Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä tää voi olla? 6v sekosi? On aamusta asti

Vierailija
05.07.2019 |

raapinut itseään vimmatusti, kertoi nähneensä unta jossa jotkut ötökät meni hänen iholla ja kertoneet että syövät hänet. Kerrottiin, että joskus ihminen näkee pahoja unia ja se on ikävää mutta ei totta. Siitä huolimatta lapsi jatkanut raapimista kohta 7h, heräämisestä asti! Itkee ihan tuskaisena että oikeasti kutittaa, en voi ymmärtää miksi, ei ole allergioita, mikään ei ole olosuhteissa muuttunut. Iholla ei ole mitään muita jälkiä kuin hänen raapimisella itse aiheutetut. Siinä vaiheessa kun yritti alkaa raapia/repiä silmiään, mies otti hänet syliin sellaiseen otteeseen ettei pääse enää raapimaan. Tuossa ne on olleet kohta tunnin, lapsi kirkuu ja me muut ollaan ihan paniikki-ihmeissään, mitä tää voi olla???? Tarviiko soittaa ambulanssi vai mitä pitää tehdä jos tuo ei rauhoitu? En oo ikinä nähny lasta tuollaisena!

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

atoopikko kirjoitti:

Sain itse lapsena älyttömän kutinakohtauksen oltuani hiekkalaatikolla. Omat vanhemmat onneksi tajusivat viedä päivystykseen nopsaan (eivät odotelleet 7 tuntia!), kun ei suihkut ja muut kotikonstit auttaneet. Sain tuhdin annoksen Ataraxia ja kortisonikuurin. Taisin olla silloin 9v.

Vie lapsi päivystykseen! Todennäköidesti paha allerginen reaktio johonkin tai syyhy. Miten voit katsoa tuollaista 7 tuntia?

Jos olisi allerginen kohtaus, eikö siitä  tule joku ihoreaktio, joka näkyisi? Etenkin jos on niin paha, että lapsi kirkuu kivusta??

Vierailija
22/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään psykoosia, tyhmiä arveluita. Joku on aikaansaanut allergisen reaktion ja lapsi hädissään. Meill tyttö valitti,et on muurahaisia sängyssä, oikeasti allerginen reaktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama juttu on ollut täällä jo aikaisemminkin. Muistan tuon silmien päästä repimisyritysen hyvin.

Mikä motivoi tekemään tällaisia juttuja? Kerrohan se.

Mikä sinua TrolliPirkko motivoi kirjoittamaan aina tuon saman "Tää juttu on ollut täällä ennenkin" -lörinän toisten aloituksiin? Muu kuin huomion tarve , ja vitutus siitä, ettet itse sitä saa.

Vierailija
24/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan ambulanssia jos voitte viedä autolla/taksilla... 

Vähän ot, mutta aina ihmettelen tätä samaa. Ambulanssit on Hätätilanteisiin joissa Henki on Vaarassa. Taksit kulkee muutoin.

Kaveri + miehensä tilasi yöllä ambulanssin kun rouvalla tuli nenästä verta tuntikausia kuin hanasta ja alkoi heikottaa. Olivat ihan huuli pyöreinä kun kysyin että miksi mies ei itse ajanut häntä lääkäriin. Valittivat vain kun ambulanssilla kesti melkein puoli tuntia saapua.

Tämä ei pidä ihan täysin paikkaansa. Jos asuu kaukana päivystyksestä, ambulanssit käyvät myös kotona hoitamassa tiettyjä asioita. Tällaisiin kuuluu esim. lapsen kurkunpäätulehduksen aiheuttama hengenahdistus. Tämä on sairaanhoitopiirin ohje. Mutta sitä ihmettelen, miksi hätäkeskus lähettää ambulanssin tuossa tilanteessa. Oon soittanut lapselle kaksi kertaa ambulanssin tuossa edellä kuvatussa tilanteessa, ja kyllä mä oon sinne puhelimeen sanonut, että olen soittanut päivystykseen ja toimin niiden ohjeiden mukaan (ambulanssi soitetaan, jos hengenahdistus ei mene viileässä ilmassa ohi).

Tottakai on olemassa tilanteita joissa ambulanssi on juurikin oikea ratkaisu. Esimerkiksi juuri etäisyydet, kurkunpääntulehduksen hengenahdistus jne. Tuo kommenttini oli vain siihen, että ihan liian usein ehdotetaan ambulanssia vaikka oma auto/taksi olisi vallan käypä vaihtoehto. Kerran kuulin jopa että ei voi tilata taksia kun se maksaa. Nojoo, ambulanssikin maksaa mutta muiden rahoja, ja pahimmassa tapauksessa joku sydänkohtauksen joutuu odottamaan kauemmin noiden "tilailijoiden" takia.

Ja ko pariskunta joutui luultavasti odottamaan ambulanssia siksi, että tehtävää ei pidetty kiireellisenä ja joku auto jostakin toiselta tehtävältä vapauduttuaan huristeli paikalle kun ehti. Sitä ihmettelin myös, miksi ylipäätään lähettivät koko auton.

Vierailija
25/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama juttu on ollut täällä jo aikaisemminkin. Muistan tuon silmien päästä repimisyritysen hyvin.

Jos teitä on peukutuksista päätellen muka montakin täällä jotka muistaa vastaavan jutun, todistakaa ihmeessä väitteenne!!! Muuten tuo on todella mautonta ja vaarallista leikkiä, mahdollisesti estää ap:ta saamasta oikeita ohjeita tilanteessa. Itse veisin lapsen lääkäriin, edes varmuuden vuoksi.

Vierailija
26/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei  ole ajokorttia edes ja muutenkin on pienempiä lapsia joiden kanssa on oltava otona, miehen täytyy lähteä tunnin sisällä töihin. Kyllä ollaan tarkistettu sänky ja patja ja kaikki, ollaan muutenkin hyvin tarkkoja hygieniasta eli kyse ei ole mistään oikeista elukoista. Tää on hyvin pelottavaa, mä en uskalla jäädä tuon lapsen kanssa yksin kun mies lähtee, ei ole ikinä ollu tuollainen ! ap

Syyhypunkkia ei näe sänkyä ja patjaa tarkistamalla.

Vierailija
27/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää sama kommentoija on ollut täällä ennenkin. Väittää aloitusta keksityksi sanomalla "Tää sama on ollut täällä ennenkin", yrittäen aiheuttaa sen, ettei kukaan ottaisi aloittajaa tosissaan.

Tuo kommentoija on sairas ihminen, joka on päivystänyt palstalla vuosikausia.

Vierailija
28/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muka?? Laita ihmeessä linkki

Tällä samaisella vauvapalstalla on ollut. Jutun löydät varmasti loistavasti toimivalla haulla. Toiselle samasta asiasta nillittävälle, vastauksena: en halua itselleni mitään huomiota. Mutta AP haluaa ja toivottavasti vastaa kysymykseen, mikä häntä motivoi moiseen?

Vierailija
29/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teitä on peukutuksista päätellen muka montakin täällä jotka muistaa vastaavan jutun, todistakaa ihmeessä väitteenne!!! Muuten tuo on todella mautonta ja vaarallista leikkiä, mahdollisesti estää ap:ta saamasta oikeita ohjeita tilanteessa. Itse veisin lapsen lääkäriin, edes varmuuden vuoksi.

En muista tällaistä ennen nähneeni, mutta epäilen silti ettei ihan tosijutusta ole kyse.

Ei yksikään täysjärkinen vanhempi odota toimettomana tuntikausia kun lapsi kiljuu tuskissaan ja yrittää raapia silmänsä päästään.

Jokainen vähänkään järjissään oleva ihminen soittaisi edes terveysneuvontaan kysyäkseen neuvoa jo ensimmäisen tunnin jälkeen.

Vierailija
30/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan ambulanssia jos voitte viedä autolla/taksilla... 

Vähän ot, mutta aina ihmettelen tätä samaa. Ambulanssit on Hätätilanteisiin joissa Henki on Vaarassa. Taksit kulkee muutoin.

Kaveri + miehensä tilasi yöllä ambulanssin kun rouvalla tuli nenästä verta tuntikausia kuin hanasta ja alkoi heikottaa. Olivat ihan huuli pyöreinä kun kysyin että miksi mies ei itse ajanut häntä lääkäriin. Valittivat vain kun ambulanssilla kesti melkein puoli tuntia saapua.

Ei ambulanssi välttämättä edes tule tuollaisissa tapauksissa. Joka tapauksessa verovarojen väärinkäyttöä käyttää ambulanssia muuhun kuin hengenvaaraan ja turhaan kuormittaa hätäkeskusta turhilla soitoilla.

Lapsen sängyssä voi olla myös luteita, muurahaisia tm. hyönteisiä. Mutta jos hän vahingoittaa itseään niin psykiatri on oikea taho.

Vierailija
31/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei  ole ajokorttia edes ja muutenkin on pienempiä lapsia joiden kanssa on oltava otona, miehen täytyy lähteä tunnin sisällä töihin. Kyllä ollaan tarkistettu sänky ja patja ja kaikki, ollaan muutenkin hyvin tarkkoja hygieniasta eli kyse ei ole mistään oikeista elukoista. Tää on hyvin pelottavaa, mä en uskalla jäädä tuon lapsen kanssa yksin kun mies lähtee, ei ole ikinä ollu tuollainen ! ap

Äly hoi! Mies ei nyt lähde töihin vaan lapsen kanssa päivystykseen! Meinasitko yksin sen lapsen ambulanssiin sitten laittaa? Hätätilanne on hätätilanne ja silloin toimitaan sen mukaan!

Vierailija
32/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, kiitos tästä, mulle tuli jo kauhea olo lapsen takia. Ap, olet ikävä ihminen jos keksit tällaisia.

