Miksi käyt mäkkärissä/hesessä?
Tai BK, Taco Bell ym. pikaruokalat? "Ruoka" on terveellisimmilläänkin ylihintainen salaatti. Monesti kuulee ettei muka ollut mitään muuta tarjolla mutta marketista, Ärrältä tai vaikka huoltsikalta saa nykyisin hedelmiä tai peruselintarvikkeita. Vai oletko keskellä ei mitään ja kaiken syötävän on ominut itselleen joku Mäkkäri?
Kommentit (68)
Meillä on työpakan ruokalassa välillä niin huonoa ruokaa, että käväisen mielummin Hesellä. Työpaikkaruokalan ruoka 6.6€ ja Hesen kerrosateria sovelluksen kupongilla 6.5€. Varaan tuo työpaikan ruoka olisi terveellisempi, ainakin se on välillä todella terveellisen makuista.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä noissa tulee käytyä reissussa, kun on jo nälkä eikä ole löytynyt mitään sopivampaa ruokapaikkaa eikä välttämättä edes ruokakauppaa. Joskus käydään myös lapsen iloksi. Ehkä 2-4 kertaa vuodessa tulee käytyä, tuskinpa ruokavalio siihen kaatuu.
Ei varmaan kaadu mutta ihme paikoissa reissaatte jos sopivin vaihtoehto on tuollainen.
Tienpäällä ollessa tulee syötyä heseannoksia, koska ne on niin kätevä tilata etukäteen valmiiksi appsilla, eikä mene aikaa jonottamiseen. Varsinkin kun on koirien kanssa liikkeillä, niin ei tarvi jättää koiria autoon kuin hekeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä noissa tulee käytyä reissussa, kun on jo nälkä eikä ole löytynyt mitään sopivampaa ruokapaikkaa eikä välttämättä edes ruokakauppaa. Joskus käydään myös lapsen iloksi. Ehkä 2-4 kertaa vuodessa tulee käytyä, tuskinpa ruokavalio siihen kaatuu.
Ei varmaan kaadu mutta ihme paikoissa reissaatte jos sopivin vaihtoehto on tuollainen.
Itse syön ajomatkojen aikana melkein aina joko hesellä tai ABC:llä ja syynä on laatu. Ei ylivertainen laadukkuus, vaan laadun tasaisuus. Kun pysähtyy heselle tai ABC:lle niin tietää mitä saa. Pikkupaikkakuntien omat ravintolat ja baarit on ihan täysiä arvoituksia, voivat olla hyviä tai sitten surkeita.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ruokaa joka vie paremmin nälän kuin pähkinäpussi ja hedelmät. Jos vedän pähkinöitä yhtä paljon kuin tulisi nälän taltuttamiseksi syödä, vetäisin enemmän kaloreita kuin mäkkärissä.
Jos haluan tehdä ruokaa teen sitä.
Jos on rahaa ja aikaa käydä ravintolassa menen ravintolaan.
Jos ei huvita laittaa ruokaa eikä raaski käyttää paljoa rahaa tai kellonaika ei sovi ravintolaan, voin ihan hyvin mennä mäkkäriin.
Ei ruuassa terveellisyys ole minulle ainoa arvo, vaikka arkiruoka onkin suht terveellistä.
Mäkkiruoka ei kyllä säästä rahaa. On sitä muutakin nopeaa syötävää kuin pähkinät ja hedelmät. Hamppariaterian hinnalla saa vaikka puoli kiloa lohta salaattibaarista.
Joskus tekee mieli hampparia ja ainaki mäkkärissä töissä kauniita naisia kireissä työhousuissa 👍
M32
Vierailija kirjoitti:
Tienpäällä ollessa tulee syötyä heseannoksia, koska ne on niin kätevä tilata etukäteen valmiiksi appsilla, eikä mene aikaa jonottamiseen. Varsinkin kun on koirien kanssa liikkeillä, niin ei tarvi jättää koiria autoon kuin hekeksi.
