Koko loma pelkkää sadetta, ketuttaa.
Tänäänkin niin kylmä ettei tarennut ilman takkia, kevytuntuvatakki ei ollut yhtään liikaa. Sääennuste näyttää seuraavat pari viikkoa silkkaa sadetta ja tautisen kylmää ja sitten hop, loma on ohi. Olen varma että sitten alkaa taas helteet...
Muita sadekelien ja kylmän kesän inhoajia?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Sä taidat olla niitä joiden mielestä mikään ei oo ikinä hyvin. Liikaa hellettä = loma pilalla. Liikaa sadetta = loma pilalla. Sitten valitetaan jossain v*tun AV palstalla, ikään kuin täällä kukaan kontrolloisi säätä.
Helle sopii mulle vallan mainiosti, +22 ja siitä ylöspäin on ok. Sade on ok mutta ei joka päivä.
ap
Vierailija kirjoitti:
On täällä Helsingissä ainakin pääosin ollut oikein hyvät ja lämpimät säät. Miten ihmiset jaksaa valittaa kaikesta? Nauttisit lomasta. Loma on aina lomaa!!
Suomessa on muutakin kuin Helsinki, dille.
Ja ei, loma ei ole kaikille lomaa, jos sataa ja on kylmä koko ajan
AINA pitää varata viikko kesälomasta, että lähtee Kreikkaan, Turkkiin tai Kyprokselle... no miksei Italiaan.
Jos oikeasti laskee sen varaan, että täällä on +31, täyttä aurinkoa, kohtalainen ilmankosteus ja merivesi +27 tai enemmän, niin positiivari on. Tosi positiivinen ihminen. Itse en jaksa ihan tuohon, vaan ostan loman.
Mikä ihmeen keli??
quote=Vierailija]Loman pitäminen on Suomessa ihan arpapeliä kelien suhteen. Suomi ei ole erityisen tunnettu helteisistä ja aurinkoisista kesistään. Tänne matkustetaan kesäisin nimenomaan viileämmän ilman perässä. Jos haluaa lomaviikoilleen takuuvarmasti lämmintä, on matkustettava etelään. Niin se vain on.
Toki loma on lomaa, vaikka keli olisi mitä. Vietin kerran mökkilomaviikon 8 asteen kelissä. Se ei kuitenkaan estänyt saunomista, grillaamista, uimista ja kalastusta. Luettua tuli kyllä paljon. Kieltämättä olisi ollut mukavaa, jos aurinko olisi paistanut muulloinkin, kun vain lähtöpäivänä. Mutta sellainen arpaonni osui siihen kohtaa kesää. Kivaa oli silti.[/quote]
Jos syyttää säätä että se pilaa loman, niin pitää kasvaa aikuiseksi. Säästä valittaminen kertoo että on vielä lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loman pitäminen on Suomessa ihan arpapeliä kelien suhteen. Suomi ei ole erityisen tunnettu helteisistä ja aurinkoisista kesistään. Tänne matkustetaan kesäisin nimenomaan viileämmän ilman perässä. Jos haluaa lomaviikoilleen takuuvarmasti lämmintä, on matkustettava etelään. Niin se vain on.
Toki loma on lomaa, vaikka keli olisi mitä. Vietin kerran mökkilomaviikon 8 asteen kelissä. Se ei kuitenkaan estänyt saunomista, grillaamista, uimista ja kalastusta. Luettua tuli kyllä paljon. Kieltämättä olisi ollut mukavaa, jos aurinko olisi paistanut muulloinkin, kun vain lähtöpäivänä. Mutta sellainen arpaonni osui siihen kohtaa kesää. Kivaa oli silti.
juuri näin! Kyse on asenteesta, monet kieltävät loman onnistumisen mahdollisuuden jo omalla asenteellaan. No meitä on moneen junaan. Sateinen kesäpäivä on mitä parhain ilma saunoa ja käydä sateessa viilentymässä. Jokainen tietysti tavallaan, mutta valittaminen ei yleensä auta itseä, eikä muitakaan.
Kun koko 4 viikon loma sataa vettä niin mua ei naurata. Grilli ei ole katoksessa, ei voi grillata sateella. Uiminen on kivaa jos järven vesi on vähintään +24 astetta, nyt ei ole.
ap
Aika avuttomaksi sitä muutamat kuurot saa.. se on sinun oma syy jos et osaa nauttia lomasta.
Muutamat sadekuurot. Meillä sataa ihan muuta kuin kuuroja. Ja on rasittavaa miettiä mitä tehdä kun sateiden välissä on pari tuntia väliä. Eikä etukäteen tiedä onko väli 10min vai tunnin. Avuton en ole, en vain tykkää sateesta. Oletko muuten itse grillannut sateella taivasalla?
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos syyttää säätä että se pilaa loman, niin pitää kasvaa aikuiseksi. Säästä valittaminen kertoo että on vielä lapsi.
Kuka on syyttänyt säätä loman pilaamisesta?
ap
Vierailija kirjoitti:
AINA pitää varata viikko kesälomasta, että lähtee Kreikkaan, Turkkiin tai Kyprokselle... no miksei Italiaan.
Jos oikeasti laskee sen varaan, että täällä on +31, täyttä aurinkoa, kohtalainen ilmankosteus ja merivesi +27 tai enemmän, niin positiivari on. Tosi positiivinen ihminen. Itse en jaksa ihan tuohon, vaan ostan loman.
No kiva, olispa mullakin varaa eikä vain sairauksia.
Mulla oli oikein kivat lomakelit. Olin kolme vkoa heti kesäkuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Ap,
Pukeudu kauniisiin kesävaatteisiin, ulkoile, osta tai mene keräämään mansikoita, suunnittele kivoja reissuja yms. Nauti! Oli sää mitä tahansa, nauti lomastasi.
En ole ap, mutta kyllä sää on merkittävä tekijä onnistuneessa lomassa. Tosin minä en oletakaan Suomessa olevan lämmintä, mutta ei se harmitusta poista. Meillä on ollut mahdollisuus matkustaa ja niin olemme tehneetkin. Kaikki ei voi ja silloin ymmärrän hyvin, että loma on pilalla.
Pukeudu kesävaatteisiin?! Mittari näyttää +9 ja sataa vettä. Minä jäädyn eli pukeudun sen mukaan. Kivoja asioita ollaan suunniteltu ja toteutettukin, mutta huvipuisto vesisateella on kurja paikka (paitsi ei jonoa). Sadetakit oli, mutta silti oli ankeaa. Kävimme myös saaristoretkellä tuttavaperheen kanssa. Tarkoitus oli uida ja grillata. Uimiset jäi kun oli viileää ja syömisetkin hoidettiinpikakelauksella. Ei siellä kukaan viihtynyt kovin kauaa.
Ulkoilu on minulle tärkeää ja sadevarusteet hiostaa. Eikä sateella voi mennä istumaan ja ihailemaan maisemia mihinkään kun persaus kastuu. Kyllä Suomen ankeassa ilmastossa olisi kohtuullista, että edes pari kesäkuukautta olisivat aurinkoisia.
Joo, eihän tämä kiva ole tämä Suomen sää kun olin viikon lomalla Kroatiassa ja siellä lämpöä oli +36 ja kun sieltä palasi Suomeen niin oli fiilis aika masentunut ja vähän pettynytkin. Mutta näillä eväillä mennään, pitää vaan kaivaa pitkähihaiset kaapista ja hemmotella itseään muulla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, eihän tämä kiva ole tämä Suomen sää kun olin viikon lomalla Kroatiassa ja siellä lämpöä oli +36 ja kun sieltä palasi Suomeen niin oli fiilis aika masentunut ja vähän pettynytkin. Mutta näillä eväillä mennään, pitää vaan kaivaa pitkähihaiset kaapista ja hemmotella itseään muulla tavoin.
Juu, paitsi vieläkään ei ole kerrottu miten voi rahattomana, talottomana ja ystävättömänä hemmotella itseään, jos sääkin on pelkkää pas kaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö Suomessa ei juuri koskaan ole tasaisen lämmintä. Säät ovat todella vaihtelevia kesäisin, myös heinäkuussa. Sinun se tässä kannattaa vaihtaa maata, jos et Suomessa viihdy.
Ei näin kylmää. Kylmin heinäkuu 30 vuoteen.
Nyt on 8. päivä heinäkuuta. Ehkä ei vielä kannata mainostaa tätä kuukautta kylmimpänä, sateisimpana tai mitään muutakaan, kun kuukausi ei ole vielä puolivälissäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö Suomessa ei juuri koskaan ole tasaisen lämmintä. Säät ovat todella vaihtelevia kesäisin, myös heinäkuussa. Sinun se tässä kannattaa vaihtaa maata, jos et Suomessa viihdy.
Nyt on 8. päivä heinäkuuta. Ehkä ei vielä kannata mainostaa tätä kuukautta kylmimpänä, sateisimpana tai mitään muutakaan, kun kuukausi ei ole vielä puolivälissäkään.
No ensi viikko on ennusteiden mukaan tätä samaa pas kaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ensi viikko on ennusteiden mukaan tätä samaa pas kaa.
Mutta siitä eteenpäin ei ole vielä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan viileää kesää! 😊😊😊 Tämä on juhlaa!
Eikä ole, tuntuu syksyltä.
ap
Syksyllä on kylmä, nyt ei ole kun pitkähihaisella tarkenee tai ohuella takilla. Olet kyllä vilukissa jos pitää untuvatakkia kaivaa varastosta päälle.
Itse rakastan viileä kesää ja ennen kaikkea syksyä! RAKASTAN SADETTA, SATEENRAIKASTA ILMAA, SATEEN TUOMAA RAUHAA ULKONA...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loman pitäminen on Suomessa ihan arpapeliä kelien suhteen. Suomi ei ole erityisen tunnettu helteisistä ja aurinkoisista kesistään. Tänne matkustetaan kesäisin nimenomaan viileämmän ilman perässä. Jos haluaa lomaviikoilleen takuuvarmasti lämmintä, on matkustettava etelään. Niin se vain on.
Toki loma on lomaa, vaikka keli olisi mitä. Vietin kerran mökkilomaviikon 8 asteen kelissä. Se ei kuitenkaan estänyt saunomista, grillaamista, uimista ja kalastusta. Luettua tuli kyllä paljon. Kieltämättä olisi ollut mukavaa, jos aurinko olisi paistanut muulloinkin, kun vain lähtöpäivänä. Mutta sellainen arpaonni osui siihen kohtaa kesää. Kivaa oli silti.
juuri näin! Kyse on asenteesta, monet kieltävät loman onnistumisen mahdollisuuden jo omalla asenteellaan. No meitä on moneen junaan. Sateinen kesäpäivä on mitä parhain ilma saunoa ja käydä sateessa viilentymässä. Jokainen tietysti tavallaan, mutta valittaminen ei yleensä auta itseä, eikä muitakaan.
Siis luulet, että kaikilla on mökki tai sauna? Kun ei ole, niin ei olekaan niin kivaa se "sateessa viilentyminen". Voisi sunkin asentees muuttua, kun mökkis ja saunas katoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun koko 4 viikon loma sataa vettä niin mua ei naurata. Grilli ei ole katoksessa, ei voi grillata sateella. Uiminen on kivaa jos järven vesi on vähintään +24 astetta, nyt ei ole.
ap
Aika avuttomaksi sitä muutamat kuurot saa.. se on sinun oma syy jos et osaa nauttia lomasta.
Muutamat sadekuurot. Meillä sataa ihan muuta kuin kuuroja. Ja on rasittavaa miettiä mitä tehdä kun sateiden välissä on pari tuntia väliä. Eikä etukäteen tiedä onko väli 10min vai tunnin. Avuton en ole, en vain tykkää sateesta. Oletko muuten itse grillannut sateella taivasalla?
ap
Olen grillannut useastikkin. Retkeillessä välillä sataa ja välillä ei sada. Sinä olet nimenomaan avuton. Osta vaikka toinen grilli minkä saat sateensuojaan, vai tuliko yllätyksenä että suomessa voi sataa? Rakenna katos missä voit nauttia elämästä. Osta iso päivänvarjo. Tee kevytpeitteestä itsellesi suoja missä voit myös grillata. Mene uimahalliin uimaan jos alle 24 astetta on kylmä, tarkenetkohan uimahallissakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan viileää kesää! 😊😊😊 Tämä on juhlaa!
Eikä ole, tuntuu syksyltä.
ap
Syksyllä on kylmä, nyt ei ole kun pitkähihaisella tarkenee tai ohuella takilla. Olet kyllä vilukissa jos pitää untuvatakkia kaivaa varastosta päälle.
Itse rakastan viileä kesää ja ennen kaikkea syksyä! RAKASTAN SADETTA, SATEENRAIKASTA ILMAA, SATEEN TUOMAA RAUHAA ULKONA...
Minä en kyllä tarkene kymmenessä asteessa tuulessa ja sateessa ilman takkia... Kaikki ei edelleenkään asu Helsingissä.
No suurin ulina palstalla kylläkin alkaa, jos lämpötila on yli 24 astetta ja aurinko paistaa.