa 10vuoden liiton aikana koskaan, myös pöntön kansi on aina mennyt kiinni pyytämättä. Miten aikuisilla ihmisillä voi olla tällainen hygienia?
Olen ajatellut omalle kohdalle, jos kylässä jäisi vaikka jarrujäljet pönttöön jostain syystä tai tippuisi renkaalle pisara tai kuukautisverta, en ikinä kehtaisi jättää isäntäväen siivottavaksi sitä vaan tottakai siivoaisin itse. Millainen hygieniakasvatus tällaisilla ihmisillä oikein on?
Kommentit (48)
No minäkin ihmettelen usein että moni ei osu pönttöön. En ihmettele että moni nainen vaatii istaaltaan kusemista kun osa äijistä on kummallisia ruikkijoita. Itse olen varmaan selvinpäin kussut pöntön ohi joskus pikkupoikana.
Yleensä tähtääminen toimii mutta sotkua tuottavat
-roiskeet, liiasta paineesta
-"kaksihaarainen", kun on jotenkin kierteellä / edellinen laaki jumissa piipussa, siinä ei oikein ehdi toimia kun vahinko jo tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tähtääminen toimii mutta sotkua tuottavat
-roiskeet, liiasta paineesta
-"kaksihaarainen", kun on jotenkin kierteellä / edellinen laaki jumissa piipussa, siinä ei oikein ehdi toimia kun vahinko jo tapahtuu
Omat vahingot voi siivota eikä jättää muiden huoliksi.
Ne oottaa kehuja? "no niin, nyt on jollakulla tullut pissi reippaasti, hyvä hyvä!"
Ymmärrän kyllä, että joskus käy vahinkoja ja voi olla jotain ongelmaa, mutta sitä ihmettelen, ettei siivoa jälkiään.
Itse en ikinä kehtaisi jättää omia sotkuja toisten siivottavaksi, vielä jotain eritteitä. Miehenikin on sanonut kun tästä on puhuttu, että jos hänelle joskus tulee sama ongelma, toimittaa asiansa sitten istuen tai siivoaa jälkensä.
Tämä on kuitenkin nyt toistunut miehen 5 kaverilla ja iältään ovat 18v-25v, joten kummastuttaa vielä enemmän, että onko näin nuorilla jo jotain ongelmia. Hygieniakasvatus ainakin on mennyt pieleen, kun eivät näe siinä mitään outoa tai väärää jättää eritteitään muiden siivottavaksi.
Ap
Hei mä tiedän tähän ratkaisun. Sun pitää pissatuttaa ne miehesi kaverit käsiotteella.
Vierailija kirjoitti:
No minäkin ihmettelen usein että moni ei osu pönttöön. En ihmettele että moni nainen vaatii istaaltaan kusemista kun osa äijistä on kummallisia ruikkijoita. Itse olen varmaan selvinpäin kussut pöntön ohi joskus pikkupoikana.
Mies istuinkusella :D Haha ei helvetti. Kukaan mies ei kuse istualtaan, tai ei ainakaan tunnusta tekevänsä niin.
Tuli tästä mieleeni, etten kyllä ihmettele kun mieheni aina valittaa, miten saastaisia miesten vessat ovat. Usein lattiat melkein kuulemma lainehtivat k*sesta ja p*skaa on kaikkialla.
Ap
"Miksei vaimo siivoa"
Siis ihan oikeastiko joku aikuinen ihmettelee, että miksi kaverin vaimo ei suostu siivoamaan hänen eritteitään?
Vierailija kirjoitti:
"Miksei vaimo siivoa"
Siis ihan oikeastiko joku aikuinen ihmettelee, että miksi kaverin vaimo ei suostu siivoamaan hänen eritteitään?
Jonkun trollin tai provoilijan miehen kaveri varmaan ajattelee näin.
Meillä ongelmana on se, että vessassa on ikkuna jonka voi avata jos aiheuttaa hajuhaittoja, mutta miehet eivät avaa. Perusteluna on se, että kyllä vessassa saa haista p*ska.
Yksi kavereista tosiaan kysyi, että miksen minä siivoa, on muutenkin rasittava tyyppi ja sovinistinen. Ei meillä olekaan vieraillut tuon jälkeen, mieheni puolustaa minua todella hanakasti eikä siedä minulle niskojen nakkelua tai minun loukkaamistani lainkaan. Ennen tuota oli kuitenkin ollut ihan asiallinen minua kohtaan. Siivosi kyllä lopulta jälkensä, vaikka kauan siitä mieheni saikin vääntää hänen kanssaan. Voin vai kuvitella, missä kunnossa hänen oma vessansa on, tai no äitinsä vessa kun asuu äidillään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana on se, että vessassa on ikkuna jonka voi avata jos aiheuttaa hajuhaittoja, mutta miehet eivät avaa. Perusteluna on se, että kyllä vessassa saa haista p*ska.
Pari pisaraa renkaalla ja vähän kakka haisee, niin jopas on nipottajan maailma solmussa.
Vierailija kirjoitti:
Kaverit pitivät kauheaa meteliä asiasta, että miksi ihmeessä, ei se voi haitata, miksei vaimo siivoa, kauheaa nillitystä jne?
0/5
Mulla joskus työpaikan vessassa kusi suihkuaa seinille ja lattialle kun kiireellä pitää käydä palavereiden välissä.
Minä kusen vieraissa aina lavuaariin. On sopivalla korkeudella eikä tule roiskeita.
Täytyy istua pöntöllä jos haluaa kusta siististi, suihku on usein niin epämääräinen ja leveä että mahdotonta että kaikki menisi siististi pönttöön.
Itse miehenä sanon sille ainoalle urpolle, joka porukassamme ei erikseen tajua istua kylässä, että istuu tai itkee ja istuu.
Eturauhasongelma?