Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän lukiolaisenne

Vierailija
03.07.2019 |

vielä ihan pihalla siitä mitä lähtisi opiskelemaan?
Meidän pojulla abivuosi alkaa syksyllä eikä minkäänlaista ajatusta jatkosta.
Hyvin hällä koulu menee, ettei siittä onneks oo kyse.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistkän ne ny semmoista tietäisi jos ei mitään heille ole kerrottu työelämästä, aloista jne.

Vierailija
2/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti vielä pohditaan täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienintäkään aavistusta. Lukion tokalle menossa.

Vierailija
4/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi on huono juttu, että on ensikertalaisuuskiintiöt ja pääsykokeiden arvo vähennetty.

Ennen pystyi menemään opiskelemaan jotain ja jos ei tuntunut omalta, pystyi vaihtamaan. Lisäksi pystyi lukemaan vaikka kemiaa, jotta pääsisi lääkikseen jne.

Nyt on pakko päättää heti oikea ala.

Vierailija
5/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannelle menossa. Miettii kaikkea väliltä oikeustiede-kosmetologi. Eli skaala on laaja.

Vierailija
6/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuleva abi ja tuleva ekaluokkalainen. Kummallakin selvä suunta lukion jälkeen. Toinen hakeutuu tietokonealalle jotain digi-koodi-enmuista, enkä kuollaksenikaan muista mitä se haluaa tehdä (kaikki ihan hepreaa mulle..). Toinen haluaa lääkäriksi. 

Kummallakin koulu sujuu todella hienosti, enkä yhtään epäile, etteivätkö pääsisi just sinne minne haluavatkin. Itselläni kesti 15 vuotta haahuilussa lukion jälkeen, enkä ihan vieläkään tiedä, mikä musta tulee isona :D Olen itse pilipalihumanisti, kulttuurialalla töissä.

Vierailija
7/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuleva abi ja tuleva ekaluokkalainen. Kummallakin selvä suunta lukion jälkeen. Toinen hakeutuu tietokonealalle jotain digi-koodi-enmuista, enkä kuollaksenikaan muista mitä se haluaa tehdä (kaikki ihan hepreaa mulle..). Toinen haluaa lääkäriksi. 

Kummallakin koulu sujuu todella hienosti, enkä yhtään epäile, etteivätkö pääsisi just sinne minne haluavatkin. Itselläni kesti 15 vuotta haahuilussa lukion jälkeen, enkä ihan vieläkään tiedä, mikä musta tulee isona :D Olen itse pilipalihumanisti, kulttuurialalla töissä.

Ei mikään oo niin varmaa kuin epävarma.

Vierailija
8/11 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin mietitään. En tiedä pitäisikö huolestua, pojalla abivuosi alkaa.

Koulun käynnissä ei ole minkäänlaisia ongemia ollut, nyt vaan tuntuu suunta olevan täysin hukassa.

Vierailija
9/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo nuoruus hämmentävää aikaa.

Vierailija
10/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele nuorten epävarmuutta opintoalan valinnan suhteen. Minulla itselläni meni pari vuotta lukion jälkeen ennen kuin kykenin päättämään, mitä lähden opiskelemaan.

Tilanne oli tietenkin 80-luvulla aivan toinen, kun pelkkä ylioppilaskin saattoi saada konttoritöitä ilman sen kummempaa koulutusta.

Vierailija
11/11 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu et ehkä meidän pojan olis kannattanu mennä amikseen, kohta ois ammatti, mut kun se on niin hyvä koulussa niin opo ei suostunut keskustelemaankaan muusta kuin lukiosta, nyt poika ei keksi mitä sen jälkeen ja abivuosi edessä.

No, onhan siinä armeija välissä mut kun ens keväänä tarttee hakee johonkin kumminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi