Koko loma pelkkää sadetta, ketuttaa.
Tänäänkin niin kylmä ettei tarennut ilman takkia, kevytuntuvatakki ei ollut yhtään liikaa. Sääennuste näyttää seuraavat pari viikkoa silkkaa sadetta ja tautisen kylmää ja sitten hop, loma on ohi. Olen varma että sitten alkaa taas helteet...
Muita sadekelien ja kylmän kesän inhoajia?
Kommentit (84)
Ap on näitä mukavia ihmisiä, jotka syyttävät omasta onnettomuudestaan muita. Nyt kun ei ole muita, niin syytetään säätä. Nämä ovat yleensä aika laiskoja ihmisiä.
Hanki pirteän väriset sadevaatteet ja kumpparit niin ei sade haittaa ulkoiluja. Märässä metsässä on ihan hauskaa retkeillä. Eikä ole ruuhkaa!
Itse vihaan sadetta ja arvasin että lomakelit on taas pelkkää kuraa. Siksi varasinkin reissun Espanjaan. Ärsyttäisi jos loma menisi taas kelien takia haaskuuseen, sitä riskiä en enää ota!
Loman pitäminen on Suomessa ihan arpapeliä kelien suhteen. Suomi ei ole erityisen tunnettu helteisistä ja aurinkoisista kesistään. Tänne matkustetaan kesäisin nimenomaan viileämmän ilman perässä. Jos haluaa lomaviikoilleen takuuvarmasti lämmintä, on matkustettava etelään. Niin se vain on.
Toki loma on lomaa, vaikka keli olisi mitä. Vietin kerran mökkilomaviikon 8 asteen kelissä. Se ei kuitenkaan estänyt saunomista, grillaamista, uimista ja kalastusta. Luettua tuli kyllä paljon. Kieltämättä olisi ollut mukavaa, jos aurinko olisi paistanut muulloinkin, kun vain lähtöpäivänä. Mutta sellainen arpaonni osui siihen kohtaa kesää. Kivaa oli silti.
Olen ap kanssa ihan samaa mieltä. Koitan ajatella, että elämä on paskalinko, eikä elämältä kannata odottaa mitään. Niin kestän tän kylmyydenkin. Kirjastosta iso kasa roskaromaaneja ja iso suklaalevy.
Itse kyllä tarkenin t-paidalla ja shortseilla. Lapsi juoksenteli nakuna. Tosiaan Hesassa ollut n. 20 astetta plussaa tänään. Jos jossain muualla ollut kylmempää niin se johtuu siitä, että Suomi on pitkä maa eikä voi puhua sään suhteen, että "Suomessa aina sitä ja tätä", koska sää vaihtelee paikkakunnittain.
Itse varaan AINA kesälomalle matkan etelään. Ihan vain varmuuden vuoksi. Suomi on Suomi.
Olen selvästi aggressiivisempi tällaisilla keleillä.
Vierailija kirjoitti:
Loman pitäminen on Suomessa ihan arpapeliä kelien suhteen. Suomi ei ole erityisen tunnettu helteisistä ja aurinkoisista kesistään. Tänne matkustetaan kesäisin nimenomaan viileämmän ilman perässä. Jos haluaa lomaviikoilleen takuuvarmasti lämmintä, on matkustettava etelään. Niin se vain on.
Toki loma on lomaa, vaikka keli olisi mitä. Vietin kerran mökkilomaviikon 8 asteen kelissä. Se ei kuitenkaan estänyt saunomista, grillaamista, uimista ja kalastusta. Luettua tuli kyllä paljon. Kieltämättä olisi ollut mukavaa, jos aurinko olisi paistanut muulloinkin, kun vain lähtöpäivänä. Mutta sellainen arpaonni osui siihen kohtaa kesää. Kivaa oli silti.
juuri näin! Kyse on asenteesta, monet kieltävät loman onnistumisen mahdollisuuden jo omalla asenteellaan. No meitä on moneen junaan. Sateinen kesäpäivä on mitä parhain ilma saunoa ja käydä sateessa viilentymässä. Jokainen tietysti tavallaan, mutta valittaminen ei yleensä auta itseä, eikä muitakaan.
