Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On tää nyt kumma kun lääkkeet loppu apteekista. Miten on mahdollista?

Vierailija
04.07.2019 |

Sehän on jo terveysriski ja mahdollisesti vaarallista kun ei saa tarvittavia lääkkeitä.
Luojan kiitos minulla ei ole kyse mistään vakavasta. Mutta jos esim diabeetikko ei saa lääkkeitään niin äkkiä siinä on henki pois.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma siksi että lääketehtaita on vähemmän ja suurempia kuin ennen, ovat ostelleet toisiaan ja fuusioituneet jne.

Ja siksi että Suomi on niin pieni markkina-alue näille isoille lääkefirmoille että ne ei jaksa nähdä vaivaa sen eteen että mitä täällä on myydä.

Kolmanneksi, tuli uusi laki että jokainen lääkepurkki pitää tunnistaa niin että sen liikkeet tehtaalta kuluttajalle tiedetään koko ajan, se on hiukan hankalaa aina toteuttaa. 

Varsinkin flunssalääkkeissä oli jo talvella todella paljon vajetta, apteekit yritti niitä tilata mutta eivät saaneet tukusta.

Saa nähdä mihin tämäkin johtaa...

Vierailija
2/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy korvaava lääke jos on hengenvaarasta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy korvaava lääke jos on hengenvaarasta kyse.

Kerrohan oi viisas mikä lääke korvaa insuliinin? D1 ei voi popsia D2 tarkoitettuja pillereitä.

Vierailija
4/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin Venezuelassa. Molemmissa vasemmisto puikoissa.

Vierailija
5/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vuodan kun härän kurkusta kun on kuukautiset. Eipä löydy caprilonia eikä cyklokapronia apteekista. Olen niitä toukokuun alusta asti metsästänyt. Gynekologi sanoo vaan että ota hormonikierukka mutta en haluaisi.

Vierailija
6/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo hengenvaaraa uhkaavat lääkkeet eivät lopu.

Niistä on aina oltava varmuusvarasto.

Vierailija
7/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo arkipäivää että maahantuojaltakin on loppu jopa lääkkeet joiden puuttumin on hengenvaarallista. Missä pimennossa sinä olet elänyt?

Vierailija
8/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtion hallitus ei voi vaikuttaa ulkomaisiin lääketehtaisiin.

On siis aivan sama, onko täällä vasemmisto- vai oikeisto eduskunta ja hallitus.

Vierailija
9/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä on ihan laajempikin ongelma?

Olin atoopikkona ihan hätää kärsimässä kun sietämättömän kutiseva ihottuma ja kaikista apteekeista loppu se tehokkain voide (kaikki muut kokeiltu jo), odotusaika yli 10 viikkoa. Vielä olisi kolmisen viikkoa odotusta jäljellä.

Sorruin kokeilemaan luonnonkeinoja ja haudoin ihottumakohtaa puristetulla valkosipulilla ja aiheutin itselleni melko pahat kemialliset palovammat. (tosi tarina) No, ainakin ihottuma tuntuu jo paremmalta.

Vierailija
10/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenilääke Sumatriptan on ollut vaikeasti saatavilla viimeiset 2 vuotta. Nyt saa, mutta hinta on noussut 11 e noin 30 euroon. Järkyttävää. Onneksi on joku uusi lääke tulossa. 

Vierailija
11/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin atoopikkona ihan hätää kärsimässä kun sietämättömän kutiseva ihottuma ja kaikista apteekeista loppu se tehokkain voide (kaikki muut kokeiltu jo), odotusaika yli 10 viikkoa. Vielä olisi kolmisen viikkoa odotusta jäljellä.

Sorruin kokeilemaan luonnonkeinoja ja haudoin ihottumakohtaa puristetulla valkosipulilla ja aiheutin itselleni melko pahat kemialliset palovammat. (tosi tarina) No, ainakin ihottuma tuntuu jo paremmalta.

Mikä se tehokkain lääke on? Äitini kärsii samasta ongelmasta. Aqualania käyttää mutta se ei ole loppu. 

Vierailija
12/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tämä laittoi hymyilyttämään. Olen myös kärsinyt aikanaan pahasta atopiasta ja pystyn kuvittelemaan olon, jossa jopa kemiallinen palovamma voisi vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta kutinaan verrattuna.

Vierailija
13/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se tehokkain lääke on? Äitini kärsii samasta ongelmasta. Aqualania käyttää mutta se ei ole loppu. 

Protopic, korjaa immuunivastetta ja sitä yleensä määrätään vasta kun on kaikki vahvat kortisonivoiteet käyty läpi.

Vierailija
14/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hengenvaarallisten sairauksien lääkkeitä on varmuus varastoitu maailmalla.

Eri asia sitten, kuka niitä ja missä olosuhteissa.

Vierailija
15/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että tämä laittoi hymyilyttämään. Olen myös kärsinyt aikanaan pahasta atopiasta ja pystyn kuvittelemaan olon, jossa jopa kemiallinen palovamma voisi vaikuttaa varteenotettavalta vaihtoehdolta kutinaan verrattuna.

En pahastu, olihan se melko hullunkurinen tilanne että se järkyttävä korvennus valkosipulista tuntui paljon siedettävämmältä kuin kutina. :D

Vierailija
16/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyty se tarvittava lääke vihdoin. Piti vaan reissata hieman että sen sain.

Mut on tää hullua.

Ap

Vierailija
17/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä on varastoitu aivan samoin kuin viljaa ja muitakin tarvikkeita, poikkeusolosuhteita varten.

Tämä on aivan yleisesti tiedetty totuus, eripuolilla maailmaa.

Vierailija
18/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa Canoderm, mutta se ei onneksi ole loppunut. Olen eri kuin kirjoittaja.

Vierailija
19/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku uusi normaali vai ainako näin on ollut? Meillä lapsi sai viime talvena antibiootin, jota ei ollut tukussakaan. Siinä sitten pe illalla apteekin täti ihmeissään, mitä myy meille. Hulluinta koko hommassa, että lääkäreille ei mene tieto jos joku lääke on loppu. Luulisi, että kanta -järjestelmässä olisi joku lääkeosio lääkäreille, josta näkyy kun joku lääke on totaalisesti loppu ja määräisivät jotain muuta.

Vierailija
20/50 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Vika ei ole apteekkien, vaikka apteekit sen kuran niskaansa saavatkin. Todella monia eri valmisteita ei vain saa.

T. Farmaseutti