Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni ei osaa sytyttää grilliä!

Vierailija
07.07.2019 |

Olimme mökillä ja lähdin kyläkaupasta hakemaan makkaraa ym. grillattavaa. Vaimon oli tarkoitus sillä välin sytyttää vanhaan pihagrilliin tuli. Viivyin puolisen tuntia ja puut olivat edelleen sytyttämättä!

Onko muilla yhtä tumpeloita puolisoja? Tämä on vaan niin hiton ärsyttävää, kun toinen ei hallitse edes yksinkertaisia perusjuttuja.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites olisi, jos vaikka opettaisit. Kaikki eivät välttämättä ole lapsuudessaan/nuoruudessaan koskaan joutuneet tai päässeet sytyttellemään puita tai edes hiiliä. Jos ei perheessä ole ollut sen paremmin grilliä, saunaa kuin takkaakaan, niin missäpä se vaimo olisi oppinut? Tai jos lapsuuden perheessä nämä ovat aina olleet niitä mukamas miesten hommia, eikä naisten ole annettu edes yrittää halutessaan? Mikä se sellainen mies on, joka pistää toisen hommiin varmistamatta, että tämä osaa? Eikä ilmeisesti ole edes sen veraa järkeä päässä, että osaisi asiallisesti opettaa?

Sivusta kommentoin, että joissain parisuhteissa asetelma ”mies opettaa naista” ei tule kyseeseen. Se tulkitaan loukkauksena ja halventavana vähättelynä, joka oikeuttaa silmittömään raivoon ja vastahyökkäykseen. Terveisin nimim. harkinta-ajalla.

Eiköhän noissa tapauksissa yhdeksän kertaa kymmenestä ole vika siinä opetustyylissä, ei siinä, etteikö asiallisesti saisi opettaa toiselle asiaa, jota tämä ei osaa. Mutta jos siinä menee ylimielisenä päällepäsmäröimään ja oikein isällisesti kädestä pitäen pikkutyttöä opettamaan, niin ei ole ihme, jos ei saa vastakaikua neuvoilleen. Ihan sama pätee muissakin ihmissuhteissa, mm. työelämässä, opettajan ja opetettavan sukupuolista riippumatta. Mikään ei ole niin vastenmiellinen kuin pätemistarpeessa "opettava" keski-ikäinen mies. Paljon parempi ei ole vastaava nainenkaan.

Vierailija
22/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites olisi, jos vaikka opettaisit. Kaikki eivät välttämättä ole lapsuudessaan/nuoruudessaan koskaan joutuneet tai päässeet sytyttellemään puita tai edes hiiliä. Jos ei perheessä ole ollut sen paremmin grilliä, saunaa kuin takkaakaan, niin missäpä se vaimo olisi oppinut? Tai jos lapsuuden perheessä nämä ovat aina olleet niitä mukamas miesten hommia, eikä naisten ole annettu edes yrittää halutessaan? Mikä se sellainen mies on, joka pistää toisen hommiin varmistamatta, että tämä osaa? Eikä ilmeisesti ole edes sen veraa järkeä päässä, että osaisi asiallisesti opettaa?

Sivusta kommentoin, että joissain parisuhteissa asetelma ”mies opettaa naista” ei tule kyseeseen. Se tulkitaan loukkauksena ja halventavana vähättelynä, joka oikeuttaa silmittömään raivoon ja vastahyökkäykseen. Terveisin nimim. harkinta-ajalla.

Eiköhän noissa tapauksissa yhdeksän kertaa kymmenestä ole vika siinä opetustyylissä, ei siinä, etteikö asiallisesti saisi opettaa toiselle asiaa, jota tämä ei osaa. Mutta jos siinä menee ylimielisenä päällepäsmäröimään ja oikein isällisesti kädestä pitäen pikkutyttöä opettamaan, niin ei ole ihme, jos ei saa vastakaikua neuvoilleen. Ihan sama pätee muissakin ihmissuhteissa, mm. työelämässä, opettajan ja opetettavan sukupuolista riippumatta. Mikään ei ole niin vastenmiellinen kuin pätemistarpeessa "opettava" keski-ikäinen mies. Paljon parempi ei ole vastaava nainenkaan.

En tiedä muista, ehkä olen se kymmenes kymmenestä, mutta kohdallani mistään tuollaisesta ei ollut kyse. Vaan siitä, että puoliso itse vaikkapa toteaa ensin ettei osaa, tai turhautuu jos jokin ei onnistu. Sitten kuitenkaan neuvominen ei kelpaa vaikka kuinka asiallisesti esitettynä, vaan menee sellaiseen takalukkoon ”en haluakaan osata, hoida sinä kun kerran osaat, hävitetään koko grilli ja kokataan mikrossa” jne. Tämän jälkeen mikä tahansa yritys keskustella aiheesta onkin jo henkilökohtaisuus joka torjutaan siilin piikein pörhistellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa sytyttää grilliä, mutta en minä edes syö grilliruokaa. Mies grillailee itselleen joskus kesäisin.

Nuotiolla grillaan kyllä ja syön sen yhden makkaran kerran vuoteen. Se maistuu jotenkin paremmalta oikealla tulella kuin grilillä korvennettuna. Ehkä siinä on se tunnelmakin.

Mies taas ei saa millään takkaa ja kiuasta syttymään. Minä joudun aina sen tekemään.

Vierailija
24/25 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pienestä pitäen ollut mukana ties minkä tulen sytyttämisessä ja ehkä siksi homma onkin hyvin hallussa. Ymmärrän, ettei tuota ehkä osaa jos ei ole ollut asiaa kohtaan kiinnostusta eikä tarvetta opetella...

Ties millä tulilla tarkoitan grilliä (hiili/briketti, kaasu), takkaa, puuhellaa, puukiuasta, nuotiota (valmiilla nuotiopaikalla tai paikka itse tehden), vesipataa.

Vierailija
25/25 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimo ei osaa tästä kaupungista pois autolla. Liian monta tietä. Kerran aukaisi pesukoneen nukkasihdin. Oli entinen pesukonepumppu sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan