Suomalaisten ohuet hiukset!
Pähkäilin pitkään, miksi kansalla on niin ohuet hiukset ja lehtikuvia katsottuna keksin vastauksen:
Lippis päässä, aina ja kaikkialla! Tytöillä etenkin.
Suomalaiset tunnistaa ulkomailla noista tyttöjen lippiksistä tai karjakkohuiveista.
Kyllähän se päähine kuluttaa hiuksia!
Kommentit (11)
En ole koskaan käyttänyt lippistä ja hiukseni ovat ohuet. Geenit eivät ilmaisesti ole sinulle tuttu käsite?
Eikä johdu. Suomalaisilla on ohut/silkkinen yksittäinen hius. Hiuksia on määrällisesti ihan ok, mutta hiukset on silkkisiä, ei karheita/pörröisiä. Paitsi sitten tämmöisillä kuin minä, joilla on luonnonkihara. Kerran kampaaja halusi välttämättä suoristaa mun "paksun" tukan ja voin sanoa, että näky oli outo. Aivan liiskattu, ohut tukka. Näytin niin ohuttukkaiselta, etten tiedä ketään oikeassa elämässä niin ohuttukkaista aikuista. Apua, mielummin pörrö kuin sellainen hiirenhäntä.
Kiitos kannanotoista! Mutta silti on ikuisuuskysymys: Miksi iskette tyttöjenne päähän lippikset? Ei niitä muissa maissa käytetä ainakaan tuossa määrin.
t. ap
Se ohuus johtuu liiasta pesemisestä. Maissa, joissa ei ole vara pestä hiuksia joka päivä, on ohuthiuksisetkin ihmiset paksumpihiuksisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannanotoista! Mutta silti on ikuisuuskysymys: Miksi iskette tyttöjenne päähän lippikset? Ei niitä muissa maissa käytetä ainakaan tuossa määrin.
t. ap
Ihan siksi, ettei tyttöni saa auringonpistosta ja polta vaaleaa ihoaan. Luulisi olevan jokaiselle vähänkään älyä omaavalle itsestään selvä vastaus.
Höpöhöpö. Mulla on ohuet hiukset enkä käytä enkä ole käyttänyt lippiksiä tai huiveja ikinä.