Millainen ihminen minua voi koskaan rakastaa, jos nämä sanat kertovat minusta täysin?
Oisko sul hetki aikaa puhuu?
Koska mä pelkään
Jos en yksin mä löydä onnea
Se on sun vastuulla, täs on ongelma
Ei kuulosta hyvältä nyt
Silti tekisin mitä vaan että mut hyväksyt
Ja koska mä pelkään niin mun on pakko selvittää sut
Ja aina kun mä pelkään sun pitäs rauhottaa mut
En haluu ydinsotaa
Eli ennen kuin jätät mut, niin mä jätän sut
Mä vedän molemmat pohjaan
Mä työnnän sua, työnnän sua
Pois kun epäilen et
Onks tää aitoo vai vedätätkö mua
Sä itket ja kysyt multa
Miks rakkaus maistuu pahalta
Koska mä pelkään
Koska mä pelkään että saan sulta selkään
Siksi mä pelkään
Me kuristutaan jos pidemmälle viel mennään
Koska mä pelkään
Koska mä pelkään että ammut mua selkään
Niin kovasti pelkään
Voi kunpa mun ei tarvis pelkää enää
Kuorin sut auki ja sukellan pääsi sisään
Ku taas mua pelottaa
Pakotan sut avautuu mulle vähän enemmän
Mähän kerroin mun traumat
Siks mä vaadin enemmän
Tai siis mähän oon koko ajan auki
Voiks mun kiintymysmalli olla näin paha tauti
Kun mä pelkään, mä oon suhun liimattuna
Sisäinen lapseni orpo maahan liiskattuna
Mä työnnän sua, työnnän sua
Pois kun epäilen et
Onks tää aitoo vai vedätätkö mua
Sä itket ja kysyt multa
Miks rakkaus maistuu pahalta
Koska mä pelkään
Koska mä pelkään että saan sulta selkään
Siksi mä pelkään
Me kuristutaan jos pidemmälle viel mennään
Koska mä pelkään
Niin kovasti pelkään
En mä haluu oikeesti olla tämmönen
Mä haluun vaa olla turvassa
Ei tää oo anteeksipyyntö vaa fakta
Et meil alkaa tää pakka murenemaan
Koska mä pelkään
Niin kovasti pelkään, ihan liikaa pelkään
Kommentit (16)
Se voi olla aika vaikeata jos ei jaksa runokieltä arkena.
Traumaterapia. Traumaterapiakeskus Helsinki tai Oulu.
Taidanpa vetästä tonnikalaleivän ja lukasta tuon loppuun. Tai teen toisen tonnikalaleivän. Joo.
Mä olin tollanen ja löysin ihmisen, kuka oli kärsivällinen, pitkät hermot ja ymmärtäväinen. Tärkeää on myös itse osata pyytää toiselta anteeksi, kun mokaat ja antaa toiselle ymmärrystä ja tukea, että se jaksaa ymmärtää ja tukea sua.
Kyllä niitäkin ihmisiä on jotka rakastavat mielenterveyspotilaita
En lukenut muuta kuin otsikon, mutta siihen vastauksena; sanat ei voi kuvata ihmistä täysin. Sanat on aivan eri asia kuin ihminen ja sen olemus, jolloin vaikka olis kuinka taitavasti laitettu sanoja peräkkäin ne ei mitenkään voi täysin kuvata ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitäkin ihmisiä on jotka rakastavat mielenterveyspotilaita
Toivottavasti pääset seurantaiseen avohoitoon Niuvanniemeltä. Hoitaja ei ole rakastunut sinuun.
Ap. Jos et ole trolli, niin sinuna keskittyisin suhteessa siihen, että teillä molemmilla olisi hyvä olla ja ehkä on tarpeen puhua säännöt selviksi. Ei saa satuttaa toista henkisesti eikä fyysisesti. Laulun sanoissa oli paljon toksisuutta. Sano pelkosi aiheet ääneen, älä lähde ainakaan satuttamaan ja tölvimään, edetkää hitaasti ja vähitellen luottamuksen kanssa. Laulun sanoista sai sellaisen käsityksen, että siinä toinen välillä itkettää toista siis satuttaa, koska pelkää että toinen kuitenkin tulee satuttamaan häntä/antamaan selkään/puukottaa selkään. Joten tuosta toksisesta kuviosta olisi päästävä eroon, et voi satuttaa ja pitää syynä sitä, että luulet hänen ennenpitkää tekevän niin.
Pystyn samaistumaan jossakin määrin pelkäämiseen, mutta en satuttamiseen pelon varjolla.
Jonkinlainen traumahomma tuossa on, mutta tiedostamisella ja yrittämisellä/päättämisellä pääset ainakin siihen, ettet itse lähde satuttamaan toista, tehkää yhdessä pelisäännöt ja ehkä sekin vähentää pelkoa. Välittävässä suhteessa ei satuteta. Joskus voi olla riitoja, mutta niissäkin pysytään välittämisen kanssa.
Jos koet ettet itse pysty, niin sitten terapeutin pakeille. Mutta periaatteessa päätökset ja halu lähtee sinusta, voit onnistua ja toivottavasti kaikki menee parempaan. Vinkki: älä sekaannu heenk.fyys.seks. väkivaltaisiin/ red flag miehiin.
Kohtele toista siten kuin haluat hänen kohtelevan sinua. Ja katso miten hän kohtelee sinua. Jos ei hyvin, sitten heipparallaa.
Jospa aloittaisit itsestäsi. Jospa opettelisit ensin hyväksymään itsesi ja rakastamaan itseäsi.
Jospa lopettaisit itsesi väheksymisen ja mollaamisen. Siitä se alkaa.
On kauhean raskasta olla ihmisen kanssa joka tuijottaa surkeana omaa napaansa ja säälii itseään.
Ei sitä jaksa.
Hankkiudu terapiaan tai ainakin keskustelemaan jonkun tahon kanssa missä näitä asipoita ymmärretään.
Terapeutti.