Suomi alkaa kyllästyttää, mihin maahan olisi hyvä muuttaa?
Lähinnä hyvä elintason maita olisi kiikarissa, laittakaas ehdotuksia. Ja miten helposti oleskelulupa järjestyy? Varallisuutta on jo kertynyt tarpeeksi, joten työlupaa en tarvitse mutta pääomavero pitäisi olla matala.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia olisi hyvä, jos siellä ei olisi niin kuuma.
Ei Australiassa ole kuuma jos asuu aivan siellä etelässä. Mutta permanent residencyn saaminen on todella vaikeaa.
Kyllä Melbournissa ja Adelaidessa on kesällä todella kuuma. Tasmaniassa on viileämpää, mutta se ei mua paikkana niin houkuttele.
Kesä on vain yksi vuodenaika, kyllä silloin saa lämmintä olla. Esim. Melbournessa on tänään 13 astetta korkein lämpötila.
Niin no siellä on nyt talvi, niin 13 on ihan normaali. Kesällä siellä on mun makuun ihan liian kuuma, viikko tolkulla aivan järkyttäävää 40 asteen kuumuutta.
Tottakai jokainen tietää että siellä on nyt talvi. Ja kesällä kuuluukin olla lämmintä, silloin laitetaan ilmastointi päälle. Ympäri vuoden kestävä lämpö taas ei ole mukavaa.
Mun mielestä Australian huonoin puoli on se etäisyys Euroopasta ja muistakin maanosista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa niitä perusteluja mukaan kun vastaatte.
ap
:D :D :D Haet vauvapalstalta vihjeitä!
Kyllähän täällä kirjoittelee paljon ulkomailla asuvia. Se ettet sinä ole koskaan lukenut niitä ketjuja ei tarkoita etteikö muut olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia olisi hyvä, jos siellä ei olisi niin kuuma.
Ei Australiassa ole kuuma jos asuu aivan siellä etelässä. Mutta permanent residencyn saaminen on todella vaikeaa.
Kyllä Melbournissa ja Adelaidessa on kesällä todella kuuma. Tasmaniassa on viileämpää, mutta se ei mua paikkana niin houkuttele.
Kesä on vain yksi vuodenaika, kyllä silloin saa lämmintä olla. Esim. Melbournessa on tänään 13 astetta korkein lämpötila.
Niin no siellä on nyt talvi, niin 13 on ihan normaali. Kesällä siellä on mun makuun ihan liian kuuma, viikko tolkulla aivan järkyttäävää 40 asteen kuumuutta.
Tottakai jokainen tietää että siellä on nyt talvi. Ja kesällä kuuluukin olla lämmintä, silloin laitetaan ilmastointi päälle. Ympäri vuoden kestävä lämpö taas ei ole mukavaa.
Mun mielestä Australian huonoin puoli on se etäisyys Euroopasta ja muistakin maanosista.
Jep, ja maan sisäisetkin välimatkat on todella pitkiä, etenkin Perthistä muualle. Ja kuumuudesta ollaan erimieltä, olen tälläinen siperialainen :)
Muuta Saksaan. Asunnot on normaalisti hyviä, ja käyttötavara hieman edullisempaa kuin Suomessa. Uuden auton saakin sitten jo paljon huokeammin, ja sillä voi ajella hyväkuntoisilla teillä.
Lääkäriin pääsee kun on siihen tarvetta, ja yhteiskuntarauha on ainakin vielä hyvällä tasolla.
Seksiä saa laillisesti ostaa fkk klubeilta tai bordelleista niin paljon kuin vain jaksaa jyystää.
Miinuksena on Suomea kallimmaat vakuutukset ja sähkön hinta. Myös Saksan kielen alkeet edes on syytä hallita, jos aikoo saada ystäviä sieltä.
Bisnestä Saksasta käsin sitten onkin helppoa tehdä oikeastaan millä alalla vaan. Eli jos pääomaa on, niin suuntaa Saksaan, mielellään vielä sinne Alppien läheisyyteen Baijeriin. Elämänlaatu on siellä korkealla, ja se huokuu myös ulospäin. Jawohl!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
:D :D :D Haet vauvapalstalta vihjeitä! Ei kovin vakuuttavat lähtöaikeet, taitaa lähtö olla tulevan Lotto-voiton varassa, niinkuin 90% haaveilijoista. Sorry, kun poksautin kuplan.
Onko sulla joku kristallipallo vai mistä tiedät? Jos sinä tarvitset lottovoiton muuttaksesi pois Suomesta , niin se ei tarkoita, että kaikki muutkin tarvitsee. Monelle suomalaiselle tuntuu olevan yllätys, ettei kaikki ole pa, vaikka itse on.
-ohis
Ei raharikkaat palstaile täällä! Ne tekee jotain fiksumpaa, ei ne kysele ko vinkkejä täältä, vaan luotettavimmilta tahoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
:D :D :D Haet vauvapalstalta vihjeitä! Ei kovin vakuuttavat lähtöaikeet, taitaa lähtö olla tulevan Lotto-voiton varassa, niinkuin 90% haaveilijoista. Sorry, kun poksautin kuplan.
