Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva huonovointisuus ja ruokahaluttomuus

Vierailija
03.07.2019 |

Olen parikymppinen 160cm/43kg nainen.

N. kuukausi sitten terveydenhoitaja mittasi verenpaineeni ja kertoi, että minulla on matala alapaine. Ei kuitenkaan osannut kertoa, että mitä se tarkoittaa.

Minulla on nyt useamman kuukauden ajan ollut tämmöisiä oireita:
- pahoinvoiva olo, muutamana yönä herännyt oksettavaan oloon, ei kuitenkaan oksentelua
- ruokahaluttomuus
- vaikeus saada unta
- keskittymisvaikeuksia
- pyörrytystä
- kankeutta ja särkyä niskan alueella

Googlettelin matalaa verenpainetta ja oireet täsmäsivät aika hyvin omiini. Terveyskirjaston sivuilla oli maininta Addisonin taudista ja päädyin lukemaan siitä. Jälleen lähes kaikki oireet täsmäsivät omiini. Oireet ovat kuitenkin sellaiset, että voivat myös johtua ihan vain anemiasta tai vaikka huonoista uni- ja ruokailutottumuksista.

Viimeaikoina oireet ovat pahentuneet ja joskus pelkästään sängystä nouseminen tuntuu ihan mahdottomalta.

Mietin, että pitäisikö käydä terveysasemalla, mutta en haluaisi tuhlata lääkäreiden aikaa, jos kyse tosiaan on vain omista huonoista elämäntavoista. En myöskään osaa enää sanoa, että mikä oire oli ensin.

En nyt kyllä ole ihan varma mitä tällä avauksella haen, ehkä vain haluan purkaa huonoa oloa jonnekin :D Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi?

Vierailija
2/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksassa vikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö tarpeeksi?

Ajoittain paremmin, useimmiten huonosti. Esim. aamupala ei maistu juuri koskaan. ap.

Vierailija
4/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellläni eräs ahdistuslääke paransi ruokahalua huomattavasti, samoin unenlaaatua.

Vierailija
5/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksassa vikaa?

Sama on käynyt mielessä. Mulla ei kuitenkaan ole tapana käyttää alkoholia kuin ehkä kerran puolessa vuodessa. Tupakoinut en ole koskaan ymv.

Vierailija
6/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellläni eräs ahdistuslääke paransi ruokahalua huomattavasti, samoin unenlaaatua.

Itselle määrättiin essitalopraamia masennus- ja ahdistusoireisiin alkuvuodesta. En ole huomannut lääkkeellä olevan mitään vaikutusta. Ketipinoria sain vasta pari viikkoa sitten ja unenlaatu on sen myötä parantunut huomattavasti. Mielialakin on parempi kun on saanut unta :) Yllä mainitut oireet silti jatkuvat. Unettomuus myös, silloin kun unohdan ottaa ketipinoria. Minulla ei aiemmin ole ollut mitään mielialalääkkeitä. ap.

Vierailija
7/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksahan voi rasittua muustakin kuin alkoholista. Ja se voi myös sairastua. 

Vierailija
8/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso verenkuva kertoo jo aika paljon. Hankkiudu tutkimuksiin. Yksityiselle tuon saa ilman lähetettäkin.

Vierailija
9/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksahan voi rasittua muustakin kuin alkoholista. Ja se voi myös sairastua. 

Aivan :o En selkeesti tiedä aiheesta tarpeeksi. Pakko kai käydä lääkärissä mieluummin kuin pyöritellä näitä omassa ja tuntemattomien päissä :) Suuret kiitokset kaikista asiallisista vastauksista tähän mennessä

Vierailija
10/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso verenkuva kertoo jo aika paljon. Hankkiudu tutkimuksiin. Yksityiselle tuon saa ilman lähetettäkin.

Harmittaa, että kävin verikokeissa alkuvuodesta, kun oireet eivät olleet yhtä pahat (mulle määrättiin uusi lääkitys ja sen takia passitettiin verikokeisiin) ja nyt on kai sitten taas sama edessä :D Samalla mietin, että jos jokin olisi vikana niin kai se olisi jo silloin huomattu, mutta ehkäpä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän