Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäin kiinni kannabiksesta huumetestissä. Olen päiväkodissa töissä.

Narkkari?
05.07.2019 |

Mitä mieltä? Olisinko mielestäsi ansainnut potkut? Olisiko mielestäsi asian pitänyt antaa olla? Polttelu on ollut mulla hyvin satunnaista, mutta pienellä paikkakunnalla sana kiirii nopeasti ja työnantaja vaati multa huumetestiä. Kannabis oli positiivinen ja nyt olen sitoutunut lopettamaan ja antamaan seuloja kahden viikon välein, sekä toimittamaan niistä todistukset työnantajalleni. Töissä en ole koskaan ollut millään tavalla päihtyneenä, enkä käytä mitään muita päihteitä. Pomo suhtautui asiaan melko (yllättävän) rennosti, ei antanut minulle edes varoitusta. Mielenkiinnosta kyselen, mitä mieltä ihmiset on tällaisesta? Itse toivoisin että suomessa kannabiksen demonisointi lopetettaisiin ja pidän alkoholia huomattavasti vaarallisempana.

Kommentit (634)

Vierailija
1/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa ajan käyttö ei kuulu työnantajalle ja koko touhu on ihan hanurista. Aivan sairasta ettei tuota voida laillistaa suomessa niin olisi alkoholille vähemmän haitallinen vaihtoehto.

Vierailija
2/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet taas. Jos hoitoalalla olet, potkut tulee. Ja rangaistus rikoslain mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus ja puhtaat seulat riittävät. Mielipiteelläsi laista ei ole merkitystä. Seuraavasta kerrasta sitten potkut. Alkoholikin on laillista mutta et voi olla humalassa tai krapulassa työaikana.

Vierailija
4/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että ymmärrän kyllä kannabiksen olevan suomessa (ainakin vielä) laitonta ja että päiväkodin henkilökunnalla on huumeiden suhteen nollatoleranssi. Vähän ristiriitaiset tunteet on silti, toisaalta häpeän ja tunnen alemmuudentunnetta, toisaalta en ymmärrä miksi kannabista pidetään niin pahana.

-ap

Vierailija
5/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet taas. Jos hoitoalalla olet, potkut tulee. Ja rangaistus rikoslain mukaan.

Miten niin taas? Eipä tullut kumpaakaan

-ap

Vierailija
6/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitus ja puhtaat seulat riittävät. Mielipiteelläsi laista ei ole merkitystä. Seuraavasta kerrasta sitten potkut. Alkoholikin on laillista mutta et voi olla humalassa tai krapulassa työaikana.

Jep, ja puhtaat seulat tulen antamaankin. Työ on mulle tärkeämpää kuin polttelu. Enkä ole ollut pilvessä töissä, vaikka tiedän kyllä että polttelu vapaa-ajallakin on kiellettyä.

-ap

Vierailija
7/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluukin : miksi sitä piitä väen vängällä vetää naamaansa kun kerran tietää tasan tarkkaan sen olevan laitonta?

Vierailija
8/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesta käytöstä en näe haittaa, kunhan tosiaan ei ole toissä pöllyssä. Sama pätee alkoholiin.

Vierailija
9/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei tuolla pitäisi olla mitään merkitystä. Kunhan ei työajalla ole päihtyneenä. 

Vierailija
10/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne voi antaa sulle sitten myöhemmin potkut jostain mitättömältä tuntuvasta asiasta. Pomo voi tietysti vaikuttaa rennolta. Mistä tietää vaikka itsekin pössyttelis. Monet kuitenkin tuomitsee kaiken pössyttelyn, ja varsinkin jos oot jäänyt kiinni. Sä oot monille täys nisti. 

Odotellaan meneekö 10 vai 20 vuotta että on täälläkin laillista. 

Vierailija
11/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikos se on. Mistä hommasit aineen?

Vierailija
12/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ne voi antaa sulle sitten myöhemmin potkut jostain mitättömältä tuntuvasta asiasta. Pomo voi tietysti vaikuttaa rennolta. Mistä tietää vaikka itsekin pössyttelis. Monet kuitenkin tuomitsee kaiken pössyttelyn, ja varsinkin jos oot jäänyt kiinni. Sä oot monille täys nisti. 

Ap: n maine on kyllä mennyttä ja sana kiirii.

Vierailija
13/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä näitä kannabiksen puolusteluketjuja? Eikö teidän alalla pidä toimittaa rikostaustaote ja jos siinä on merkintää, niin ei ole sovelias töihin. Luulisi tuon olevan syy irtisanoa työntekijä. 

Vierailija
14/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kävin polttelusta juttelemassa polttelusta poliisi naureskellen kysy mistä saan sanoin en tiedä ja poliisi nauroi. Ei mitään merkintää.

Vierailija
15/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä näitä kannabiksen puolusteluketjuja? Eikö teidän alalla pidä toimittaa rikostaustaote ja jos siinä on merkintää, niin ei ole sovelias töihin. Luulisi tuon olevan syy irtisanoa työntekijä. 

Ihmettelen myös.

Vierailija
16/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: n maine on kyllä mennyttä ja sana kiirii.

Tästä oon itekkin huolissani.. kunpa maineen vois vielä puhdistaa jotenkin!

-ap

Vierailija
17/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että ymmärrän kyllä kannabiksen olevan suomessa (ainakin vielä) laitonta ja että päiväkodin henkilökunnalla on huumeiden suhteen nollatoleranssi.

-ap

No sittenhän asia on aivan selvä. Ei tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä. Miksi siis teit aloituksesi?

Vierailija
18/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon toimittanut jo aiemmin rikosrekisteriotteen, joka oli vailla merkinnän merkintää. Yhden kerran eläissäni oon saanut sakot, kun en käyttänyt turvavyötä. Ilmeisesti mua kuitenkin pidetään aika luotettavana ja hyvänä työntekijänä, kun sain pitää työpaikkani.

Vierailija
19/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse haluaisi, että laittomia huumausaineita polttelevat työntekijät huolehtisivat minun lapsistani. 

Vierailija
20/634 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten asenteet on hurjasti muuttuneet, teknisesti laitonta toki, mutta kuitenkin suurin osa hyväksyy käytön. Pian laillistuu.

Ketju on lukittu.