Näkösuoja hävisi, ahdistaa, mikä avuksi
Jooh naapurin mummo oli sitten päättänyt vetästä orapihlaja aidan silleeks kysymättä keneltäkään mitään.
Itsehän oli juuri pari päivää aikaisemmin ihastellut sitä vehreyttä ja katseilta suojaisaa pihaa. Vaan ei enää, niiden olohuoneesta on suora näköyhteys meidän pihalle ja vaikuttavat myös mielellään käyttävän tuota mahdollisuutta hyödyksi kun pehko ilmestyy ikkunaan pyörimään aina kun meiltä näkyy liikettä.
Mieheni on muuttunut yhtäkkiä vastustajaksi, hänen mielestään asia on ihan sama ja miten mua nyt voikaan näin paljoa kiukuttaa tää asia. Yritti äsken ehdotella seksiä, en pysty kyllä vastustajan kanssa rakastelemaan kun olen saanut kuulla olevani ainut sekopää ketä yksityisyyden menetys näin itkettää. Hän ei halunnut kehitellä ratkaisuja tilanteeseen.
Tutkin jo mitä valmiiksi iso tuija aita tulisi maksamaan, lähemmäs 800 euroa ja minulla nyt just ei olisi laittaa rahaa siihen. Ehdotin pitkiä keppejä joiden varaan virittelisin lakanoita. Joo näyttää varmaan vähän rumalta mutta saisinpahan näkösuojan. Olen kuulemma naurettava lakanoideni kanssa.
Joo en ole pystynyt menemään puhumaan naapurille koska olen niin vihainen, naapureiden kanssa on jo aikaisempina kesinä yritetty puhua aidan korkeudesta mutta he yksimielisesti näköjään päättävät asiasta...
Miten muilla on ratkaistu ongelma?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Pensasaita leikataan aika-ajoin että se ei rehevöidy ja leviä liikaa, leikataan matalaksia, mutta pian se kasvaa taas korkeaksi. Ei sitä kiusallaan matalaksi ajeta. Voihan olla että se oli jo niin korkea että varjosti naapurin ikkunoita.
Yhteistä raja aitaa ei leikata matalaksi yksin päättämällä
Vierailija kirjoitti:
Trampoliini jossa näkösuoja.
No se onki sitten yhtä halpa kuin tuija-aita.
Just...otahan ap selvää, mitä sä voit duunailla, ei omalla tontillakaan voi tehdä ihan mitä haluaa.
Onko tämä nyt esimerkki siitä omakotitaloasujan auvoisasta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä vaimo alkais jotain hiivatun lakana-aitaa viritellä, niin voipa olla että minä alkaisin katsella keskustasta vuokrayksiötä, johon voisi tarvittaessa vetäytyä hengittelemään ihan rauhassa, tuli seksiä eli ei.
Salaa toivon tätä - Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä nyt esimerkki siitä omakotitaloasujan auvoisasta elämästä?
Kyllä! Jos haaveissa siintää katseilta suojaisa keidas on istutusten haaliminen aloitettava muuttopäivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä vaimo alkais jotain hiivatun lakana-aitaa viritellä, niin voipa olla että minä alkaisin katsella keskustasta vuokrayksiötä, johon voisi tarvittaessa vetäytyä hengittelemään ihan rauhassa, tuli seksiä eli ei.
Salaa toivon tätä - Ap
No..viritä ne lakanat, pistä vielä pari peittoakin..
.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä kyylääjä on! Hyvin tuntuu tietävän, mitä naapurissa tehdään....
Minä en haluaisikaan tietää mitä siellä tapahtuu, se niiden olkkarin ikkuna vaan on ihan suoraan meidän hengailupaikalle... Ennen puska peitti näkymän.
Istuta oma orapihlaja-aita? Se kasvaa 4-5 vuodessa tarpeeksi korkeaksi ja siksi aikaa voit tehdä väliaikaisen aidan vaikka niistä kepeistä ja kevytpeitteestä. Orapihlajan aitataimet maksaa varmaan 3-5 e kappale, eli aidalle tulisi hintaa 100 e plus muutama säkki multaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko aita naapurin tontilla? Ja naapurin maksama? Eikun omaa aitaa kyhäämään.
Aita on rajalla ja siksi se harmittaakin että hän vain sen leikkaamisen yksin hoitaa. Olen siis aikaisempina vuosina aina juossut heti keväällä pulputtamaan että Minä leikkaan sen sitten! Viime vuonna leikkasi matalaksi vain ns toisen puolen ja jätti pitkät oksat meidän puolelle ja minä vain tasoittelin ne pitkät oksat sitten, selkeästikin oli hänen mielestään niin hirveä että päätti tänä kesänä varmistaa esteettömän näkemisensä vetäsemällä koko paskan pois.
Siis joo omaa aitaahan tässä on alettava kyhäämään, tuijat juurikin olis ollu varmaan melkein halvempi ku lauta aita mut 800 euroo nekin. Siksi kepit ja lakanat nyt ennen loma rahojen saapumista 😂😂
Aattelin jos jollain ois ollu joku huippu idea ollessaan vastaavassa tilanteessa
Se aita ei voi olla rajalla. Se on jomman kumman tontilla. Jos se on naapurin tontilla ja naapurin istuttama, se on ihan vain naapurin päätettävissä, mitä hän sille aidalle tekee. Orapihlaja nyt pitää aika ajoin leikata matalaksi, että se pysyy hyvänä. Se on paras tehdä jo ennen kuin kunto on oikeasti huono. Siitä vain istuttamaan ihan itse ihan ikioma pensasaita omalle tontille, niin saat itse päättää, koska näkösuojan leikkaat tai olet leikkaamatta.
P.s. miehesi on täysin oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaa toivon tätä - Ap
Tämän arvasinkin. Katson heti vuokra-asuntotarjonnan. Saat jäädä ihan itseksesi sekoilemaan aitasi kanssa.
Pensasaita on pakko joskus vetää matalaksi, mutta onhan se ikävää ettei sulta kysynyt, olishan sen voinut katkoa vaikka syksylläkin vasta.
Itsekkin juuri katkoin omalta pihalta pensasaidan ja onhan tämä vähän ahdistavaa, mutta pari vuotta niin se on taas saman kokoinen ja tuuheampi kuin ennen eli entistäkin parempi näkösuoja.
Vielä enemmän ahdistaa odotella, että nuo taimet kasvaa isoiksi, siihen menee muutama vuosi, piha oli aika avoin kun tähän muutin ja haluan näköestettä seinänaapuriin, on sellainen pulinatäti, aina haluaisi jostain jutella ja minä taas haluaisin edes joskus olla rauhassa pihallakin.
Minä virittäisin ihan piruuttani oikein ruman jätesäkki/kevytpeitevirityksen siihen kesän ajaksi. Sitäkö sitten naapurin on kiva katsella. Mies voisi nyt mennä pötköttämään sinne naapurin katseiden alle ja kertoa oman mielipiteensä onko se niin kauhean kiva. Vai olisiko se lakanaviritys sittenkin paikallaan ihan vaikka naapurin kiusaksi.
Vierailija kirjoitti:
Anna naapurin pällistellä, näytä välillä keskaria tai per settä. Jälkimmäistä etenkin vaarille, jos sellainenkin siellä asuu. Eiköhän mummo äkkiä hermostu ja vedä ainakin verhot kiinni. Aita kyllä kasvaa.
Jatkoa ajatellen suosittelen tiuhaa vaahterariviä siihen teidän puolelle, sitä kun leikkelee niin on tiheä näkösuoja. Ja ilmaiseksi saa, kun hakee joutomaalta taimia. Nopeasti kasvaa. Ainakin jos ootte Etelä-Suomessa.
Eilen jäin pihalle ilman avainta ja siinä takapihalla kasaillessani itselleni vallia jonka avulla pääsisin parvekkeen avoimelle ovelle keskaria kyllä viljelin koska tilanne oli kertakaikkiaan perseestä. Tuo vaahterarivi kuulostaa kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kuuset tai jotkut sentapaiset kasva metrin vuodessa,sellaisia istutat eteen.
Voin kertoa että ei kyllä ihan kasva metriä vuodessa.
Ehkä se naapuri ei oikeasti kyylää ja mietti vain aidan kuntoa, joten sen vuoksi vetäisi lyhyeksi. Onko hän muuten ns. viherpeukalo? Entä jos istuttaisit ne tuijat heti sen oman hengailupaikan/terassin reunan tuntumaan, niin rividtön ei tarvitsisi edes olla kovin iso?
Istuta kuusia! Ei näy läpi.
Tähän hätään laittaisin jotain tukipuita/seipäitä ja narut niiden päähän ja sitten riipustaisin siihen muovia. Sellaista mistä ei näy läpi ja mikä räpättää vielä tuulessa. Ihan sama mitä mies sanoisi, mä haluan rauhaa omalla pihalla!
Mattoteline ja siihen jotain huonoja mattoja roikkumaan tuo vähän suojaa.
Rakenna sellainen perkola. Teet siitä vaan sellaisen pitkän ja just sopivasti tontin myötäisesti.
Pehko ilmestyy ikkunaan? Ei ne mummot ymmärrä brasilialaisten vahausten päälle...