Vaimoni ei osaa sytyttää grilliä!
Olimme mökillä ja lähdin kyläkaupasta hakemaan makkaraa ym. grillattavaa. Vaimon oli tarkoitus sillä välin sytyttää vanhaan pihagrilliin tuli. Viivyin puolisen tuntia ja puut olivat edelleen sytyttämättä!
Onko muilla yhtä tumpeloita puolisoja? Tämä on vaan niin hiton ärsyttävää, kun toinen ei hallitse edes yksinkertaisia perusjuttuja.
Kommentit (25)
Grillin sytytys on miästen hommoo!
Mitä se kertoo sinusta, ettet saanut muuta kuin vajaaälyisen kumppanin?
Uuni on kätevämpi. Eikä tartte mennä ulos!
Mun vaimo ei osaa laittaa edes telkkaria päälle. Joku luulee, että tämä on vitsi. Ei ole.
Meillä Elisa Viihde ja kotiteatterijärjestelmä, ei se ole niitä oppinut käyttämään.
Grilli, voi hyvää päivää ja nyt puhutaan näköjään siis ihan puista! Mun vaimo ei osaa syyttää edes kaasugrilliä!
Eihän se sytykkään ilman grillihiiliä. Pelkkää grilliä on tosi hankala sytyttää.
Oliko kyseessä kenties kamina, eikä grilli? Grilliä harvoin puilla sytytetään.
No jos se ottaa hyvin suihin niin sen grillijutun voi antaa anteeksi.
Kaikkeahan ei voi vaatia naiseltakaan.
Etkä sinä osaa olla mies, kun tuut uikuttamaan nettiin pikkuasiasta.
Taidatte olla vasta naineita? Ei ne nuoret aina kaikkea osaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kyseessä kenties kamina, eikä grilli? Grilliä harvoin puilla sytytetään.
Mitä sä höpäjät? Grilliin voi laittaa puita eikä sitä sytytetä puilla, vaan se hiillos tehdään puilla. Kyseessä ei ole mikään kaasugrilli joka sytytetään piezolla tai sytkärillä.
Onko hän opetellut?
Meillä mies on hirveä msrttyyri, kun pitäisi tehdä mitään ns miestentöitä. Ns naistentöitä hän ei tee ollenkaan, mutta lisäksi murjottaa miestentöistä.
Olen nyt opetellut niitä asia kerrallaan. Kohta teen ne kaikki kuin vettä vaan ja siinä vaiheessa voi ihan perustellusti kysyä, että mihin tarvitsennkoko miestä. Taloudellisesti olen täysin itsenäinen jo ja avioseksi yhden ja saman ihmisen kanssa kyllästyttää ketä tahansa vuosien jälkeen.
Millä tavoin sinä olet tarpeellinen vaimollesi ap, oikeasti korvaamaton? Etkö halua olla?
Googlesta olisi löytänyt ohjeet tuohonkin. Jos tosiaan kuivia klapeja ja hyvää sytykettä mukana. Sateella vaikeampaa tietysti, mutta kuka sitä nyt sateella grillaa.
N 50
jaa. Minä olen juuri 50v täyttänyt nainen, enkä osaa edes sytyttää meidän kaasugrilliä. En ole ikinä edes yrittänyt käyttää sitä, koska meillä mies aina grillaa. Osaan kyllä käännellä grillissä tarvittaessa lihoja ym.
Mun mielestä riippuu ihan päivästä et kuinka helposti syttyy. Joskus onnistuu ensiyrittämällä ja toisinaan menee hermot kun ei millään meinaa onnistua. Sitten kyllä suututtaa jos mies onnistuu mun hermojen menetyksen jälkeen heti. Mutta se onneksi tajuaa tilanteen itsekin eikä kirjoittele täällä palstalla. Meillä lämmitetään kotikin puilla joten kummallakin on kokemusta siitä että joinakin päivinä tökkii homma.
No mites olisi, jos vaikka opettaisit. Kaikki eivät välttämättä ole lapsuudessaan/nuoruudessaan koskaan joutuneet tai päässeet sytyttellemään puita tai edes hiiliä. Jos ei perheessä ole ollut sen paremmin grilliä, saunaa kuin takkaakaan, niin missäpä se vaimo olisi oppinut? Tai jos lapsuuden perheessä nämä ovat aina olleet niitä mukamas miesten hommia, eikä naisten ole annettu edes yrittää halutessaan? Mikä se sellainen mies on, joka pistää toisen hommiin varmistamatta, että tämä osaa? Eikä ilmeisesti ole edes sen veraa järkeä päässä, että osaisi asiallisesti opettaa?
En mäkään osaa sytyttää grilliä. Tai en tiedä, en ole koskaan kokeillut. En perusta grillauksesta joten kiinnostuneemmat hoitakoon sen homman.
Osaan kyllä esimerkiksi vaihtaa auton renkaat ja asentaa lampun kattoon.
N35
Kyllä asiat pikkasen opettelua vaatii ja taidon ylläpitämistä. Jos ei ole paljoa nuotioita tai grillipuita sytytellyt tai edellisestä kerrasta on jo pitempi aika, niin ei tuo kaikilta suju. Toinen sytyttää paremmin puut, kuin kaasugrillin, joissa jokaisessa mallissa on omat nappulansa tai vääntösysteeminsä.
N44
Vierailija kirjoitti:
No mites olisi, jos vaikka opettaisit. Kaikki eivät välttämättä ole lapsuudessaan/nuoruudessaan koskaan joutuneet tai päässeet sytyttellemään puita tai edes hiiliä. Jos ei perheessä ole ollut sen paremmin grilliä, saunaa kuin takkaakaan, niin missäpä se vaimo olisi oppinut? Tai jos lapsuuden perheessä nämä ovat aina olleet niitä mukamas miesten hommia, eikä naisten ole annettu edes yrittää halutessaan? Mikä se sellainen mies on, joka pistää toisen hommiin varmistamatta, että tämä osaa? Eikä ilmeisesti ole edes sen veraa järkeä päässä, että osaisi asiallisesti opettaa?
Sivusta kommentoin, että joissain parisuhteissa asetelma ”mies opettaa naista” ei tule kyseeseen. Se tulkitaan loukkauksena ja halventavana vähättelynä, joka oikeuttaa silmittömään raivoon ja vastahyökkäykseen. Terveisin nimim. harkinta-ajalla.
Hyvä se on panemaan, mökkinaapuri.