Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Määräaikainen osa-aikainen työ 30h/vk?

Vierailija
02.07.2019 |

Tuntipalkka 8,5e, olisitko tyytymätön?

Mä taasen mietin, että kyllä se työttömän peruspäivärahan voittaa.

Määräaikainen osa-aikainen työ 30h/vk?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on teistä sitten kokemattomalle hyvä palkka siivoojan hommista jos toi on riistohinta?

Vierailija
22/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitellut päivärahat tuohon päälle. Ottaisin, jos olisin työtön. Palkka ei ole laillinen mutta muuten.

Saako sovitellut päivärahat, kun kyseessä on määräaikainen sopimus niin isoilla tunneilla kuitenkin, että sinun ei voida katsoa hakevan ja voivan ottaa vastaan kokopäivätyötä samaan aikaan?

Nyt olen töissä, mutta jos ajattelen aikaa jolloin olin työttömänä, niin jos sovitellut saisi niin ok. Mutta ilman niitä en: bruttotulot olisi pudonneet yli 600e/kk ja tilalle olisi tullut noin 400e päivähoitomaksuja, eli tonnin vaje.

Nyt teen 30h/vko n. 15e/h ja olen tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on helpompi työllistyä, kun on jo valmiiksi työsuhteessa.

Tuon fraasin hokeminen pitäisi jo lopettaa. Se ei pidä paikkansa kaikkien kohdalla. Ei ole koskaan pitänyt, eikä pidä todellakaan enää nykyaikana.  

Vierailija
24/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kakka homma on, että jos joudut uudestaan työttömäksi, ansiosidonnainen on olematon.

En ole koskaan ollut ansiosidonnaisella. En ole minkään liiton jäsen. Määrä-aikanen kyllä on aikamoinen kannustinloukku, mutta ottaisin silti työn.

Vierailija
25/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitellut päivärahat tuohon päälle. Ottaisin, jos olisin työtön. Palkka ei ole laillinen mutta muuten.

Saako sovitellut päivärahat, kun kyseessä on määräaikainen sopimus niin isoilla tunneilla kuitenkin, että sinun ei voida katsoa hakevan ja voivan ottaa vastaan kokopäivätyötä samaan aikaan?

Nyt olen töissä, mutta jos ajattelen aikaa jolloin olin työttömänä, niin jos sovitellut saisi niin ok. Mutta ilman niitä en: bruttotulot olisi pudonneet yli 600e/kk ja tilalle olisi tullut noin 400e päivähoitomaksuja, eli tonnin vaje.

15e/tunti onkin hyvä palkka. Itelläin 11,90e/ tunti, 4 tuntia päivässä ja palkasta vähennetään puolen tunnin palkka lounastunnista.

Vierailija
26/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on helpompi työllistyä, kun on jo valmiiksi työsuhteessa.

Tuon fraasin hokeminen pitäisi jo lopettaa. Se ei pidä paikkansa kaikkien kohdalla. Ei ole koskaan pitänyt, eikä pidä todellakaan enää nykyaikana.  

Samaa mieltä. Niin paljon kokemusta jumittumisesta "paskaduuniin" parempaa odotellessa, etten todellakaan enää usko että mikä tahansa työ on ansioluettelossa tyhjää parempi.

Vierailija
27/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tässä moi

Sain nyt uuden tarjouksen kokoaikatyöhön, mutta se kestää vain 2kk.

Onko toi kannattavampi?

Vierailija
28/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti mieti iha ite, ihmekkös et oot työtön

Vierailija
29/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Tässä moi

Onko toi kannattavampi?

Riippuu tuntipalkasta ja työajankohdasta. Ja omista työttömyys-ja sosiaalietuuksista ja niiden katkeamisesta ja kannustinloukuista. Jos 7,5 tuntia päiväsaikaan eikä viikonlopputyötä, niin voi olla hyvä sauma, etenkin jos tykkäät työpaikasta ja tekemästäsi työstä. Hyvää jatkoa sulle!

Vierailija
30/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15e/tunti onkin hyvä palkka. Itelläin 11,90e/ tunti, 4 tuntia päivässä ja palkasta vähennetään puolen tunnin palkka lounastunnista.

Ota liittoon yhteys. 4 tunnin työpäivään ei kuulu kun työajalla 10min tauko. Palkaton ruokatauko niin työaika ylittää 7.5 tuntia/ pvä.

Vierailija
31/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4h työpäivään ei kuulu lounastaukoa, joten siitä ei voi sulta palkkaakaan pidättää. 

Vierailija
32/32 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Tässä moi

Onko toi kannattavampi?

Riippuu tuntipalkasta ja työajankohdasta. Ja omista työttömyys-ja sosiaalietuuksista ja niiden katkeamisesta ja kannustinloukuista. Jos 7,5 tuntia päiväsaikaan eikä viikonlopputyötä, niin voi olla hyvä sauma, etenkin jos tykkäät työpaikasta ja tekemästäsi työstä. Hyvää jatkoa sulle!

Taitaa olla tessin mukainen siivoojantyö.

Eli kokoaikainen on parempi vaikka olisi vain lyhyt kestoinen?