Onko sulla joku kristallipallo vai mistä tiedät? Jos sinä tarvitset lottovoiton muuttaksesi pois Suomesta , niin se ei tarkoita, että kaikki muutkin tarvitsee. Monelle suomalaiselle tuntuu olevan yllätys, ettei kaikki ole pa, vaikka itse on.
-ohis
Ei raharikkaat palstaile täällä! Ne tekee jotain fiksumpaa, ei ne kysele ko vinkkejä täältä, vaan luotettavimmilta tahoilta.
Hei muuten, kun tiedät niin hyvin miten raharikkaat toimii ja käyttäytyy, niin etkö sinä ole sitten yksi heistä? Mitä sinä täällä palstalla teet?
Kannattaa valita joku halpa maa jos pääomatuloilla aikoo elää.
Mm Costa Rica, Panama ja Chile ovat suht turvallisia. Verot kannattaa unohtaa maksaa sillä paikallisilla rikollisjärjestöillä on työntekijät verotoimistossa jotka vinkkaavat kenet kannattaa kidnapata tai ryöstää seuraavaksi.
Suomea tuskin liikkutaa jos jättää muun maan verot maksamatta. Itse tein niin että maksoin vain verot kiltisti suomeen vaikka asuin yli 183pvä/v ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
-ohis
Hei muuten, kun tiedät niin hyvin miten raharikkaat toimii ja käyttäytyy, niin etkö sinä ole sitten yksi heistä? Mitä sinä täällä palstalla teet?
Ei kannata ruokkia trollia, jollain peräkammarinpojalla taitaa vain olla huono päivä tänään kun joka ketjuun pitää käydä ruikuttamassa. Ja tämä keskustelu on ilmeisesti meni kunnolla hermoon kun muut pääsevät sentään elämässään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin juuri Iso-Britanniasta Suomeen. Kanada olisi ollut vaihtoehto jos se ei olisi niin kaukana.
Minakin kuulisin mieluusti kokemuksia Kanadasta!
Minä myös! Ja kerro sinäkin kokemuksia Britanniasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muutettiin juuri Iso-Britanniasta Suomeen. Kanada olisi ollut vaihtoehto jos se ei olisi niin kaukana.
Minä myös! Ja kerro sinäkin kokemuksia Britanniasta.
Kokemuksia kaivataan. Myös Sveitsi, Italia ja Espanja kiinnostaa.
ap
Muuta Gambiaan. Siellä saat tummaa könsikästä ja rahoistasi (tai niiden käytöstä) pidetään hyvää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Kanadassa ja yritin kirjoittaa siita mutta kirjoitustani ei hyvaksytty. Asiaa siina vain oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Kanadassa ja yritin kirjoittaa siita mutta kirjoitustani ei hyvaksytty. Asiaa siina vain oli.
Tekoäly huomasi, että valehtelet, ja blokkasi kirjoituksesi.
Onko kukaan muuttanut kouluikäisen lapsen kanssa Espanjaan? Mites koulut sun mun siellä hoituu?4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Esim. oleskelupa meni läpi mutta samasta sanasta taivutettu sijamuoto jäi sensuuriin... :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly huomasi, että valehtelet, ja blokkasi kirjoituksesi.
Voi luoja miten katkeria jotkut ihmiset täällä ovat... Mitähän järkeä jollakin olisi uhrata omaa aikaansa ja valehdella tuollaisesta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko yrittää uudestaan? Vältä kiellettyjä sanoja, ja kopioi teksti ennenkuin lähetät niin voit tarvittaessa käyttää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Kanada of korse kun siellä saa puff, puff laillisesti. Suomi on maana kuin taantunut neuvostoliitto.
Suomi on hyvin vanhoillinen valtio, lähinnä tulee usein mieleen jonkin vanhoillisen fundamentalisti uskonlahkon johtama valtio, jossa uhataan helvettiin joutumisella, jos ei ole kunnolla ja kunnollinen.
Suomessa on korostuneesti ja aina ollut jonkinlainen kunnollisuuteen pyrkimys, olla kunnon kansalainen. Terve, työteliäs, ahkera, houkutuksista kieltäytyvä, esivaltaa kunnioittava, nöyrä, itseään korostamaton, vaatimaton jne.. Tämä kaikki liittyy saaden alkunsa jostain herran pelosta satojen vuosien takaa sen kulkeutuessa sukupolvelta toiselle, eri muodoissaan. Enää ei ole herranpelkoa suoranaisesti, mutta se on korvautunut mm. terveyden menetyksellä pelottelulla, omaisuuden menettämisen pelolla jne..
Ranska. Asuminen, autot, ruoka, vaatteet, eläminen kaiken kaikkiaan halvempaa. Hyvät terveyspalvelut, ystävälliset ihmiset, alhaisemmat verot. Positiivinen ja elämänmyönteinen ilmapiiri yhteiskunnassa.