Mikä ***keleen henkilönumeron muoto? Klarna.
Osaako joku auttaa? Yritän tilata Microsoft storesta tarvitsemiani ohjelmia koneelle, ei ole luottokorttia, eikä PayPalia, maksutavaksi voi valita myös Klarnan, mutta siellä henkilötiedoissa kysytään "Henkilönumero" ja siihen kenttään ei kelpaa sitten mikään! Herjaa: "Tarkista henkilönumeron muoto". Hermot menee, töitä pitäisi päästä tekemään :( Klarnaa olen käyttänyt paljon maksutapana, ettei todellakaan ole mitään luottotieto-ongelmaa. Tuo lomake ei vaan mene ymmärrykseen. Henkilötunnus ei kelpaa siihen missään muodossa, ei edes etuliitteellä FI, eikä kelpaa firman y-tunnus tai mikään muukaan maan päältä keksimäni numero, jota tuossa voidaan tarkoittaa. Eikä ole Caps- tai NumLock päällä. Puhelinlaskukaan ei kelpaa maksutavaksi tähän ostokseen, herjaavat. No voi ***kele!
Kommentit (39)
Klarnan työntekijät yleensä näissä ketjuissa ilmaantuu kovasti puolustelemaan Klarnaa. No, jatkakaa. Itse kierrän kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Klarnan työntekijät yleensä näissä ketjuissa ilmaantuu kovasti puolustelemaan Klarnaa. No, jatkakaa. Itse kierrän kaukaa.
Niin, työntekijöiden vikahan se on kun asiakkaat eivät osaa lukea ehtoja ennen kuin tilailee tavaraa ja sitten itketäänkin kun tulee lyhennyksen aika.
hermomenee kirjoitti:
Olen kokeillut tuhanteen kertaan. Lomakken kohta heittää heti punaiselle, kun kirjoitan henkilötunnukseni, eli ei hyväksy sitä muotoa, vaan se on muka väärä. Kokeilin laittaa henkilötunnuksen viimeiseksi merkiksi kirjaimen - heti hyväksyi! Minkäs minä voin sille, ettei henkilötunnukseni loppuosassa ole lainkaan kirjainta, vaan neljä numeroa???????
Olen tilannut monesta verkkokaupasta Klarnan laskulla ja hyvin on onnistunut vaikka ei minullakaan ole henkilötunnuksen lopussa kirjainta.
hermomenee kirjoitti:
Olen kokeillut tuhanteen kertaan. Lomakken kohta heittää heti punaiselle, kun kirjoitan henkilötunnukseni, eli ei hyväksy sitä muotoa, vaan se on muka väärä. Kokeilin laittaa henkilötunnuksen viimeiseksi merkiksi kirjaimen - heti hyväksyi! Minkäs minä voin sille, ettei henkilötunnukseni loppuosassa ole lainkaan kirjainta, vaan neljä numeroa???????
Käytän paljon klarnaa ja mullakin 4 numeroa ja aina toimii.
Teet jotain väärin ja et sitä tajua.
Hanki Bank Norwegianin luottokortti, korotonta maksuaikaa joka kuun 15 päivään asti eli korkeintaan 45 päivää. Ei tarvitse leikkiä klarnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työntekijöiden vikahan se on kun asiakkaat eivät osaa lukea ehtoja ennen kuin tilailee tavaraa ja sitten itketäänkin kun tulee lyhennyksen aika.
Tapana on maksaa laskut, Myös se Klarna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ehdoissa jotain vikaa, kun ydinfyysikon ja tekniikan tohtorin koulutuksella saa ponnistella kovasti, jotta ymmärtäisi ne. En itse käytä koskaan Klarnaa, mutta kerran jouduin selvittämään kesätöissä ulkomailla olleen lapseni laskuja. Minkään muun firman kanssa asioiden hoito ei ole ollut yhtä hankalaa.
Ei ap
Klarna ei ole kovin turvallinen. Hanki se PayPal-tili. Ei sitä varten tarvitse luottokorttia, riittää suomalainen maksukortti, jossa lukee Visa tai MasterCard.
Vierailija kirjoitti:
Hanki Bank Norwegianin luottokortti, korotonta maksuaikaa joka kuun 15 päivään asti eli korkeintaan 45 päivää. Ei tarvitse leikkiä klarnalla.
Joo, mutta paljonko maksaa?
Unohtuiko sanoa? KK Maksu ?
Sinccis
Mä en todellakaan maksa 100e vuodessa siitä, että mulla on luottokortti taskussa lepäämässä.
Ihan perjaate kysymys, vaikka varaa olisikin.
Sinccis
Ollaan sitten vaikka ostamatta, jos ei raha kelpaa ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan ehdoissa jotain vikaa, kun ydinfyysikon ja tekniikan tohtorin koulutuksella saa ponnistella kovasti, jotta ymmärtäisi ne. En itse käytä koskaan Klarnaa, mutta kerran jouduin selvittämään kesätöissä ulkomailla olleen lapseni laskuja. Minkään muun firman kanssa asioiden hoito ei ole ollut yhtä hankalaa.
Ei ap
Ongelma on kyllä tyhmässä asiakkaassa. Koulutus ei takaa mitään. Jos ei tajua niin ei tajua.
Käyttäisin toista tietokonetta. Joskus sekin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin toista tietokonetta. Joskus sekin auttaa.
No se selaimen vaihto voi vielä auttaakin.
Tämä menee jo noituuden puolelle.
Sinccis
Eilen laitoin viestin Klarnaan ja sain vastauksen minuutissa. Sen luotollisen tilin voi maksaa pois milloin haluaa ja erät voi muokata suuremmiksi.
Tänään maksoin pois tilin sekä 4 laskua Klarnaan.
Ei mitään ongelmaa.
Käytän Klarnan sovellusta.
Eräs ihminen sanoi että ne laskutkin pitää maksaa. Kuvitteleeko tää ihminen että joku myy velaksi vuosia jos laskuja ei maksa pois.
Ihminen vaan voi olla niin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa olen käyttänyt ja jos se on ainoa vaihtoehto maksaa, niin vaihtoehtoja on aika vähän.
Luottokortteja en ala hakemaan jonkun netin pilipalifirmojen takia.
Kaikissa paremmissa kelpaa ihan selkeä raha ..
Sinccis
Paypal on oikeasti hyvä ja turvallinen.
Seuraavaksi sitten suora debit-pankkikorttimaksu (Klarna sitä ei tunne) ja sitten tavallinen Master tai VISA, jotka voi heti käydä siirtämässä omien tilien kautta (pankkitililtä luottokorttitilille) ilman että jäävät minnekään roikkumaan.
Osamaksuluotot ovat turhia kulujen kerryttäjiä. Mieluummin odottaa, että voi hankkia ostoksensa venyttelemättä tilillä olevilla varoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Ongelma on kyllä tyhmässä asiakkaassa. Koulutus ei takaa mitään. Jos ei tajua niin ei tajua.
Jostain syystä minkään muun firman kanssa ei ole vastaavia ongelmia. Olen myös vuosikausia pitänyt erään yhdistyksen kahdenkertaista kirjanpitoa ilman vaikeuksia.
Epäilen kyllä vahvasti, että Klarna esittää tarkoituksella asiat epäselvästi, jotta asiakas erehtyisi valitsemaan jonkin sikakalliin luottosysteemin sen sijaan, että maksaisi laskun kerralla pois.
Se ydinfyysikko
Ymmärrettävää.
Mutta vaikka valitsee suoran pankkikorttimaksun, eikä edes tavallista luottokorttimaksua, Klarna jahkailee ja pyörittelee maksua jossain koneistossaan. Tiliotteelle tulee näkyviin tapahtuma vasta paaaljon myöhemmin. En ymmärrä, mitä businestä niilläkin maksuilla tehdään ja miksei se maksu välity vaan suoraan. En kaipaa lisää välikäsiä maksuihin, siksi ei Klarna.
En tosin itse luottoa tarvitse, ehkä koko Klarna on tehtykin johonkin osamaksujuttuihin — kannattaa muuten silloin tarkistaa korot sun muut lisäkulut ja oikeasti miettiä, miten ehdottomasti jotain tuotetta tarvitsee.