Miksi suvaitsevaiset ramppaavat Dubaissa vaikka se on yksi pahimpia tasa-arvon polkijoita maailmassa?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f01dca36-ab3c-4048-9edf-fdaa24c3068a
Pelkkää puhetta taitaa olla nuo suvaitsevaispuheet?
Kommentit (37)
Kertoo niiden älykkyydestä paljon. Tosin sen tämän palstan kommenteissakin on huomattu että kun aivoja jaettiin, nämä unohtivat saapua paikalle.
No ei siellä ne oikeasti suvaitsevaiset ramppaakaan. Ne on näitä umppukoskisia, jotka kannattavat persuideologiaa ja uskovat täydestä matkanjärjestäjien myyntipuheet tai muuten vain maailman asioista pihalla olevia, omaan napaan tuijoittelevia ja muodin mukaan reissaavia wt-ihmisiä.
Mistä tehty päätelmä, että matkustajat ovat suvaitsevaisia? Miksi suvaitsevaisen pitäisi välittää muiden maiden ongelmista?
suvaitsevaisuus on vain julkista hyvesignalointia, millä saadaan itselle hyvä ja oikeutettu olo.
Asuin Dubaissa vuoden verran eikä minun tee mieli siihen kaupunkiin enää. Dubai on turisteille rakennettu huvipuisto. Ostoskeskuksissa saa hyvän kuvan siitä, millaisille turisteille: itsensä auringossa käristäneille, narutoppeihin ja liian pieniin ja sotkuisiin vaatteisiin sonnustautuneille, halpoja tavaroita etsiville junteille. Kulttuuritarjontaa ei ole, koska paikallisesta kulttuurista ei näy jälkeäkään.
Turistit eivät yleensä pääse näkemään siirtotyöläisten oloja. Siivoojat, rakennustyöläiset ja muut näkyvillä olevat ovat siistejä ja hyvinvoivan näköisiä verrattuina niihin, jotka asuvat röttelöissä turistien ulottumattomissa. Poissa silmistä, poissa mielestä, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Asuin Dubaissa vuoden verran eikä minun tee mieli siihen kaupunkiin enää. Dubai on turisteille rakennettu huvipuisto. Ostoskeskuksissa saa hyvän kuvan siitä, millaisille turisteille: itsensä auringossa käristäneille, narutoppeihin ja liian pieniin ja sotkuisiin vaatteisiin sonnustautuneille, halpoja tavaroita etsiville junteille. Kulttuuritarjontaa ei ole, koska paikallisesta kulttuurista ei näy jälkeäkään.
Turistit eivät yleensä pääse näkemään siirtotyöläisten oloja. Siivoojat, rakennustyöläiset ja muut näkyvillä olevat ovat siistejä ja hyvinvoivan näköisiä verrattuina niihin, jotka asuvat röttelöissä turistien ulottumattomissa. Poissa silmistä, poissa mielestä, vai mitä?
Miksi niitä huonoja juttuja haluaisikaan nähdä lomalla, en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun vikani että maassa on tuollaisia ongelmia.
Ilmastonmuutos ei ole minun vikani, eihän minun tarvitse ottaa osaa sen torjumisen?
Eikös täällä aina vinguta kuinka suvaitsemattomia suvaitsevat on? Nyt sitten vingutaan kun suvaitaankin jonkin toisen maan suvaitsemattomuus. Aina menee väärinpäin.
Mistä päättelee että matkailijat ovat suvaitsevaisia? Omista tutuista Dubaissa on käynyt 2, ei heitä seksuaalivähemmistöt nyt haittaa, mutta kaikessa mennään tasan omien halujen mukaan. Ei kiinnosta pätkääkään esim hikipajat kunhan omat vaatteet on kivoja ja niitä voi kivasti shoppailla jatkuvasti jne. Eikä kiinnosta ne vähemmistöjen oikeudetkaan sen enempää, että FB:n profiilikuvaan voi joskus laittaa sateenkaaren niin saa kivasti tykkäyksiä.
Lomasta naaatitaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä huonoja juttuja haluaisikaan nähdä lomalla, en ymmärrä.
Niinpä. Junttiuteen kuuluu olennaisena osana se, että omien tekojen seurauksia ei tunneta eikä niistä välitetä.
Onko ap:n maailmankuva vähän mustavalkoinen? Mä oon suvaitsevainen, mut ei tulis mieleenkään matkustaa Dubaihin.
Vierailija kirjoitti:
suvaitsevaisuus on vain julkista hyvesignalointia, millä saadaan itselle hyvä ja oikeutettu olo.
T. Huhtasaaren Twiter-botti
Ne on ap sinun kaltaisiasi palikoita ja pyykkäreitä jotka Dubaihin matkustaa. Haluavat maistaa hetken ”luksusta”. Ja klap ja klap ja pyykkiä riittää vaan.
"”Jos pitää itseään suvaitsevaisena, työ omassa päässä on kesken. Suvaitsevaisuus on vallankäyttöä, sillä se sisältää ajatuksen, että jokin on parempaa kuin jokin toinen. Se, että heteroseksuaalisuus on yleisempää kuin muunlainen seksuaalinen suuntautuminen, ei tee siitä parempaa. Se, että miehiä ja naisia on enemmän kuin muita sukupuolia, ei tee mies- ja naissukupuolesta parempia sukupuolia. Olemme kaikki samalla viivalla.”
Asiantuntijana aktivisti, seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen kattojärjestön ILGA-Euroopan hallituksen jäsen ja yhdenvertaisuuskonsultti Viima Lampinen"
"suvaitsevainen" hyväksyy vain omat asiansa,ja on parempi olevinaan kuin joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun vikani että maassa on tuollaisia ongelmia.
Ilmastonmuutos ei ole minun vikani, eihän minun tarvitse ottaa osaa sen torjumisen?
Elän vain kerran ja kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Siis pukeutuvatko (nais)turistit siellä täysin vapaasti eikä sitä paheksuta?
Yllättävää.
Koska rehellisesti sanottuna ainoastaan minua kiinnostavat oma onnellisuuteni ja lämpö.