Puolisossa ärsyttää nykyään kaikki
Mitä tehdä? Olemme olleet yhdessä yli 25 vuotta. Nyt kaikki miehen pienet ja isot virheet (joista suurin osa on ollut olemassa "aina") ovat alkaneet ärsyttää enemmän ja enemmän. Voiko tämä mennä ohi? Miten?
Mies on ihan hyvä mies. "Kunnollinen", koulutettu ja kohtalaisessa kunnossa. Itsekään en ole mikään helmi, mutta ihan ok myös
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko läikäynyt hormonaalisia muutoksia viimeaikoina? Esim. lopettanut ehkäisyn tai läpikäynyt vaihdevuodet. Naisen hormonit ohjaavat yllättävän paljon hänen suhtautumistaan miehiin.
Tuota olen itsekin miettinyt. Ikää kun on se 40-50v. Hormonikierukan ansiosta kuukautisia ei ole näkynyt 13 vuoteen.
Luin anopin naistenlehdestä juuri mökillä, että estogeenin vähyys voi aiheuttaa unettomuutta. Sitä minulla on. Mikä ei yhtään helpota tätä ärsytystä.
Ap
Miten noita hormoneja saisi mitattua? Työterveydessä?
Tv.Yksi ärsyyntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä saa olla jos luulee että on olemassa joku täydellinen ihminen jossa ei ole mitään vikaa tai puutteita ja että se täydellinen ihminen haluaisi kaikista maailman ihmisistä olla nimenomaan sinun kanssasi.
Minulla itse asiassa oli tuollainen täydellinen puoliso vuosia yli 20 v sitten. Jutteli syvällisiä vaikka yötä myöten, kehui, soitti kitaraa, hoiti vähintään puolet kotitöistä pyytämättä, oli siisti ja komea, eikä meinannut saada pidettyä näppejään irti minusta. Meillä oli samanlainen maailmankatsomus, samantyyppiset suunnitelmat elämälle, samanlainen tyyli puhua ja käyttää rahaa. Ei omannut mitään kummia tapoja tai outoja sukulaisia.
Mies ei ole vaihtunut, mutta täydellisyys on karissut
Ap
Samoin minulla. Yhdessä sovittiin esim lapsiin liittyvistä käytännöistä, katsottiin yhdessä samoja TV-ohjelmia, retkeiltiin luonnossa, maailmankatsomus oli samankaltainen... jne. Nyt meillä on yhteistä lähinnä osoite. Lasten suhteen aikanaan sovitut asiat hän tekee toisin (ja minä ihmettelen vieressä, että eihän me näin ole sovittu) jos minä katson jotain TV:stä, lähtee hän pois huoneesta, koska ei kiinnosta, tai alkaa vaihtelemaan kanavia, asfaltilta ei poistu, esiin on tullut ihan erilaista maailmankuvaa, jonka esittää vahvasti ainoana oikeana, eikä asioista voi keskustella, koska hänen mielipiteensä on ainoa oikea. Asioissa, joissa on kauniisti pyydetty, että tekisi toisin, ei tapahdu muutosta. Esimerkkinä teinin herättäminen karjumalla alakerrasta, kun teini on pyytänyt, että tultaisiin herättämään huoneeseen lempeämmin. Edelleen karjuu alakerrasta.
Mutta: ap, kiitos sinulle vertaistuesta ja tarinasi jakamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka katsomalla peiliin ja miettimällä mitä voit muuttaa omassa käytöksessäsi.
Juu, olin jo ennen tätä aloitusta lukenut pari parisuhdeopasta ja niiden avulla katsonut peiliin. Idealla, että kuvittelen, millaisen tilanteen haluaisin olevan ja sitten itse alkaa toimimaan sen mukaan. Siis riippumatta siitä mitä toinen tekee, itse kuitenkin toimii kivasti.
Monessa asiassa tuo ei aluksi toiminut. Mies ei tee yhtään enempää ruokaa, vaikka minä tekisin kuinka paljon ruokaa. Myöskään miehen osallistuminen siivoamiseen ei lisääntynyt, vaikka siivosimme miehen edellisen työreissun aikaan kaiken todella hyvin. Ostin pullon viiniä jääkaappiin kivaa iltaa ajatellen, kuten nuorena.
Kuppi meni oikeastaan nurin silloin, kun istuimme sohvalla ja mies haki itselleen mitään sanomatta lasin sitä viiniä. Itselleen! No, mies ei ole ajatustenlukija, joten pyysin, että jospa hän hakisi minullekin lasin viiniä. Saan kuulemma itsekin, hän oli jo kerinnyt istuutua. Pieni asia, mutta jotenkin oli piste iin päälle ärsytykselleni. Noihin aikoihin kirjoitin tämän aloituksen.
Mutta eipä tässä luovutettu. Aloin "panostamaan" miehen kosketteluun. Siis ohimennen hipaisuun, suukkoihin jne. Ihme tapahtui, mies lähti vähitellen tuohon mukaan! Nyt on voinut siirtyä jo pikkutuhmaan vihjailuun. Tämä on ollut helppoa, kun mies on nyt lomalla tehnyt remppaa isojen vehkeidensä kanssa. ;) . Paaaaljon parempi fiilis. Vielä hetki sitten miehen näkeminekin inhotti. Nyt on muistuneet ne hyvätkin puolet mieleen.
Ap
Ps. Mies kehaisi, että oli tosi kiva tulla töistä kotiin (silloin aikoja sitten) kun oli niiin harvinaisen siistiä ja stailattu koti uudelleen. Eli hän oli huomannut!
Kyllä, miten niin? (Vai viittaatko siihen että av:lla kaikki on.)
Ap