Tee maittavat eväsleivät niin helpottuu lisää :) Mullakin on koira välillä matkassa ja ei voi paljoa taukoilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se nyt niin ihmeellistä ole. Esim meidän kaupungissa on useampikin alue jossa ainoat ruokapaikat ovat purilaispaikkoja, kebabeja yms. Automatkoillakin tuollaiset voivat olla joskus eka nopea ruokailupaikka. Nopeushan noissa on valttina, aina ei ole aikaa istua pitkään syömässä ja kahvilasta taas ei ehkä saa kuin jotain pientä.
Kuka mäkkiläski täällä alapeukuttaa?? ;D :D
Olen käynyt kerran hampurilaispaikassa eli Tukholmassa, olisiko ollut jo silloin Regeringsgatanilla oleva Mac elokuussa 1981. En pitänyt, luulin, että olisi ollut hyvää. Pian tuon jälkeen huomasin tosin, ettei minusta ole lihansyöjäksi muutenkaan. Niinpä ryhdyin kasvissyöjäksi. Sen pituinen se.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli kyllä päivän paras!!! Mä olen aina ihmetellyt kuka niitä hese-appseja tms. oikein lataa, mutta oikein vielä käyttääkin... White Trash parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Varsinkin Ukrainassa ja muualla idässä reissatessa tulee välillä ihan tyytyväisenä istuttua kansainvälisissä pikaruokapaikoissa.
Suomessa ja muissa EU-maissa ei niinkään.
Viimeksi kävin pariisissa, kun sieltä nyt ei vaan kuppilasta ruokaa lounaan ja päivällisen välillä ja nälkä oli kova.
Reissussa se hampurilainen on ihan näppärä pikkupurtava, sen syö vaikka autoa ajaessa.
Sitäpaitsi hesen hampparit on hyvän makuisia. Muutaman kerran vuodessa käyn.
Käyn hampurilaispaikoissa muutaman kerran vuodessa. Välillä nyt tekee mieli roskaruokaa, mitä sitten? Teen itsekin hampurilaisia kotona, mutta ne on erilaisia ja ''parempia'', välillä tekee mieli höttöpurilaista jonka joku on tehnyt valmiiksi.
Koska pidän Hesen kanahampurilaisten mausta. Siksi. Hinta-vaiva-makunautintosuhde on varsin hyvä. Ja joo, mulla voi olla "huono maku" mutta ei se ei ole syy jättää syömättä mieleistä ruokaa että joku jossain pikkurilli pystyssä tuomitsee.
Terveellisyyssyistä rajoitan käyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Koska pidän Hesen kanahampurilaisten mausta. Siksi. Hinta-vaiva-makunautintosuhde on varsin hyvä. Ja joo, mulla voi olla "huono maku" mutta ei se ei ole syy jättää syömättä mieleistä ruokaa että joku jossain pikkurilli pystyssä tuomitsee.
Terveellisyyssyistä rajoitan käyntejä.
Mä haen darrassa aina kanasalaattia :D Paras tietty olisi tehdä itse valmiiksi jääkaappiin mutta parempi näin kuin että tyhjennän kaupan sipseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ruokaa joka vie paremmin nälän kuin pähkinäpussi ja hedelmät. Jos vedän pähkinöitä yhtä paljon kuin tulisi nälän taltuttamiseksi syödä, vetäisin enemmän kaloreita kuin mäkkärissä.
Jos ei huvita laittaa ruokaa eikä raaski käyttää paljoa rahaa tai kellonaika ei sovi ravintolaan, voin ihan hyvin mennä mäkkäriin.
Ei ruuassa terveellisyys ole minulle ainoa arvo, vaikka arkiruoka onkin suht terveellistä.
Mäkkiruoka ei kyllä säästä rahaa. On sitä muutakin nopeaa syötävää kuin pähkinät ja hedelmät. Hamppariaterian hinnalla saa vaikka puoli kiloa lohta salaattibaarista.
No ei kyllä saa ja toisekseen ne kylmät salaattilaarit ovat vastenmilisiä, siis sellaiset, joista asiakkaat itse kauhoo salaatit omilla pikkupaskanäpeillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Varsinkin Ukrainassa ja muualla idässä reissatessa tulee välillä ihan tyytyväisenä istuttua kansainvälisissä pikaruokapaikoissa.
Suomessa ja muissa EU-maissa ei niinkään.
Miksi? Paikallinen ruoka Itä-Euroopassa on paljon maukkaampaa ja myös edullisempaa.