Pitävätkö luonteeltaan ennakkoluuloiset ihmiset sinusta?
Onko sinulle käynyt useamman kerran niin, että joku tuiki tuntematon ihminen ei pidä sinusta ja esim. jos hän on kännissä, saattaa jopa suoraan sanoa sen, v-ttuilla tms.? Et ole edes ehtinyt tehdä mitään väärin häntä kohtaan, vaan hän vain ensi näkemältä, 5 ensimmäisen sekunnin aikana toteaa, ettei pidä sinusta jostain selittämättömästä syystä.
Jos on, luonteeltaan ennakkoluuloiset ihmiset yleensä eivät pidä sinusta.
Jos ei, luonteeltaan ennakkoluuloiset ihmiset tapaavat pitää sinusta.
Kommentit (22)
Ei minua varmaan yleensä heti ensi alkuun inhota, mutta vääriä oletuksia tehdään. Ehkei kyse ole muiden ennakkoluuloisuudesta vaan siitä, että mieleni ja kehoni "yhteys" on huono. Se miten muut tulkitsevat esim. asenteeni tai tunnetilani, saattaa tulla minulle itselleni täytenä yllätyksenä. Eli kasvoni/ääneni ei näytä/kuulosta muiden silmissä samalta kuin itse koen.
Eivät pidä. Kukaan ei sano mitään ääneen, ei edes kännissä (eikä kyllä koskaan kehukaan, edes kännissä), mutta sellainen varautuneisuus on olemassa. Hyvin monenlaisten ihmisten kanssa.
En tiedä mistä johtuu. Haluaisin kyllä kovasti ymmärtää, mikä minussa on niin vastenmielistä? En omasta mielestäni haise, en ole rumakaan, pukeudun ihan tavallisesti. En ole hölösuu, enkä tuppisuu. Ehkä se on kasvoissani, jokin ilme jota en itse tiedosta.
Joskus juttu alkaa luistamaan sellaisen kanssa, joka on ensin suhtautunut varovasti minuun, mutta ikinä en ole saanut kuulla mitään että "oletkin tosi kiva" tms. Joskus olen ollut vaikka uudessa harrastuksessa monta kertaa jo, mennyt, juttellut ihmisille, tehnyt juttuni, lähtenyt. Ja sitten yhtäkkiä vain tajuan, että tosiaan, ei ne muut minulle niin juttele ja ovat klikkiytyneet keskenään.
Tai sitten olen vain todella tylsä ihminen varustettuna jotenkin inhottavalla naamalla. Jes.