Tuleeko hirven jauhelihasta hyvät hampurilaispihvit?
Kommentit (30)
Joo, tulee ihan hirveän hyvät pihvit.
hyvät tulee ja tehdään samoin kuin naudanlihasta
Vierailija kirjoitti:
Hirven jauhenlihasta?
Hirven sikanautalihasta.
Hirven liha on liian rasvatonta, joten meheviä pihvejä et hirvenlihasta saa. Hampparipihveissä optimi rasvaprosentti on 20 %
Ihan hyvää tulee jos sulla on muita rasvaisia soosseja/juustoa sinne väliin.
Ei tule, kokeilin kerran ja tulos oli hirveä.
Varmasti, jos maustaa ja paistaa hirveen hyvin. Lisukkeitakaan ei tarvita hirveesti.
Tulee mutta laita pekoninmurua sekaan. Hirvenliha on rasvatonta ja kuivahtaa herkästi esim grillatessa. Ei kaipaa muuta kuin suolaa ja pippuria lisäksi
Hihi, onpas monet vastaajat olevinaan "hirveen hauskoja"
Hampparipihvissä saisi olla 20% rasvaa. Ehkä parempi tulos, jos sekoittaa hirvenlihaa sika-naudan sekaan. En ole kyllä kokeillut, koska minun keittiössä hirvenlihasta tulee aina paisti tai käristystä, en ole hankkinut koskaan hirven jauhelihaa. Perheessä kukaan ei ole hirviporukassa, joten lahja- ja ostolihojen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mutta laita pekoninmurua sekaan. Hirvenliha on rasvatonta ja kuivahtaa herkästi esim grillatessa. Ei kaipaa muuta kuin suolaa ja pippuria lisäksi
Hihi, onpas monet vastaajat olevinaan "hirveen hauskoja"
Suola kuivattaa lihaa hirveesti
Sinccis
Pekonia sekaan, jotain savuista viskin makuista bbq-kastiketta, suolaa, pippuria ja timjamia. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvää tulee jos sulla on muita rasvaisia soosseja/juustoa sinne väliin.
Käykö pinppujuusto?
ap
Mihin väliiin oikein tarkoitit?
Häh?
ap
Mitä tarkoitat kun sanot, että sopii SINNE väliin?
ap
ärsytät minua ..
Hirven lihasta tulee ihan hirveet hampurilaiset.
Hampurilaisen väliin en ole hirven jauhelihapihvejä tehnyt mutta muuten kyllä. Varmaan kävisi hyvin. Pitääkin itse kokeilla myös 🙂
Laita possujauhelihaa joukkoon niin ei tule liian kuivakkaita.
Hirvi on ihan liian kuivaa, jauha sekaan puolet rasvaista possunlapaa niin sitten tuleen hirveän hyvät pihvit.
Mausta ainoastaan suolalla ja mustapippurilla.
Tulee ihan hirveen hyvät.