Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä festarien hinnoille on tapahtunut? Sama viikonlopun kestävä festari joka maksoi 55e huippuesiintyjillä on nyt 180e tuntemattomilla esiintyjillä??

Vierailija
08.07.2019 |

Kun itse kävin festareilla nuorempana, festari maksoi 55e koko viikonlopulta ja esiintyjinä oli ihan tavallisina niminä mm. HIM, Nightwish, Sonata Arctica ja monta ulkomaalaista tähteä. (Huom. tällöin tämä 55e oli vieläpä aika kirpaiseva summa tällaisista festareista suurimmalle osalle nuorista.)

Nyt kun katsoo samaa festaria niin se maksaa 180e viikonlopulta ja siellä on joku hemmetin Kisu ja jotain täysin nevähööd esiintyjiä 99%. En ylipäätänsä näe lähes mitään Rock-aiheista esiintyjää vaikka festarin nimessä on "rock".

Mitä ihmettä on tapahtunut? Tässäkö sen inflaation ja rahan arvon menetyksen näkee parhaiten? Käykö joku epäironisesti 180e maksavalla festarilla?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei vaan ymmärrä rahan arvoa kun pikkuhiljaa nostavat hintoja. Pian se hinta on 235€, sitten 290€. Ihan normi hintahan se, tuon verranhan se maksaa joo.

Näen jatkuvasti tätä ninjamaista hintojen nostelua aivan kaikessa. Paras esimerkki on Fazerin suklaat joista oli paketin grammamäärää alennettu ja samalla hintaa oli nostettu jotain 10%. Suoranainen tupla inflaatio eikä oikeastaan kukaan edes huomannut.

Tätä tapahtuu jatkossa joka vuosi, kohta ne Fazerin suklaakonvehtipaketit ovat minimaalisen kokoisia (tyyliin 50g) mutta ovat hinnaltaan jotain 16e.

Vierailija
22/23 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa elänyt 70/80-luvulla.. Kateellisena katselen valokuvia kun mun porukat on käyny kunnon festareilla. Bänditkin on ollu ihan toista luokkaa noihin aikoihin. Olispa aikakone (ei se bändi, hyih)... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika on ajanut sinun ohi, olet pudonnut kelkasta. Olet menneisyyteen jämähtänyt, kuuntelet jotain radio novaa tai nostalgiaa eikä tämän päivän musiikki ole sinulle tuttua. Se sinulle on käynyt.

Hyvin paljon mahdollista. En kylläkään kuuntele mitään radiokanavia, lähinnä mitä soi ulkona käydessä ja vaikkapa kuntosalilla.

Mutta se kertoo kai enemmän nykymusiikin tasosta kuin minusta, jos kiinnostus musiikin tarjontaan lopahtaa näin. Jossain vaiheessa musiikintaso tippui valtavasti ja sillä tiellä ollaan yhä.

AP

Ei se oikeastaan kerro musiikintason laskusta, vaan ainoastaan sun omista mieltymyksistä. Itse olen 50 v ja aikanaan kuuntelin rockia, ja kävin festareilla. Olen aina ollut musiikin ”suurkuluttaja” ja olen edelleen. Tykkään tämän päivän musiikista paljon, myös rapista. Käyn myös festareilla ja keikoilla. Tykkään monenlaisesta musiikista, riippuu päivästä mitä tulee kuunneltua. Autossa soi radiokanavista yleensä Box, josta tulee melko ajankohtaista musiikkia. Mitään kasaria tai ysäriä en jaksa kuunnella, mutta rockin klassikoita rakastan edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi