AV:n mökkiretriitti. Kaikki mukaan!
Lähtö huomenna töiden jälkeen. Kuka on mukana? Tehdään vähän suunnitelmia.
Kommentit (1151)
Napatkaa mukaan nyt joku se uppo-oudon heittämä jätesäkillinen vaatteita! Yöt saattavat olla viileitä!
Aion viettää puolison kanssa parisuhdeaikaa ja jätän kotiin mun vaativan vauvan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan jos joku on laittanut mökin tontin alueelle geokätköt, paskannetaan sen päälle porukalla!
Tälle on varmasti japaninkielinen termi olemassa. Tietääkö kukaan?
Kostopas Kamaki
Voi ei! Pitääkö siellä retriittissä osata tehdä ja lausua Japanin kielisiä haikuja?
En tule. Minä olen svenskatalande.
Vierailija kirjoitti:
Napatkaa mukaan nyt joku se uppo-oudon heittämä jätesäkillinen vaatteita! Yöt saattavat olla viileitä!
Mulla ei ole kuin jonkun lokin tai ankan sulka jonka olen saanut Manitoulta. Pärjään kyllä sillä koko kesän.
Voinko ottaa kangaspuut mukaan? En osaa lomallakaan olla tekemättä mitään. Voin tehdä kaikille halukkaille Munsalan kansallispuvut. Osaan tehdä myös sellaisia sohvan päällisiä joihin ei tartu mitkään hajut, jos jotakuta kiinnostaa.
Itse en pääse mutta lapset voin kyllä tuoda jos joku ehtii hoitamaan. Saisin sitten pitkästä aikaa omaa aikaa käydä vaikka baarissa. Eli on Jannica 7v Nico 6v Luca 5v Jade 4v Nova 3v Erppa 2v Johnny 1v ja tää Mimosa ehkä joku pari kuukautta????? Että jos vaikka jokaiselle siellä olisi oma hoitaja niin tässä voi nyt sitten sanoa että ketä haluaa hoitaa. Jokaisella on 100g kylmää makaronilaatikkoa mukana ja liikehtivät sitten aika sirosti että jos paikalla on hevareita niin saattavat harmistua. Ja älkää ihmetelkö pojille on jo tatuoitu hakaristit elimeen että joo. Ja meidän lapset on vegaanisia ja gluteenittomia. Ja jos en vielä ehtinyt mainita niin ovat tosi herkkiä olisi hyvä jos kohtelisitte kiltisti.
Kutsuttiinhan nyt varmasti se perhe, jossa lapset oli käärmeissään? Nyt pääsisivät vihdoin mökille! Kyypaketit tosin kannattaa ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun tää kerran on vauvapalsta niin eikö teemana vois olla Vauvat ja niiden valmistaminen? Pyydettäis luennoitsijaksi joku vl perhe. 9kk n päästä näkyis selvä piikki syntyvyydessä ja Suomi pelastuis meidän ansiosta!
Voi olla että mun tiedot vaatisikin päivitystä. Olen tehnyt vain neljä ja nekin 60-luvulla. Silloin piti tehdä lapsetkin itse! Kahden kuukauden päästä piti jo onneksi mennä töihin, niin ei tullut niitä ruuhkavuosia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pääse mutta lapset voin kyllä tuoda jos joku ehtii hoitamaan. Saisin sitten pitkästä aikaa omaa aikaa käydä vaikka baarissa. Eli on Jannica 7v Nico 6v Luca 5v Jade 4v Nova 3v Erppa 2v Johnny 1v ja tää Mimosa ehkä joku pari kuukautta????? Että jos vaikka jokaiselle siellä olisi oma hoitaja niin tässä voi nyt sitten sanoa että ketä haluaa hoitaa. Jokaisella on 100g kylmää makaronilaatikkoa mukana ja liikehtivät sitten aika sirosti että jos paikalla on hevareita niin saattavat harmistua. Ja älkää ihmetelkö pojille on jo tatuoitu hakaristit elimeen että joo. Ja meidän lapset on vegaanisia ja gluteenittomia. Ja jos en vielä ehtinyt mainita niin ovat tosi herkkiä olisi hyvä jos kohtelisitte kiltisti.
Joo, tottakai. Onhan sulla kuitenkin kysytty lupa lastesi isiltä, yhdeksänkö isää teillä oli? Ei haluta mitään jälkijupakkaa tai yllätyksiä kesken retriitin.
Tervetuloa kaikki! Älkää vaan turhaan poikeko syömään matkalla, täällä on ruoka odottamassa. Peruna ja kalapuikko jokaiselle! Grillatakin voidaan kunhan löytyy muuraustaitoisia? Mulla on sianpuolikas pakastimessa!
Ei kai siellä ole palmuöljyä missään?
Vierailija kirjoitti:
Hei me ollaan täällä Porvoon saaristossa jo miehen ja lasten kanssa! En ole varma onko oikea saari, mökin sohva ainakin haisee perseelle ja jääkaapista löytyi viime reissulta jääneitä raikkaita voileipiä. :)
Ei kerrottu anopille retriitistä kun se kuitenkin syöttäisi lapsille pullaa ja sokeria vaan. Harmi, ettei meillä ole yhtään mitään tukiverkkoja, että saataisiin edes joskus lapset hoitoon ja viettää aikaa aikuisten kesken. No, täällä ollaan koko perhe, pistän makaroonilaatikon lämpenemään. Ottakaa joku teininne mukaan niin saadaan ilmainen lapsenvahti ja me vanhemmat keskittyä nauttimaan elämästä.
Tuolta pyyhältääkin joku kilt ti... Pistin lämmittämään saunaa, mutta yksin. Mieheni täytyy varoa telakoitumista. On kuitenkin sen tasoinen, että kohta alkaa olla parinvaihdon aika. Eikö se niin mene hyvien miesten kohdalla, että vanhetessaan taso nousee ja vaimo vaihtuu nuorempaan? No onneksi olen ikäistäni 30 v nuoremman näköinen niinkuin me kaikki. :)
Meillä teini on ollut koko kesän ylirasittunut ja taantunut kielellisesti. Puhuu vain parin sanan lauseita ja muutamalla kirjaimella, usein toistaa samaa lausetta - mee pois, ov kiinn, onks ruokaa, mitä vittua..
Viime viikolla olin tosi yllättynyt, kun pyysin viemään roskapussin, hän sanoi monta sanaa peräkkäin "minunko pitää tehdä kaikki kotityöt ja muut eivät näköjään tee mitään. Onks tää reiluu.
Ja meille varaa niitä pistokepaikkoja, sillä teinin elämä romahtaa täysin, jos ei saa ladattua kännykkäänsä. Ei kait saaristossa ole terv.keskussairaalaa, jos teini romahtaa henkisesti.
Ja muistakaa, meidän teiniä ei saa häiritä, hän on hiljaisuutta rakastava ja niin erityinen ja herkkä.
Miehiä ei sitten saa ottaa mukaan, kun ne on pakottanu teidät ottamaan jo niiden sukunimen ja ne halveksii teitä kaikkia aina. Ja kalliiksi on tullut työpaikoillakin nimien muuttamiset, että kyllä on miehet alistajia.
Ärsyttää alapeukuttajat. Mä en kyllä lähde mukaan, jos mökille on tulossa yhtään alapeukuttajaa! Aina olette rääpimässä ja pilaamassa toisten kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Kun tää kerran on vauvapalsta niin eikö teemana vois olla Vauvat ja niiden valmistaminen? Pyydettäis luennoitsijaksi joku vl perhe. 9kk n päästä näkyis selvä piikki syntyvyydessä ja Suomi pelastuis meidän ansiosta!
Mä voisin tarjota sitä kaivattua miesnäkökulmaa alhaiseen syntyvyyteen ihan sillai käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kaikki! Älkää vaan turhaan poikeko syömään matkalla, täällä on ruoka odottamassa. Peruna ja kalapuikko jokaiselle! Grillatakin voidaan kunhan löytyy muuraustaitoisia? Mulla on sianpuolikas pakastimessa!
Aah, tää on parhautta! Peruna ja kalapuikkoa kylkeen kera raikkaan ruokaisan salaatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini on ollut koko kesän ylirasittunut ja taantunut kielellisesti. Puhuu vain parin sanan lauseita ja muutamalla kirjaimella, usein toistaa samaa lausetta - mee pois, ov kiinn, onks ruokaa, mitä vittua..
Viime viikolla olin tosi yllättynyt, kun pyysin viemään roskapussin, hän sanoi monta sanaa peräkkäin "minunko pitää tehdä kaikki kotityöt ja muut eivät näköjään tee mitään. Onks tää reiluu.
Ja meille varaa niitä pistokepaikkoja, sillä teinin elämä romahtaa täysin, jos ei saa ladattua kännykkäänsä. Ei kait saaristossa ole terv.keskussairaalaa, jos teini romahtaa henkisesti.
Ja muistakaa, meidän teiniä ei saa häiritä, hän on hiljaisuutta rakastava ja niin erityinen ja herkkä.
No ei kyllä meidän teini ole tuollainen! Hän puhuu kirjakieltä ja viljelee runsaasti sivistyssanoja, ja ihmekös tuo, kun hänen lukiotodistuksensa keskiarvo on 9,9. Odotetaan hänestä 10 ällän ylioppilasta. Hän lukee koko ajan kirjoja eikä ikinä someta.
Hän on aina niin ystävällisesti ja auliisti tekemässä kotityötkin ihan pyytämättä. Käy ruokakaupassakin 2-3 kertaa viikossa ja ostaa filepihvit omilla tienesteillään. Ja tokihan hän valmistaa niistä maittavat herkut koko perheelle.
Me voidaan sitten mökillä pyytää häntä hoitamaan ruokapuoli ja siivouskin. Hänhän on ihan hulluna siivoamiseen, nauttii siitä suunnattomasti.
Olen hyvin ihmeissäni, kun teidän muiden teinit eivät ole samanlaisia. No, hyvästä kotikasvatuksestahan se vain kertoo.
Mä ajattelin olla siellä mökillä koko loman ja mulla on kuussa käytettävää rahaa 5e. Miten sen sais riittämään?
Onko mökillä mitään jalustaa?
Mun mies voisi nousta sille seisomaan ilman paitaa parin päivän ajaksi. Saatte vähän muutkin nähdä, miltä näyttää hyvässä kunnossa oleva mies. Naislääkärikin huokaisi nähdessään hänet ilman paitaa ja kosketteli lihaksia.
Mä olen 0-kalorin dieetillä. Nautin vain vettä, vitamiinen ja hivenaineita. Onko niitä mökillä vai tuoko joku tullessaan?