Minulla toinen loma-pätkä tulossa elokuun alussa ja vuokra-mökki on varattuna. Menen sinne lasten kanssa. Hieman jo mietin millaiset kelit sitten mahtavat olla. Mutta oli mikä oli; juurikin saunominen, uiminen ja grillaaminen kuuluvat mökki-touhuihin. Samoin lettujen paistamine ja rento mökki-elämä.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea olet? Tänään Etelä-Suomessa mittari näytti 22 astetta, ihan riittävän lämmintä oli vesipuistossa, ulkoaltaillakin tarkeni. Eilen nyt tuli vettä kunnolla, edellispäivänä satoi ehkä puoli tuntia, muuten pärjäsi ihan kauluspaidassa.
Asun Etelä-Suomalaisessa kaupungissa, oli +16 astetta ja tuulista. Ja vesisadetta.
ap
Sä taidat olla niitä joiden mielestä mikään ei oo ikinä hyvin. Liikaa hellettä = loma pilalla. Liikaa sadetta = loma pilalla. Sitten valitetaan jossain v*tun AV palstalla, ikään kuin täällä kukaan kontrolloisi säätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juuri näin! Kyse on asenteesta, monet kieltävät loman onnistumisen mahdollisuuden jo omalla asenteellaan. No meitä on moneen junaan. Sateinen kesäpäivä on mitä parhain ilma saunoa ja käydä sateessa viilentymässä. Jokainen tietysti tavallaan, mutta valittaminen ei yleensä auta itseä, eikä muitakaan.
Kun koko 4 viikon loma sataa vettä niin mua ei naurata. Grilli ei ole katoksessa, ei voi grillata sateella. Uiminen on kivaa jos järven vesi on vähintään +24 astetta, nyt ei ole.
ap
Täällä Varsinais-Suomessa on joka päivä ollut poutaa, toki sadekuuroja on esiintynyt. Eilinen ja tämä päivä olivat tosin huomattavan sateisia, mutta katoin juuri 10 pv ennusteen niin pelkkää poutaa ja noin 16-19 astetta. Mahtava lenkkeillä, pelata lasten kanssa ulkona, käydä sateellakin uimassa järvessä, laittaa hyvää ruokaa, lukea, pelata lautapelejä, selata nettiä jne. Ja ihan vaan olla. Ihanaa lomaa. Meinasin läkähtyä etelä-Euroopan kuumuudessa, kun oli olimme siellä alkukesästä.
Seksikin on kivampaa, kun ei ole liian kuuma.
Ihme porukkaa, jos sää pilaa koko loman. Onhan niitä asioita, joita on kiva tehdä koleassakin säässä. Eihän se tietty niin ihanaa ole, kuin auringossa rannalla köllöttely, mutta vähän asennetta kehiin nyt. N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun koko 4 viikon loma sataa vettä niin mua ei naurata. Grilli ei ole katoksessa, ei voi grillata sateella. Uiminen on kivaa jos järven vesi on vähintään +24 astetta, nyt ei ole.
ap
Aika avuttomaksi sitä muutamat kuurot saa.. se on sinun oma syy jos et osaa nauttia lomasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa, jos sää pilaa koko loman. Onhan niitä asioita, joita on kiva tehdä koleassakin säässä. Eihän se tietty niin ihanaa ole, kuin auringossa rannalla köllöttely, mutta vähän asennetta kehiin nyt. N48
No kerropa 10 ihanaa asiaa joita kesällä voi tehdä ilman rahaa, ja ilman lämpöä ja aurinkoa? Minua vituttaa, kun ainoa ilo johon on varaa eli lämpö ja uiminenkin vietiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropa 10 ihanaa asiaa joita kesällä voi tehdä ilman rahaa, ja ilman lämpöä ja aurinkoa? Minua vituttaa, kun ainoa ilo johon on varaa eli lämpö ja uiminenkin vietiin.
Niin, ja ilman omaa taloa ja pihaa, tai ihmissuhteita. Antaa tulla ehdotuksia!
Luulet vissiin että kaikki asuu Helsingissä.