Sinä provo joka jo vuosikausia olet kirjoitellut aloituksiin aina tuon saman "Tää sama juttu on ollut täällä ennenkin" ja sitten vastailet omaan viestiisi tuon "Joo hyvä että olikin provo!" olet oikeasti sairas ihminen. Suosittelen, että hankit oikeassa elämässä ihmisiä, jotka antavat sinulle huomiota, ettei tarvitse olla kateellinen palstalle kirjoittavien ihmisten saamista kommenteista.

Vierailija
33/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muka?? Laita ihmeessä linkki

Tällä samaisella vauvapalstalla on ollut. Jutun löydät varmasti loistavasti toimivalla haulla. Toiselle samasta asiasta nillittävälle, vastauksena: en halua itselleni mitään huomiota. Mutta AP haluaa ja toivottavasti vastaa kysymykseen, mikä häntä motivoi moiseen?

en löydä vaikka yritän, mutta sinä varmaan löydät helposti, kun kerran tiedät, mistä on kyse? Sitä linkkiä odotellessa

Vierailija
34/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aiheuttaa äkillisen kutinan, joka alkoi yöllä.

Tämä aiheutti painajaisen ötököistä.

Lääkäriin selvittämään kutinan syy!

Vierailija
35/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, provohan se sieltä paljastui.

Vierailija
36/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua TrolliPirkko motivoi kirjoittamaan aina tuon saman "Tää juttu on ollut täällä ennenkin" -lörinän toisten aloituksiin? Muu kuin huomion tarve , ja vitutus siitä, ettet itse sitä saa.

Olen pahoillani lapsen puolesta, mutta jättäkää nimeni rauhaan negatiivisissa yhteyksissä.

t: Pirkko-mummo

Vierailija
37/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka kirjoitti, että tällainen raapimisjuttu on ollut tällä palstalla ennenkin. Koska se on ollut.

Ei tästä ole varmaan vuottakaan, kun oli edellisenkerran. Tuo asioiden suhteettomuus kiinnitti jo silloin huomioni.

Kirjoitukseni ei estä millään tavalla viemästä lasta lääkäriin. Koska Ap on jo 7 tuntia katsellut lapsensa tuskaa, ei hänellä ole ilmeisesti resurssit riittäneet päätöksen tekoon. Eli lapsi nopeasti lääkäriin ja muut lätinät pois. 

On aivan turha yrittää syyllistää joitakin tapausta epäileväisiä mistään. Tuon lapsen äidin olisi jo monta tuntia sitten hoitaa lapsi kuntoon. Oli syy sitten mikä tahansa.

En ole muutenkaan kirjoitellut mitään provoja tänne, saadakseni huomiota tai kateuksissani joidenkin saamista kommenteista. Miten pieni voikaan ÄO olla noin ajattelevilla ihmisillä. Onko niin: "siitä puhe, mistä puute."

Vierailija
38/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö iholla mitää? Oma 7 sekosi yhtenä iltana, kirkui ja koetti kynsiä selkäänsä. Paha nokkosihottuma eli allerginen reaktio oli tullut jostain, annoin omista Hicteceistäni yhden ja laitoin kortisonia.

Vierailija
39/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap JUKOLISTE LAPSI LÄÄKÄRIIN HETI. On allerginen reaktio ja voi turvota henkitorvi ja tukehtua.

Mulla itselläni on ollut tuollainen ja henki meinas mennä. Teen susta LASUN jos et vie lastas lääköriin heti.

Vierailija
40/157 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se joka kirjoitti, että tällainen raapimisjuttu on ollut tällä palstalla ennenkin. Koska se on ollut.

Ei tästä ole varmaan vuottakaan, kun oli edellisenkerran. Tuo asioiden suhteettomuus kiinnitti jo silloin huomioni.

Kirjoitukseni ei estä millään tavalla viemästä lasta lääkäriin. Koska Ap on jo 7 tuntia katsellut lapsensa tuskaa, ei hänellä ole ilmeisesti resurssit riittäneet päätöksen tekoon. Eli lapsi nopeasti lääkäriin ja muut lätinät pois. 

On aivan turha yrittää syyllistää joitakin tapausta epäileväisiä mistään. Tuon lapsen äidin olisi jo monta tuntia sitten hoitaa lapsi kuntoon. Oli syy sitten mikä tahansa.

En ole muutenkaan kirjoitellut mitään provoja tänne, saadakseni huomiota tai kateuksissani joidenkin saamista kommenteista. Miten pieni voikaan ÄO olla noin ajattelevilla ihmisillä. Onko niin: "siitä puhe, mistä puute."

Paskaa puhut. Ei ole ollut tuollaista aloitusta ennen (kyllä, olen palstaillut päivittäin viimeiset 10v :)) , kuten ei myöskään mitään niistä muistakaan, johon olet vastannut "Täää sama on ollut täällä ennenkin". Vihje sulle: Kirjoita itse aloitus, joka kerää kommentteja, niin ei tarvitse olla kateellinen toisten saamista vastauksista.